
Kako prenosi RTS, "Fijat" je za novinare iz Evrope organizovao u Torinu svetsku promociju novog modela "tipo". Zbog najnovijih događaja u Turskoj, gde se ovaj model proizvodi za čitav svet, postoji velika šansa da se "tipo" pojavi na proizvodnim linijama u Kragujevcu. To zavisi od našeg dogovora sa Ruskom Federacijom o kvotama za uvoz automobila, ali i od razvoja političke situacije u Turskoj.

Kada je planiran i kada je zamišljen "fijat tipo" kao novi mobel za tržišita sa kupcima plićeg džepa, nije ni bilo spekulacija da će se on proizvoditi dalje od Turske. Međutim, od tada posle obaranja ruskog aviona i pretvaranja Turske u neprijatelja broj jedan Ruske Federacije, strani proizvođači kao "Fijat" razmišljaju o alternativi za proizvodnju.

To se logično nameće pošto je "tipo" na platformi našeg "fijata 500 L". To otvara vrata da se "tipo" montira u Kragujevcu za šta Italijani veoma uzdržano već sada kažu da je sve moguće.
"Tipo" je automobil koji će zahtevati masovnu proizvodnju, jer mu je cena od 12.500 evra garantuje uspeh na mnogim tržištima.

"Za 12.500 evra dobijate automobil solidno opremljen, ima pored motora od 1.600 kubika dizel aluminijumske felne, siti volan, radio sa blututom, kameru za vožnju u nazad, praćenje bele linije i još mnogo toga. Jednostavno to je dobro opremljen sedan", kaže Antonela Brunoat iz "Fijata".

Fabrika "Fijat-Krajsler automobili Srbija" ima dovoljan kapacitet da prihvati novi model. Ovogodišnji izvoz fabrike iz Kragujevca do oktobra je milijardu evra, što je pet puta više nego izvoz "Železare Smederevo". FCA jedna od 10 najboljih fabrika u Evropi po oceni udruženja proizvođača i spremna je bez prepravki prihvati nove modele.
Alberto Dilio iz Dizajn centra "Fijata" kaže da je "fijat tipo" na istoj platformi kao i "fijat 500 L" i "fijat 500 living". "Ovo je model od kojeg očekujemo mnogo, do 2017. godine "Fijat" će proizvoditi milon vozila godišnje u Evropi", rekao je Alberto Dilio.
U Ministarstvu privrede ozbiljno razmišljaju od budućnosti fabrike u Kragujevcu. Ugovor sa "Fijatom" ističe 2018. godine.
Novih modela će biti, kažu čelnici "Fijata", a na nama je da se dobro organizujemo i na vreme obezbedimo svoje učešće u proizvodnji i zaposlimo fabriku i dobaljače. Na ruku nam ide neutralnost u političkim sukobima, tako da možemo iskoristimo svoju poziciju i dobijemo nove poslove, kažu u toj kompaniji.
Izvor: Rts.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
Jeeeeeee! :)
Ako bude jeftiniji od 500L, kako Orlo kaze, kupujem... :)
Ništa ne komentarišem dok nevidim kako izlazi iz pogona FIAT-a u Kragujvcu.
Glupost. Fiat u Rusiji proda jedva par hiljada auta od svih modela. Dakle proizvoditi Tipo u kg da bi se plasirao u 2-3 hiljade komada u Rusiji je besmisleno.
Ono sto je meni privuklo paznju je cena dizela sa lepom opremom. Siguran sam da je greska!
Zastava
nema potrebe da cekas, ionako ce ti komentari biti isti kao za 500L, plus vizije o novom Jugu i slicne nebuloze... :)))
Nemoguća misija ako pogledate ugovore FIAT-a i Tofaša kao i da se ovo vozilo vodilo kao Projekt Tofaš (ne FIAT) 356. Uostalom, NOVČANO ulaganje od strane Tofaša u razvoj je bilo 50%.
Uz to niste vi Turska pa da možete sami "progutati" 50 tisuća ovih vozila godišnje.
