
Nakon svetske pretpremijere na Sajmu automobila u Istanbulu prošlog maja, Fiat Tipo je prošle nedelje predstavljen međunarodnim medijima. Nova kompaktna limuzina prodavaće se u preko četrdeset zemalja širom područja Evrope, Bliskog istoka i Afrike.
Ovaj potpuno novi automobil sa četvoro vrata je, za razliku od nekadašnjeg modela “tipo”, koncipiran kao trozapreminska limuzina. Zapravo, razvijen je za tržišta manje razvijenih zemalja u kojima se vozi veći broj ljudi po automobilu.
Linija će se sastojati iz tri nivoa opreme, četiri verzije motora (benzinski motori 1.4 16v Fire sa 95 KS i 1.6 1.6v E.torQ sa 110 KS, i turbo dizel motori 1.3 MultiJet II sa 95 KS i 1.6 MultiJet II sa 120 KS), dva sistema prenosa (manuelni sa pet ili šest brzina ili šestostepeni automatski, dostupan samo uz 1.6 E.torQ), palete različitih boja karoserije (pastelne i metalik boje), dve veličine alu-felni (16 i 17 inča) i četiri različite konfiguracije enterijera.
Što se tiče ogibljenja, napred je nezavisno oslanjanje tipa McPherson i torzija na zadnjoj osovini. Novi “fijat tipo” je konstruisan u Italiji u Stilskom centru Fijata, razvijen je u Turskoj u saradnji sa Tofaš R&D, jednim od vodećih centara za istraživanje i razvoj u sklopu grupe FCA, i proizvodi su u fabrici Tofaš u Bursi – jednoj od najboljih fabrika automobila u svetu koja je nagrađena zlatnom medaljom za proizvodnju svetske klase.
Sa zapreminom prtljažnika od 520 litara i konceptom niskobudžetnog vozila koje nudi dosta prostora, glavni konkurenti u Evropi će mu biti “dačija logan”, “citroen C elize”, “pežo 301” i “škoda rapid”, odnosno “seat toledo”.
Prema saopštenju kompanije FCA (Fiat Chrysler Automobiles) Srbija, novi “fijat tipo” će se prodavati i kod nas. Cene za sada nisu poznate a prvi primerci se očekuju u salonima širom Srbije već u januaru.
Izvor: Magazinauto.com
Foto: Fiat
Bice bar 50% skuplji od Logana, pa i Rapida, a i po dimenzijama ih prevazilazi!
@carobnjak
To se kaze "auto na metar"... ;) ...vise puta ponovljeni konkurenti, mozda ne Logan ali ovi ostali su tacno oni koji jesu...
Inace 14.000 eura ce mu biti cena u Srbiji...
Orlo
Pa to je skuplje nego C konkurenti!
Na vise mesta je pisalo da mu je i Fluens konkurent sto je realnije...
@carobnjak
Da, C konkurenti, svakako...
Kako go to bilo, imace vise opreme za te pare...
Interesantno da je nekada Fiatov konkurent u C-segmentu (posto Tipo na to pretenduje iako je diskutabilno) imao ventilacione otvore za zadnju klupu, sada je to misaona imenica...
Orlo
Evo ti Focus sedan, identicne dimenzije, i cena je tu negde...
N.N.
Škodislav je u HR skuplji nego u SRB. Pogledaj cene oktavije, istih paketa. Kod Vas kao da je od zlata. Npr, 2.0 TDI karavan Style je kod vas oko 3.000 eura skuplji nego ovde.
@carobnjak
Iskreno ne bi se usudio da ih poredim, smatram da bi bilo neozbiljno od mene, jer niti ce neko da razmislja o Tipu ako zeli Octaviju, Focus i Astru sedan, ili Jettu... drug koji radi za njih je video Tipa kaze nebo i zemlja sa ovim pomenutim, nije los ali nije njihov nivo... uostalom ni ne mora da mu se veruje, bice sajma pa ce se vec analizirati...
Pogledaj npr ponudu agregata i raspon snaga Rapida/Toleda i Tipa... licno ne verujem u spontanost i slucajnost...
Orlo
Po toj ceni koju si naveo, naravno da nece...
Po kojim kriterijumima se po tebi odredjuju konkurenti osim po proizvoljnom misljenju nestrucnih novinara?!?
Ja sam naveo dva merljiva i realna, dimenzije i cenu...
P.S. da cena krece od 10 hiljada kao Rapid i 301, ne bi bilo dileme, ovako - bice diskusija! ;-)
@carobnjak
Kada ti ne odgovara onda su nestrucni, no dobro... pa Toledo je imao ako se ne varam cenu kada je startovao na nasem trzistu od preko 14.000 eura i sta onda? Mi smo cudno trziste da bi se po nama nesto odredjivalo...
https://autoblog.rs/blog/auto/domace-trziste/2013/02/25/cene-za-novi-seat-toledo-u-srbiji
Koliko je lep za ovaj FiJat ne bih ni 8000 dao. A novi Bravo nikako da se pojavi?
Bazni model sigurno nece biti 14.000 eur, nema logike. Cenim da ce cen baznog modela biti 10.990 eur, ili max. 1000 EUR vise.
Orlo
Pre ce biti da tebi odgovara...
Cena za Seat je totalno nerealna, zato su tako cesti na nasim putevima!
Ipak je Skodica merilo... ;-)
P.S.nisi mi odgovorio za kriterijume?
Evo ja cu dodati i treci, zapremina kabine po americki...
ivanhoe
Po mom nekom sestom culu cenim da ce biti 1000 eura vise od 500L, blizu si... :-)
Bazni ako bude preko 11.500€ , bolje da ne dolazi uopšte.
Heč ako bude kao na renderima, biće promašaj
Bazni 500L u paketu "sveštenik" zvanično košta 12.090 €.
Za razliku od novoga Tip-a, taj bazni ima 15" Fe felne, a uz 1,4 motor nema S&S ...
Bazni Tipo bi obzirom na opremu trebalo da bude značajno skuplji.
@carobnjak
Jasno je bilo da je nerealna, mozda nisu ni hteli da prodaju ni jedan, ko ce ga znati... ili je prioritet bio Rapid i njegov uspeh... tko zna...
No da ti kazem da znas, da Rapid i 301 nema za 10.000 eura, Rapid je poskupeo (ide i do 11,12k, bezmalo 13) i sada se nudi u osnovnoj verziji sa 1.2 TSI Euro 6 motorom (ne vise 1.2 MPI 3-cilindra) ali i ima vise opreme no ranije... pre nabavke vozila sam cesljao cenovnike pa znam provereno...
Vidi ovako, kako Tipo ne bi bilo posteno i realno, licno misljenje, porediti sa onima na vrhu (Octavija, Jetta, Focus i Astra sedanima) tako da ga onda treba porediti sa najblizim modelima a to su Rapid, Toledo, 301, C-Elysee... nivoi opreme, paleta motora, imidz, cenim i kvalitet izrade, jasno pokazuju da je blizi konkurent ovim potonjim...
Orlo
oprema, motori, imidz spadaju u promenljivu ili subjektivnu kategoriju, zar ne?
Odakle ti da je ovo konacna lista motora? A i ovi su jaci od konkurenata koje ti navodis...
@carobnjak
A jel ti ocekujes od skromne limuzine Abarth verziju, 4x4 ili mozda da ima 2.0 JTDM motor?
Za koliko je jaca, 5KS oni s kraja ponude? Stvarno znacajna razlika... plus Rapid/Toledo nude elasticniji turbo agregat kao osnovu... sasvim je jasno ko im je na nisanu...
Orlo
Da li Fluens ima takve verzije?
Vrati se na pocetnu , da ne kazem bednu ponudu motora za Rapid pa ce ti biti jasno...
Meni ovde nista ne deluje skromno!
@carobnjak
Evo jednog poredjenja:
Rapid/Toledo nude 4 razlicita motora raspona snaga od 90 do 125 KS, 2 dizel i 2 benzinska agregata...
Tipo nudi 4 razlicita agregata raspona snaga od 95 do 120 KS... svi nude i automatske menjace...
