
Volkswagen je optužen da je u dobroj meri učestvovao u zagađenju vazduha u zemljama Evrope i SAD-u. Ali niko ne pričao o najmnogoljudnijoj zemlji sveta gde je zagađenje dostiglo nezapamćene nivoe.
Kina se u poslednjih desetak godina pojavila kao jedno od najmasovnijih i najprofitabilnijih tržišta automobila. Proizvođači za Kineze izrađuju specijalne verzije svojih modela sa akcentom na niske cene. Takvi automobila, osim očitih nedostataka, nose sa sobom još jednu opasnost.
Emisija štetnih gasova iz automobila koji se voze u Kini znatno je veća u odnosu na originalne verzija modela koje se voze na ulicama Evrope. To je, pored činjenica da je Kina jedna od zemalja sa najrazvijenijom industrijom, uticalo da nivo smoga u nekim delovima zemlje bude i do 50 puta veći od bezbednog.
Vlasti u određenim provincijama apeluju na škole da ne organizuju aktivnosti na otvorenom, apeluje se na građane da koriste javni prevoz a ne sopstvene automobile i da ne provode previše vremena napolju. Teško je poverovati da će se neko držati uputstava tako da auto-kompanije nemaju razloga za brigu, prodaja će u Kini i dalje biti sjajna.
Izvor: Autoportal.rs