
Kako prenosi Tanjug, nemačko Ministarstvo saobraćaja saopštilo je da će kompanija Folksvagen po svoj prilici morati da učini više od puke zamene softvera.
VW treba da zameni softver na gotovo četvrtini od 2,4 miliona dizela automobila koji se povlače u Nemačkoj.
Federalna agencija za saobraćaj trenutno očekuje da će, pored zamene softvera, na oko 540.000 automobila biti potrebne i izmene na hardveru, o čemu će VW obavestiti vlasnike automobila, navodi se u saopštenju ministarstva dostavljenom agenciji AP.
Nemački proizvođač vozila je trenutno pogođen najvećom krizom u svojoj istoriji, nakon priznanja da je 11 miliona automobila širom sveta opremio softverom za lažiranje podataka o emisiji štetnih gasova na laboratorijskim testovima. Istraga je do sada bila fokusirana na dizel motore, ali je nedavno otkriveno da je moguće da su lažirana i testiranja zagađenja koje proizvode benzinski motori.
Kompanija će od početka iduće godine širom Evrope povući 8,5 miliona automobila proizvedenih od 2009. do 2015, uključujući 2,4 miliona u Nemačkoj.
Nemačka Federacija asocijacija za zaštitu potošača želi da VW ponudi vaučere kao kompenzaciju za nemačke kupce njenih vozila koji su pogođeni skandalom, izjavio je predsednik federacije Klaus Miler.
Milerova izjava dolazi nakon što su mediji u SAD javili da VW planira da ponudi vaučere vredne do 1.250 dolara (1.160 evra) američkim kupcima njegovih vozila kao znak dobre volje da je spreman da reši nastale probleme.
VW je potvrdio da nudi vaučere kupcima u SAD i Kanadi, ne iznoseći detalje o kojim sumama se radi.
"Kompanija radi na razvoju individualnih paketa za svako tržište", rekao je portparol firme, dodajući da su konkretno u Nemačkoj u toku konsultacije sa vlastima.
Fič snizio dugoročni rejting Folksvagena
Međunarodna agencija za kreditni rejting Fič snizila je dugoročni rejting Folksvagena s "A" na "BBB plus" s negativnom prognozom.
Kako je saopštila agencija, kratkoročni rejting nemačkog automobilskog koncerna takođe je snižen sa "F1" na "F2".
Sniženje rejtinga Folksvagena odražava očekivane finansijske gubitke proizvođača automobila, uključujući troškove povlačenja vozila, kazne i sudske tužbe posle skandala sa falsifikovanim podacima o emisiji štetnih gasova dizel motora, koji su mu omogućili da zaobiđe stroge američke ekološke propise.
U ovom trenutku istrage protiv kompanije su pokrenute u velikom broju zemalja Evrope i Azije. Kako je navedeno u saopštenju, koje prenosi Tas, problem falsifikovanja podataka obuhvata do 11 miliona vozila širom sveta.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen