home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Volkswagen neće ponuditi naknadu za evropske kupce njihovih dizel automobila koji imaju sporni softver koji "lažira" rezultate prilikom merenja. Za razliku od tržišta SAD gde su kupcima takvih automobila ponudili nadoknadu od 1.000 dolara, u Evropi imaju drugačiji pristup.

Za razliku od rešenja u SAD-u, u Evropi će Volkswagen prilagoditi paket mera kako bi se obezbedilo da vlasnici automobila sa ovim softverom prođu što manje neprijatnosti u procesu popravke i modifikacije svog automobila kako bi ispunjavao propisane standarde. Novčana naknada će biti ponuđena isključivo kupcima u SAD-u i Kanadi.

Volkswagen je priznao da do 11 miliona dizelskih modela koji se prodaju širom sveta pod znakom VW, Audi, Škoda, Seat i VW privredna vozila mogu imati softver za upravljanje motorom koji manipuliše sa rezultatima prilikom merenja i testova emisije NOx.

Oko 8,5 miliona automobila u Evropi je pogođeno ovim problemom u poređenju sa "samo" 482.000 automobila u SAD-u, gde je vlasnicima ponuđeno da dobiju prepaid Visa karticu sa iznosom od 500 dolara i još jendu prepaid karticu u vrednosti od 500$ koju mogu iskoristiti u salonima VW grupacije, kao i dodatno tri godine 24-satne pomoći na putu.

VW kaže kako američki kupci spornih automobila zaslužuju naknadu jer su kupili vozilo koje se posebno reklamira kao "čisti dizelaš." To znači da su kupci u SAD-u odabrali ovu manje zastupljenu tehnologiju na tom tržištu zbog marketinga, za razliku od Evrope, gde je više od polovine prodanih novih automobila svakako pokretano dizelskim motorom.

Američki kupci su platiti više za vožnju dizel automobila, jer su troškovi dizelskog goriva viši od benzina, dok evropski kupci dobiju poreske olakšice i u nekim zemljama plaćaju manje za dizel gorivo nego za benzin.

Sa toliko pogođenih automobila na evropskim putevima VW bi imao ogromne troškove u slučaju da odabere rešenje nadoknade kao u SAD-u. Tako bi u slučaju da ponudi kombinaciju vaučera i prepaid kartice u zbirnom iznosu od 1.000 € za svakog kupca u Evropi Volkswagen na kraju imao trošak od oko 8,5 milijardi evra.

Izvor: Klix.ba

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 1000



Komentari

u prevodu, u evropi vw kontrolise trziste, a pri tom dolazi iz nemacke, pa im se moze. a u americi su sitna riba i niko i nista, pa samim tim im se smesi daleko veca kaznja

Autor mile antena 23 Nov 2015, 01:12

Koji ste vi likovi, o zivote...

Napad amerikanaca na VW je zapravo napad na Evropu, tj. najvecu Evropsku privredu, Nemacku. Prakticno su napali motor evrope.

Ni u USA ne cvetaju ruze vise i "ameri" jednostavno koriste svaku priliku da otmu pare iz Evrope i da ubiju konkurenciju.

Dok u Evropi recimo Philips, Siemens, Bosch, Alcatel, pa i Nokia vise ne proizvode mobilne telefone (Alcatel je prodat i samo se brend koristi), dotle "ameri" sa Apple, Google i delom Motorolom drze solidan deo EU trzista, uz naravno nadiruce Koreance!

Koliko god je i nas ta Evropa ujela za srce, toliko je ta Evropa ipak i nas dom. Samo razmislite koliko se novca od pomoci u devizama primi iz EU svako godine.

Sto evropi bude bolje, prosto ce i Srbiji biti bolje jer ogroman broj srba radi u toj istoj evropi i od nje zavisi!

USA meri VW-u NOx a mere li stepen radioaktivnog zagadjenja od bacenih bombi na nase glave? Naravno da ne...

