
Sindikat kragujevačke Fabrike automobila "Fiat Chrysler - automobili Srbija" zatražio je od Vlade Srbije da hitno obezbedi normalno funkcionisanje Nadzornog odbora te kompanije.
Time bi, veruju sindikalci, bili stvoreni uslovi za brže i efikasnije rešavanje problema u kragujevačkoj fabrici, u kojoj se, zbog slabijeg plasmana na američkom tržištu i izostanka najavljivanog izvoza "fijata 500L" u Rusiju, planovi proizvodnje prave na nedeljnom nivou, dok su zaposleni svake druge nedelje na prinudnom odmoru, piše list "Danas".
U sindikatu ove fabrike tvrde da Nadzorni odbor /NO/ odavno ne funkcioniše, pošto je prethodni predsednik NO Danilo Cicmil još pre nekoliko meseci podneo ostavku na tu funkciju, dok novoimenovani čelnik tog organa upravljanja - Miloš Petrović, koji je i državni sekretar u Ministarstvu privrede, čeka saglasnost Agencije za borbu protiv korupcije.
Mada bi Petrović dužnost predsednika Nadzornog odbora, prema nezvaničnim informacijama, zvanično trebalo da preuzme početkom naredne nedelje, u sindikatu smatraju da Vlada Srbije mora da bude mnogo ažurnija kada su privreda, a posebno automobilska industrija u pitanju.
"Mi iz 'Fiata' konkretno tražimo da se stvore uslovi za funkcionisanje organa upravljanja fabrike kako bi država Srbija, kao vlasnik trećine kapitala, mogla aktivno da se uključi u rešavanje problema i projektovanje budućnosti kompanije", navode sindikalci.
U sindikatu navode da pozdravljaju to što premijer Srbije Aleksandar Vučić pokušava da obezbedi izvoz Fiata 500L na rusko tržište, ali smatraju da je to nedovoljno, uz apel Vladi Srbije da počne da se bavi situacijom u Fiatu.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs / FCA Srbija
Nije jasno zasto se uporno plasiraju dezinformacije, i pronalaze se neki prilicno jadni razlozi da bi se opravdao pad proizvodnje u Kragujevcu... Fiat-ova prodaja je u Rusiji smesna, iza kineskih marki, cak i da se dogovore pitanje je ko ce da ih kupi... i u SAD je slaba prodaja Fiat-a, narociti pad ima 500L, i ne moze u tolikom obimu da utice na krajnju produkciju da bi oni na nedeljnom nivou morali da planiraju...
"Cenim" da su moto-put i obilaznica problem zasto se slabo proizvodi odnosno prodaje 500L... i ta kisa oko Kragujevca...
Potraznja za minivenovima, bilo koje klase ili velicine, naglo opada, pa zato ovako ide prodaja i modela 500L. Njihovo mesto su zauzeli krosoveri. Nisu problem samo SAD i Rusija. Takva je situacija u citavom svetu.Otud i ono da ce Opel i PSA svoje minivenove, u sledecim generacijama, da naprave kao krosovere.
Ovim nisam nista novo naveo. Ovo svi vi vec dobro znate.
AQS i Orlo potpuno ste u pravu. Fiat u Rusiji jedva mesecno proda 300 automobila a u SADu i Kanadi jedva 5000 automobila. Glavno trziste za 500L je Evropa, a posto prodaja minivanova naglo pada 500L se jos i dobro drzi. Treba pogledati pad prodaje Merive, B-Maxa, Venge i sl modela. FASu pod hitno treba drugi model i redizajn 500La. Sve ostalo je prazna prica i ubiranje politickih poena.
... i kada sve bude gotovo, ni Fiću neće moći da naprave.
Već viđeno i predviđeno.
Tužno.
Ipak je naša država tu uložila velike novce. A i daljeih ulaže
Ko prevari Fiat tako prolazi. Steta zbog radnika koji nisu krivi sto zive u neodgovornoj drzavi koja ne postuje ugovore koje potpise.