Fluence je blizak, ali cini mi se da je nudjen i sa vecim 2.0 agregatom...
Naravno da nije skromno, auto ima sve sto moze da pozeli (normalan) covek (gde i sebe svrstavam), cenim da je odlican (vrlo dobar), samo sam povlacio paralelu sa konkurencijom...
Orlo
Ima dodirnih tacaka, ali mislim da je ovo ozbiljniji model, videcemo uzivo...
Video si ti Rapidov enterijer? To je ispod nivoa i za kineski A segment!
@carobnjak
Ne slazem se sa tobom da je bas toliko ocajan, slazem se da nije vrhunskog kvaliteta, ali to je sve u skladu kako sa cenom tako i sa politikom Skode... cenim da ima robusnost i dugotrajnost... a i sada vise osnovni nije totalni klot... to je jedno sasvim dobro vozilo...
Sledece nedelje bi trebalo da stignu i dva Rapida SB, zajedno sa Fabijom pa cemo videti...
mislim da je kvalitetniji od rapida ,nije rapid kvalitetan unutra,uvjerio sam se sam...
Orlo
Koji paketi motori rapida i fabije su u pitanju ?
Čudno je paketiranje škode - tempomat kod rapida u drugom paketu, kod otkavije tek u najvišem, a kod fabije "nigde".
Bočni air bag kod rapida u prvom, kod fabije ni u poslednjem.
@moron
Rapidi su sa 1.2 TSI, a za Fabiju sam izgurao da budu 1.0 MPI sa 75 KS jer je prvobitno trebala da bude sa 60 KS, uklopili smo se u budzet... osnovna oprema je kod sva tri vozila tu je klima, ESP, ABS, fabricki radio MP3, Fabia samo dva vazdusna jastuka, Rapid 4 komada...
@Orlo
Zašto škode? Rapid je limuzina ili ono drugo?
Ne mislim da su loše, ali bih odoka rekao da ste i za manje novaca možda mogli uzeti nešto bolje opremljeno ili motorizovano.
Škode su postale bezobrazno skupe za moj ukus i razumevanje.
U Španjolskoj dostupan Tipo dan iza sv. Nikole, znači 07.12. i ide za prve kupce cijena od 9999 eura.
@moron
Onaj kraci, Spaceback, ne limuzina. Izasli su 10.700 a Fabia skoro 9.600 eura...
Orlo
Nije limuzina nego liftback! ;-)
Koliko se secam, taj SB ima poboljsan enterijer, cik pogodi zasto, ali je eksterijet pet puta ruzniji!
Meni je taj liftback sasvim korektan auto ali kad bi imao normalan, tj.pristojan enterijer.
Trenutno ne postoji jadniji na trzistu...
Orlo
Taj rapid je nešto bio "ispod cene" (oko 300), a fobija oko 700 "iznad" ?
@moron
Nije Fabia bila skuplja, to je ona sa 1.0 75KS i Ambition nivoom opreme...
@carobnjak
Isti su to enterijeri, nema razlike u kvalitetu...
Orlo
Razumem. Tek taj, drugi nivo opreme kod fobije ima klima uredjaj.
@carobnjak
Evo jos jedan tekst, kako ti rece, nestrucnih novinara iz manje poznatih i lokalnih britanskih novina Auto Express:
"...Keeping the design changes to a minimum between the bodystyle saves money, and Fiat is keen to point out that the Tipo is a “Skills, no frills” model. Cars like the Skoda Rapid are cited as main rivals..."
http://www.autoexpress.co.uk/fiat/tipo/93673/new-fiat-tipo-2016-review
@ Orlo
Vidim da su ljigavi Britanci i dalje po običaju maksimalno "objektivni":
The 1.6-litre diesel, however, is only adequate. There’s noticeable lag in lower gears, and while it’s subdued at a cruise it becomes noisy past 3,000rpm. It pulls-well once there, however, and is quick enough for the class average, but CO2 emissions of 110g/km are easily beaten by the 1.5 TDCI 120 Focus, which puts out 98g/km.
Pa jebo sve, i ja bi da mi auto koje ide 9.7 s do 100 km/h bude "only adequate" pa makar onaj koji ide 10.7 s bio po njima bolji.
