
Kako piše Poslovni dnevnik, grupa inženjera Folksvagena koji rade na razvoju priznala je u sklopu interne istrage da su manipulacijom pokušali da postignu niske emisije izduvnih gasova i manju potrošnju jer se nisu usudili da govore protiv bivšeg izvršnog direktora Martina Vinterkorna.
Kako je objavilo nedeljno izdanje nemačkog tabloida Bild, Vinterkorn je 2012. na ženevskom auto salonu objavio kako će taj proizvođač automobila do 2015. srezati emisije ugljen-dioksida u svojim vozilima za trećinu. Međutim, iako je inženjerima tada bilo jasno kako će taj cilj biti teško dostići, niko mu to nije rekao, saznalo se u internoj istrazi. Nakon što je u septembru izbio skandal sa varanjem na emisijama azotnih oksida, prošlog utorka je VW objavio kako je za 800.000 vozila prodatih u Evropi potcenio podatke o potrošnji goriva i emisijama štetnih gasova.
Kako piše Bild, inženjeri su nižu potrošnju pokušali ostvariti pumpanjem guma testnih vozila na viši pritisak te dodavanjem malog udela dizel goriva u motorno ulje. Takva praksa trajala je sve do leta ove godine. Izbijanjem skandala u septembru, jedan od inženjera navodno je u oktobru sve ispričao svojim nadređenima. Tako se sada prvi put u skandal uvodi element korporativne kulture u VW-u i menadžerskog stila Martina Vinterkorna koji je ostavku dao nekoliko dana po izbijanju prvog skandala.
Njegovi advokati odbili su da komentarišu medijske napise, a isto je učinio i portparol VW. Međutim, potvrdio je da su internoj istrazi "zaposleni napomenuli da je bilo nepravilnosti u podacima o potrošnji goriva te da su ti navodi predmet dalje istrage", ističe Rojters. Ovo poslednje otkriće dodatno je produbilo krizu u kompaniji koja bi se, prema procenama, mogla suočiti s troškovima skandala i do 35 milijardi evra. Navedena brojka odnosi se na sudske troškove, kazne regulatora i troškove povlačenja vozila u servise. O širenju skandala u ponedeljak je raspravljao i Nadzorni odbor kompanije.
Izvor: Poslovni dnevnik / B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
"inženjeri su nižu potrošnju pokušali ostvariti pumpanjem guma testnih vozila na viši pritisak te dodavanjem malog udela dizel goriva u motorno ulje."
Za naduvane pneumatike potpuno razumem, ali kakva je korist od "dvotaktola" u gorivu?
Kako to "spušta" i potrošnju i CO2 ? Pa, za to "emisiju" ne pretvara u "bojni otrov"?
@moron
Nisu dodavali ulje u dizel već obrnuto. Na taj način su razređivali ulje da bi lakše teklo i uštedeli na potrošnji. Naravno na duže staze to šteti motoru, ali oni su to radili na test vozilima.
Srdjan
Loše sam pročitao "šta je u čemu". Baš sam glup ...
Ali, koliko znam, to mešanje ( "probijanje" ) dizel goriva u motorno ulje je jako opasna stvar za motore, a ako zanemarimo tako oplemenjeno VW testiranje, kod većine "savremenih" dizel vozila taj rizik "mešanja" je moguć usled "neprimerenih regeneracija" DPF-a. No, tada se "zagadjeno" motorno ulje menja odmah baš zato da motor ne bi stradao.
Kakvi se samo besmisleni komentari napisani od strane tehnicki nepismenih novinara mogun procitati?
"Kako piše Bild, inženjeri su nižu potrošnju pokušali ostvariti pumpanjem guma testnih vozila na viši pritisak te dodavanjem malog udela dizel goriva u motorno ulje."
Ovako nesto moze da napise samo neko ko bukvalno blage veze nema sa sopstvenim mozgom.
Napisati da se pogonsko gorivo dodaje motornom ulju je
BISER NAD BISERIMA
koji u cugu pobija sve sto su do sada napisali vezano za VW aferu.
Nije strasno sto postoje oni koji to napissu, jer ipak oni od toga zive i hrane svoje porodice.
Strasno je sto to mnogi citaju, a najstranije je to sto veliki broj ljudi u tako nesto poveruju.
Šta ćeš, propaganda...
"Strasno je sto to mnogi citaju, a najstranije je to sto veliki broj ljudi u tako nesto poveruju."
Na svim poljima nažalost... Gomilaju se negativne kampanje za naivne, lakoverne ,,sledbenike".
Poz