Ko prevari narod tako prolazi. Šteta zbog radnika koji nisu krivi što žive u neodgovornoj državi (ma da su trebali 2008. predpostavljati da sve to ne vodi ničemu dobrom), koja ne obelodanuje ugovore koje potpiše.
Sindikalci traže da se država pozabavi situacijom u Fijatu. Kao trećinski vlasnik, srpska Vlada samo posredno i indirektno (recimo gradnjom obilaznice) može da se bavi Fiatom.
Inače, skoro sam pisao da mi cela situacija sa FCA smrdi na jedan gromoglasan bankrot.
Da FCAS propada, ovo je se dešava već dobrih 2 godine, a za bolje poznavaoce prilika FCAS je trula jabuka od koje država Srbija nema nikakve koristi još od samog početka rada te firme. Sada su se iz FCAS-a oglasili da su u problemima, sada kada je spas preskup i nemoguć jer ne možemo naterati globalno tržište da kupuje "naš" FIAT. To nemožemo ni na lokalnom, a kamoli na globalnom tržištu. Čak i da to i uradimo na lokalnom tržištu, broj automobila koji bi bio prodan bio bi smešan za projektovani kapacitet kragujevačke fabrike baš kao i kada bi se odobrio bescarinski izvoz u Rusiju. Naime, dozvoljeni maksimum za bescarinski izvoz u Rusiju u tom slučaju bio bi 10000 automobila, a pitanje je dali bi bila potražnja ruskog tržišta za 1000 FIAT 500L automobila?
Sve u svemu, za u startu neuspešnu priču zvanu FIAT u Srbiji već slobodno možemo reći da je bankrotirala.
Sećam se kada sam pre otprilike godinu dana (ako ne i manje) tvrdio da će FCAS ove godine proći sa 80000 automobila godišnje. Evo bliži se kraj godine (faktički još mesec dana i još kojih nekoliko dana je ostalo do novogodišnjih praznika), a FCAS ni tu brojku nije dostigao. Još pre godinu i više dana sam rekao da kriza u auto-industriji će biti sve teža što se ispostavilo tačnim, a što je najgore, taj trend će se nastaviti što znači da za 2-3 godine dana (taman kada ističe ugovor sa FIAT-om ako ne i pre će da ostanrmo bez FIAT-a) možemo očekivati odlazak FIAT-a iz Srbije i nestanak domaće automobilske industrije ukoliko nešto ne preduzmemo po pitanju povratka Zastave jer u međuvremenu, bilo bi dobro kada bi država uložila svoje napore u pronalasku novog vlasnika ili strateškog partnera za podizanje Zastave jer jeftini automobili poput Dacie Logan i Lade Grante su najtraženiji automobili.
Neka država pronađe novog vlasnika ili strateškog partnera za projekat Zastava Florida druge generacije. Sa 6000 evra to bi bio konkurent modernoj Ladi i Dačiji. Tako jeftin model nebi imao problema sa pronalakom kupaca, a i vratili bi naše ime i bogato istorijsko nasleđe koje taj brend ima (preko 4 miliona proizvedenih automobila).
@B.M
Ti vređaš dostojanstvo građana Srbije, za račun propalog Fiata.
Zastava
isto tako si lupio da se i dalje proizvodi Punto Classic i ostao ziv! :)))
Ne postoji Lada ili Dacia za 6 hiljada...
Agonija traje, gasi propali Fiat i idemo dalje. Svakim danom kostace nas sve vise...
Japanac
tako je, gasi Fiat i neka dodju svi ostali, uspeh zagarantocvabn! :)))
Pozdrav
Agonija traje i kosta nas svakim danom sve vise. Subvencije drzave nepotrebno bacene. Gasi nerentabilnu fabriku, nece niko da kupuju silom. Fiat go home!