Autor Panchev9
Kako "ništa"? Pa, kupiće valjda jedan neko i iz KG i odvesti ga kući ...
veoma glupo i mislim da je bacanje prasine u oci. Fiat je ulozi punoo u fabriku u Tr i pocela je proizvodnja tipa i sad da prebaci negdje drugdje .. teško, to je malo previše mašte .. više vjerujem da ce se u Kragujevcu zapoceti montaža nekog modela na osnovu tipa, kraca verzija ili mozda karavan .. ali to ce biti samo montaza .. Sto se tice Fiat i ruskodg trzista to je smijesna cifra automobila ..
Orlo
Fiat Aegea - C segment, naslednik modela Bravo i Linea!
https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Aegea
Fiat Tipo HB ima iste dimenzije kao Bravo, WB cak i veci!
Na jednom talijanskom forumu jako pozitivne kritike na Tipo. Vozili ih ljudi jer ovi vikend u FIAT salonima im bili nekakvi dani otvorenih vrata.
Uglavnom se svi slažu da je jako fina izrada sa mekanom plastikom gdje treba biti, jedini zamjerka na panele na vratima. Kažu da su štedili ali tamo gdje se vizualno ne vidi tek tako
Iznimne pohvale u pravilu na C635 mjenjač i rad 1.6 dizela motora za kojeg kažu da je tiši i uglađeniji nego prijašnje verzije 1.6 JTD-a, a po običaju odlično vuče.
Meni se samo enterijer ne dopada, pre svega konceptualno i u baznim verzijama.
Ovako "u fullu" mi liči na aktuelnu Mazdu CX-5 pre restilizacije...
Poz
"Zastava
nema potrebe da cekas, ionako ce ti komentari biti isti kao za 500L, plus vizije o novom Jugu i slicne nebuloze... :)))"
RE: carobnjak
Tačno, nema potrebe da čekam...kad ga neću ni dočekati. Mislim na FIAT Tipo u Kragujevcu. :)))
Da smo Zastavu još 2008 godine preusmerili po uzoru na Škodu i Dačiju, danas nebismo ni razmišljali o tome hoće li nas se neko setiti i smilovati nam se, već bi dosad imali najmanje nova 2-3 modela po najmanje 100000 automobila po modelu.
FCAS je firma koja nije osmišljena na duge staze u smislu na duge višedecenijske staze. Škoda i Dacia su osmišljene tako da rade na višedecenijske staze i dalje, dok sa druge strane FCAS je osmišljen tako da bude prolazna firma sa rokom trajanja od nekoliko godina do eventualno svih 10 ugovorom predviđenih godina. Stičem utisak da bi FIAT otišao još danas da nije potpisao ugovor na 10 godina, a do tada očigledno taljigaju dok ne istaljigaju i onih poslednjih 50 miliona evra X još 3 godine.
Ko god da je krojio taj ugovor sa naše strane, loše ga je napravio jer je sve više pun nedostataka kako vreme prolazi. Neko je dao 50 miliona evra svake godine i to bez ikakvih garancija od strane FIAT-a da će taj novac uložen u njih biti vraćen, a o profitnom delu da ne pričam pošto ga očigledno nema, već bacanje 50 miliona evra + gubici.
Od velike pozitivne vrednosti, zbog jednog propusta, stvorena je velika negativna vrednost.
Zastava Automobili i dan danas postoje. Nadam se da će država da nađe investitora pa makar kupili samo brend. Tako je još bolje. Kupac će moći da kreira svoju investiciju.
Ovako sa FIAT-om, dali smo im sve, a zauzvrat dobili veliko ništa.
@ Zastava
Ne tresi se toliko.
Evo izašla je službena prezentacija revizije 5-godišnjeg plana za Jeep.
Stoji da će se Jeep modeli proizvoditi u 6 zemalja na 4 kontinenta. Pa nije vrag da će vas preskočiti.
No kako jedna u auto biznisu kaže, ništa nije službeno dok nije službeno. :)
Kad se pocinje sa novim modelom izuzetno je vazna sigurna proizvodnja i isporuka.. Tako da nam ide naruku ovo oko Turske. Dok jednom ne smrkne drugom ne svane, tako je u autoindustriji. Ovo bi moglo ubrzati pocetak novog modela kod nas.
