home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Usled informacije o prolongiranju dolaska novog Phaetona pojavile su se špekulacije da bi i tzv. "staklena fabrika" mogla biti zatvorena.

Verovatno najlepša fabrika automobila u istoriji i ujedno jedno od vrhunskih arhitektonskih rešenja, uskoro bi mogla zatvoriti svoja vrata. Fabrika i muzej u jednom, Glaeserne Manufaktur, možda će među prvim platiti danak. VW pogođen "Dieselgate" aferom polako gubi kompas, jer nove procene govore da će ih ova afera koštati osetno više od prvobitno procenjenih nekoliko milijardi USD. Poslednje informacije govore da bi VW mogao da izgubi i do neverovatnih 87 milijardi USD. 

Krizno stanje zahteva krizne beskompromisne mere. Matthias Muller tako želi uštede na svakom mestu, pa tako i prebacivanje proizvodnje Phaetona u neki jeftiniji pogon, javlja Automotive News. Konačna odluka o tome još nije doneta, ali je vrlo verovatna.

Argumenata za gašenje fabrike u Drezdenu ima napretek. Od skoro njih 500, polovina zaposlenih radi na montaži Phaetona, "čak" njih osam nedeljno. Naime, tokom cele 2013. godine VW je uspeo da proda 5.800 Phaetona, a prošle godine još manje, tek 4.000. Primera radi, još 2010. godine proizvedeno je oko 7.500 primeraka.

Gašenje fabrike, simbola Volkswagenovog uspeha, imaće značajan psihološki aspekt. Što se ušteda tiče dovoljno je reći da po svakom prodatom primerku VW gubi i do 30.000 USD. Ukoliko se zaista zatvori radnici neće biti otpušteni, već samo raspoređeni u druge pogone.

Fabrika u Drezdenu je otvorena 2001. godine, a od tada je iz nje izašlo nešto preko 65.000 vozila. Transparentna fabrika je uz osnovnu funkciju proizvodnje prihvaćena i kao kulturni centar bogatog sadržaja. U prvih deset godina postojanja imala je preko milion posetilaca.

Izvor: Index.hr

Foto: Volkswagen



čitanja : 795



Komentari