RE: carobnjak
https://autoblog.rs/blog/auto/domace-trziste/2012/12/06/fiat-punto-classic-za-99-evra-mesecno
http://www.akvozdovac.rs/fiatpunto.html
http://www.cobra-riv.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=115&category_id=13&option=com_virtuemart&Itemid=53
Kao što vidiš Punto Classic i dalje postoji i to lepši nego ikad. :)))
Pitaj B.M.-a ako mi ne veruješ. :)))
Lada Granta bi bez carine bila otprilike toliko, a Dacia Logan je takođe otprilike toliko pred dolazak novog modela.
P.S.
Lada bez carine je oko 8 hiljada.
Ne postoji bezbedan i moderan auto za 6 hiljada, to su bajke za malu decu kao i prizvodnja Klasika koji pominjes, ili budjenje novog Juga u Zastavi... :)))
Da prekinem ovo sa proizvodnjom/montažom Punta Classic u KG:
"In October 2005, Serbian manufacturer Zastava reached an agreement with Fiat to assemble this version under licence in Kragujevac, Serbia, with the model name Zastava 10. After acquiring a majority stake in Zastava in the autumn of 2008, Fiat continued production of this vehicle under the Fiat Punto Classic name from March 2009. Production was stopped in mid 2011, and it never got restarted despite some rumors".
Što se cena tiče, najjeftiniji Sandero u Srbiji (bez klime) je 7.390 evra, a sa klimom 7.990 evra.
Najjeftiniji Logan bez klime košta 7.540 evra, a sa klimom 8.250 evra (sve cene su sa PDV-om da ne bude zabune).
RE: carobnjak
Da, vidim. Zato sam i postavio ove podatke, a koji su svežiji od tvojih takođe zastarelih informacija iz 2011. Ti tvrdiš da je proizvodnja starog Punta ukinuta 2011. I jeste, da bi kasnije bila opet nastavljena. To je puna i potpuna priča.
Proizvodnja Punta ugašena 2011, a nekih Puntića iz 2013 godine.
http://www.fiatbogunovic.com/pitajte-servisera
:)
Osim toga, ako Punto Classica više nema, otkud onda da ga FIAT-ovi lokalni autodileri u Srbiji i dalje imaju u ponudi? Nije valjda da svi oni ne vode računa o svojim web stranicama?! :)))
Evo ga još jedan i to za 5799 evra.
http://fiatcentar.rs/punto_classic.html
:)))
A evo ga i na autoportalu.
http://www.autoportal.rs/novi-automobili/fiat.html
Još jedan diler koji nudi Punto Classic.
http://nisauto.co.rs/stari/puntoclassic.htm
Ma nije moguće?! :)))
RE: auto
Podaci koje si izneo za Punto Classic su ti stari. ;)
Dacia Logan pred kraj trajanja starog modela košta oko 6000 evra.
:)))
@ Zastava, kakve sad veze ima stari Logan koji se više ne nudi? Pomenuo sam novi Logan i Sandero, čije cene su takve kakve sam i napisao.
Što se tiče Punta Classic, njegova proizvodnja / montaža u KG je prestala još pre više godina, ali su se onda preostale proizvedene količine još neko vreme nudile kupcima, budući da su duže vreme stajali po lagerima dilera. Zato i imaš ponudu za Punta tokom 2012. i 2013. godine na sajtovima dilera. Ali i te količine su na kraju rasprodate.
Usput, kako bi bilo da pozoveš nekog od dilera koje pominješ u svom komentaru i raspitaš se o kupovini NOVOG Punta Classic? Šta misliš šta će ti odgovoriti :))
Takođe, ovaj diler Fiat Centar koji pominješ u komentaru, u svojoj aktuelnoj ponudi NEMA Punto Classic, već im aktuelna ponuda izgleda ovako:
http://fiatcentar.rs/Showroom.html?brand=Fiat
Pred pocetak renoviranja fabrike u Kragujevcu uradjen je veliki broj Punta, ali je prodaja slabo isla. Postojala je i ideja o nastavku proizvodnja Punta Klasik, ali se zbog lose prodaje od toga odustalo. I 500X je trebalo da se radi u Kragujevcu, ali mi jednostavno ne znamo da pregovaramo, a i kad potpisemo nesto ne ispostujemo.