
Američke vlasti istražuju ulogu nemačkog dobavljača autodelova Bosch u skandalu s Volkswagenovim (VW) lažiranjem podataka o emisijama štetnih gasova iz dizelskih automobila.
Savezno tužilaštvo istražuje, u saradnji s američkim Ministarstvom pravosuđa, da li je Bosch bio upoznat s višegodišnjim nastojanjima VW-a da zaobiđe testiranje štetnih emisija ili je možda u njima čak i učestvovao, prenosi Hrportfolio.
Bosch je proizveo ključne delove za dizel motor koji se koristi u šest VW-ovih i jednom Audijevom modelu, a za koji su u nemačkom automobilskom divu priznali da su lažirali podatke o njegovim emisijama štetnih gasova. Savezni tužioci istražuju i ko je sve u VW-ovoj hijerarhiji bio upoznat s tom prevarom.
Istraga je tek počela i nema znaka da su pronađeni dokazi o Boschovoj upletenosti u prevaru.
U VW-u su priznali da su instalirali softver koji je njihovim dvolitarskim dizelskim modelima omogućio prolaz na ekotestovima i isključivanje sistema kontrole emisija štetnih gasova u vožnji. Iz nemačke kompanije u septembru su saopštili da je to napravljeno na oko 11 miliona “dizelaša” širom sveta, uključujući 482 hiljade u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD).
Iz Boscha nisu želeli da komentarišu informaciju o američkoj istrazi, kao ni u Ministarstvu pravosuđa.
Bosch proizvodi modul za kontrolu motora EDC17 i osnovni softver za skoro sve četvorocilindarske dizelske automobile koji se prodaju u Severnoj Americi, uključujući one VW-a, BMW-a i Mercedes-Benza.
U Volkswagenu su modifikovali softver za motor kako bi se sistem kontrole emisija uključivao prilikom testiranja u laboratoriji i isključivao u vožnji, tvrde američki regulatori.
Da bi vlasti podigle tužbu protiv Boscha, moraju da dokažu da je dobavljač znao da VW koristi njihovu tehnologiju kako bi izbegao zahteve vezane za emisiju štetnih gasova, tvrdi Daniel Riesel, advokat u Sive, Paget & Riesel P. C, specijalizovan za pitanja okoline.
“Ako vam je poznato da neko čini kažnjivo delo i ako aktivno omogućavate njegovo činjenje, i vi snosite odgovornost. Mehaničar koji uređuje automobil kako bi ga pljačkaš banke mogao upotrebiti u begu učesnik je u zločinu”, objasnio je Riesel.
Trenutno nije jasno kakvu je ulogu igrao Bosch, koliko su blisko sarađivali s VW-om na izmeni softvera za upravljanje motorom i koliko su bili upoznati s namerama da se koristi softver za varanje na eko-testovima.
Izvor: Vijesti.me / Mina Business
Foto: arhiva Autoblog.rs / Bosch
Ali, da li je ovde kriv samo "managment" BOSCH-a ili i njihovi inženjeri, koji su u svemu postupali po "projektnom zadatku"?
"Ako vam je poznato da neko čini kažnjivo delo i ako aktivno omogućavate njegovo činjenje, i vi snosite odgovornost. Mehaničar koji uređuje automobil kako bi ga pljačkaš banke mogao upotrebiti u begu učesnik je u zločinu”, objasnio je Riesel."
Kako bi odgovorio Riesel kada bi mu se postavilo pitanje koliko je kriv onaj koji proizvodi oruzije koje kasnije koriste teroritisti?
(Nakon sto bi odgovorio ili neodgovorio na ovo pitanje, moglo bi se postaviti jos niz mnogo nezgodnjih pitanja. Kako Rieselu, tako i jos ponekim ljudima).