@carobnjak
Nemam namere, naleteo sam na tekst, pa da vidis da jos neko deli isto misljenje... odnosno suprotno... ;)
@N.N.
Stvarno se pro*eravaju, to su odlicne performanse a i agregat je sa svojih 320Nm je veoma elastican... buku, i osecaj za volanom i menjacem ne bih mnogo komentarisao jer to je nesto sto treba licno iskusiti, ali ne verujem da je sada nesto najgore ili najocajnije, no dobro...
P.S. Trudimo se da izbegnemo psovanje na blogu tako da se potrudi i ti... :)
Orlo & N.N.
Moj osećaj sa 1,6 MJ je da je on u veoma niskim obrtajima (ispod oko 1.500 rpm, što zna da se desi kada npr. u gradskim uslovima iz "druge" prebacim u "treću" ili sl.) zaista sklon ružnim sitnim vibracijama, koja osećam "iz dupeta" (sedišta), ali i "iz volana".
Ali, čim "predje" tih oko 1.500 rpm, sasvim je OK.
Da i inače ne postoje dosta česte kritike na "neugladjenost" tog motora, pomislio bih da imam veoma feleričan primerak.
I svaki put se zbog tih "vibracija" naprosto "šokiram" kada iz HDI predjem u MJ, jer u HDI ni u jednom režimu nema bilo kakvih vibracija, niti je unutra buka kao u MJ pri izrazito većim obrtajima.
Ali,to kako MJ vuče uzbrdo u odnosu na taj HDI, je tako dobro, da mu skoro sve praštam.
A mada jesam vozio "testni" 1.6 BlueHDI sa 300Nm (a pre njega i e-HDI sa 270Nm ), nisam imao prilike da poteram uzbrdo "domaćinski" na auto putu, tako da ne znam kakvi su zaista u odnosu na MJ.
Ali, "potpisujem" da stari HDI (sa 240Nm) ne može sa njim da se "poredi" i "nosi".
@ moron
Mislim da je ovdje više riječ o tome da je loš na niskim okretajima i da tu neuzorno razvija snagu. Bar ja tako iščitavam iz ovoga 'lag' u nižim brzinama. To veze nema sa grubim radom.
N.N.
To oko "turbo rupe" već ne znam, nisam toliko "osećajan". Ako oni kažu da ima "lag", to je to kako kažu.
Po jakom sećanju bih rekao da je "nekakvu rupu" (ne znam tačno kakvu) moguće imao stari 2.0 HDI od 90 ks, mada ne znam da li je to bilo do oblika krive obrtnog momenta ili do "prenosnih odnosa". Tek, nekako je "lošije išao" (slabije potezao) u nižim obrtajima. Posebno kada mu spadne crevo sa protokomera vazduha :) Tad mu je "lag" bio ogroman.
Mada, sve to je i stvar navike,kada vidiš šta motoru ne prija, takav režim podsvesno izbegavaš i pojma nemaš da ima navodnu falinku.
@ moron
Pa oni ga uspoređuju sa Focusom pa ne bio ja lijen i našao krivulje snage i momenta od istog izvora za spomenute motore.
1.6 JTD:
http://www.automobile-catalog.com/curve/2015/2093780/fiat_500x_1_6_multijet_ii_16v_120_4x2_pop_star.html
1.5 TDCi:
http://www.automobile-catalog.com/curve/2014/2082560/ford_focus_1_5_tdci_120.html
Kao što se zna od FIAT-ovi 1.6 i 2.0 motora nema neke vajde na višim okretajima, iznad 3000 o/min ih se ne isplati voziti. Ford sa druge strane raste dosta više.
No meni su interesantni niži okretaji. Recimo npr. kada se dostiže 75 KS. FIAT na 1700 o/min, a Ford na oko 2000 o/min. FIAT dostiže 270 Nm na 1300 okretaja, Ford na 1700.
Ma ovoga sam se uhvatio zato što baš svi hvale FIAT 1.6 (još od izlaska) kako poteže na niskim i srednjim okretajima i onda dođe ovaj i njemu ne valja.