Autor Miki™ 23 Nov 2015, 07:51

volkswagenu ako se ne svidjaju americki standardi o izduvnim gasovima - neka se lepo povuku sa americkog trzista. osim jako malog broja imigranata sa balkana zaista nikome nece nedostajati, niko nece ni primetiti da su nestali

Autor mile antena 23 Nov 2015, 07:58

@Miki™ - drži se ti lepo marketinga - a tehniku pusti ljudima koji od nje žive ...
Ja ću sa zadovoljstvom gledati kako USA tužioci "cede" VW do poslednjeg dolara i biće mi toplo oko srca iz jednog jedinog prostog razloga: Nemci su u svojoj "Übermensch" nadmenosti pokušali da učine nešto što se kosi sa svim mogućim poslovnim običajima a to je da zbog profita varaju godinama zakone pa i same vozače - raspitaj se malo kod svojih prijatelja Engleza šta za njih sada znači to što su pod lažnim tvrdnjama proizvođača kupovali vozila za koja im je proizvođač tvrdio da imaju manju emisiju CO2 te da su zbog toga bili svrstavani u niže poreske stope pri registraciji vozila? Pročitaj malo po medijima šta znači kada u USA proizvođač tvrdi da je postigao smanjenje CO2 emisije i na osnovu toga ostvaruje još i poreske olakšice od strane IRS - što znači da je VW SVESNO zavlačio ruku u džepove poreskih obveznika u USA - šta misliš, kako bi trebalo da se ponašaju vlasti i građani USA u ovom slučaju?! Pridodaj na to da je zbog SVESNOG laganja i agresivne marketinške kampanje povećan broj prodatih "prevarantskih" VW automobila na konto konkurencije - što je opet zloupotreba tržišnih principa ...
Ja i dalje nikako ne mogu da shvatim šta je bilo u glavi nekoga ko je u hijerarhijskoj strukturi VW-a imao moć da donese odluku da se u njihova vozila "ugradi" prevarantski softver - da li je moguće da neko na ime ličnih benefita vezanih za možda i milionske bonuse na platu rizikuje milijarde troškova na kazne zbog istih - potencijalno milione zatvorenih radnih mesta i unekom katastrofičnom scenariju i bankrotstvo celog koncerna (bez obzira koliko će nekome to sada delovati smešno, ali mene uopšte ne bi začudilo)?!?!
Razmisli malo i o tome Miki™ - pusti se sad priča o "namernom uništavanju EU od strane USA" ...
I da - i sam radim za nemačku firmu u oblasti autoindustrije - da neko ne pomisli da sada likujem zbog njihove propasti - likujem samo zbog propasti prevaranata zbog kojih je tržišna utakmica bila žestoko nefer - a neki igrači (čitaj recimo SAAB i slično) su morali i da napuste "teren" ...
Baš bi mi bilo zanimljivo da pročitam i mišljenja drugih ljudi sa bloga na ovu temu - ali bih sve zamolio da najpre pogledaju samo članak na Wikipediji vezan za hronologiju ove priče - pa da može da se komentariše na tu temu - link je
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_emissions_scandal

Autor Sebastian L. 23 Nov 2015, 09:11

Bilo je potpuno očekivano da VW i u ovom slučaju primeni dvostruke standarde.

Autor moron 23 Nov 2015, 09:19

Miki
I ja sam prvobitno smatrao da je u pitanju napad na neamericke proizvode, ali kad sam dosao do vise informacija, zakljucio sam da je u ovom slucaju problem u alavosti, bahatosti i medjusobnom prepucavanju celnih ljudi VW. Moram i Miletu da se izvinim zbog prvobitnog zakljucka, da je u pitanju americki napad na VW.
Kad samu EU vode americki poltroni, normalno je da Sjedinjene Atniljudske Drzave mogu sa njom da rade sta hoce. Vidis i sam na primeru Ukrajine i bliskog istoka, EU mora da se ponasa u skladu sa americkim zeljama, pa makar to bilo na sopstvenu stetu.

Autor Optimus Prime 23 Nov 2015, 09:39

Miki, bravo još jednom.Opet si nadmašio samog sebe.Ovaj motor zamajac EU kojeg su napali Amerikanci, sada će nesmetano po EU i dalje da vaćari sa prevarantskim softverima, kupci neće biti obeštećeni zbog toga što, ili neće moći da registruju automobile ili će morati da ih prebudže, pa da imaju vozila nešto lošijih performansi od onih koje su platili, a ostali EU proizvođači, koji su silni novac potrošili na upodobljavanje svojih vozila sa normama i time postali manje profitabilni, a time i manje konkurentni, će blejati i meketati kako bi sačuvali ovaj "motor zamajac" EU privrede. Pri tome Amerikanci ne napadaju Mercedes, BMW, pa ni Toyotu ili korejski dvojac, koji im sigurno na unutrašnjem tržištu nanose više štete od VW.Pri tome u vremenu velike krize VW je najelegantnije od svih EU proizvođača prošao kroz nju, sada vidimo i zašto.Praktično je imao i najmanje troškove.

Autor Dragan 23 Nov 2015, 10:05