@Zastava, objasni nam kako ce Zastava Automobili da sacuvaju brend, i ponovo prave Yugiće, da se smejemo malo. :)
@Zastava
novog Juga ces sigurno docekati! :)
@B.M.
pusti ga neka iznese svoju viziju, cenim one sa bujnom mastom... :)))
Tipo je prilagodjen trzistu Turske, koja ce biti i jedno od najboljih trzista za ovaj model, a bez obzira na aktuelnu situaciju sa Rusijom, Fiat nece prebaciti proizvodnju van Turske da bi se ovaj auto, mozda, prodao u 2000 komada u Rusiji. Za izvoz iz Turske po evropskim drzavama ne postoji nikakva prepreka.
Tako se i za Rusiju pricalo da im sankcije EU ne mogu nista, pa je prodaja automobila znatno opala. Ako potraju sankcije Rusije opasce investicije u Tursku.
B.M.
Čijih automobila ? :)
Onih koji uvedoše sankcije. :)
Eto ko trpi veću štetu.
Trebala bi Rusija potpuno da zaustavi uvoz apsolutno svega iz svih takvih zemalja.
@MB, daj ne zamejavaj me, tako je i Milosevic pricao da nam sankcije niosta ne mogu, i da su vise na gubitku oni koji su nam ih uveli. U Rusiji je pad prodaje svih proizvodjaca automobila, a Avtovaza samo ove godine 27%. Zbog toga je veliki broj radnika u autoindustriji dobio otkaze. Neke fabrike su i zatvorene. Mnogo vecu stetu ima Rusija od zapadnih proizvodjaca koji ce se vec snaci na drugim trzistima.
B.M.
To zbog sankcija ?
Ne zamajavam ja, već takvi ko ti , nvo plaćenici itd.
@ B.M.
Ajde objasni mi nešto. Turska je u odličnim odnosima sa EU, ima proizvodnju i Renault Clia i svačega još. Da ne govorim da mogu progutati 50 000 (sve tri izvedbe skupa) Tipa godišnje bez greške, a Rusija realno 10x manje. I ti stvarno misliš da će FIAT samo radi Rusije ići micati Tipa u Kragujevac?
Da ne govorim kako je Tofaš dao pola para za razvoj i dase sve vodi kao Tofaš 356, a ne kao FIAt 356.
@MB, proguglaj malo koliko je pala prodaja automobila u Rusiji nakon uvodjenja sankcija Zapada.
@N.N, Nigde nisam napisao da ce se zbog Rusije proizvodnja Tipa se preseliti u Kragujevac.
BM
Čijih ?
Mnogo više su na gubitku uvoznici.
Da sam na Putinovom mestu, zabranio bi uvoz svega iz tih zemalja. Za ponovni ulaz na tržište, morali bi da plate ogromne svote.
Kada neko ko izvozi u neku zemlju, istoj uvede sankcije, jasno je ko je tu na gubitku.
Zato se provrednici u Nemačkoj žestoko bune ekonomskom harakiriju.
@MB, pa ti poima nemas, proguglaj kolike su carine za uvoz automobila u Rusiju. Zato su zapadni proizvodjaci i napravili tamo fabrike, kako bi bili oslobodjeni dazbina. Zato mi i tarzimo da nam 500L oslobode carine.
B.M.
Pa opet, ko je onda na gubitku ?
Pošto ti imaš pojma, pojasni nam.
Poznat si ovde kako pljuješ Srbiju i braniš Fiat, žaleći što Fiat nije još više opljačkao Srbiju.
Nije onda ni čudo da si veći stručnjak od ekonomskih stručnjaka koji kažu da EU trpi 5 puta veću štetu nego Rusija, zbog sankcija.
Jer EU izvozi tamo, a ne obrnuto.
Dovoljna je samo zdrava logika.
Šteta samo što im Putin ne udari totalnu blokadu.
A za eventualno odblokiranje, da ih odere po džepu.
Vec sam ti objanio da mnogo vecu stetu trpi Rusija, jedino da ti nacrtam. Putin EUi da udari blokadu? Pa vec je udario. Sto EUi ne ukine isporuku gasa ako vec hoce da im naskodi.? Nego nema se para, a sad posle ovog sa Turskom bice jos manje. U kojem ti filmu zivis kad je po tebi Rusija jaca od EU.
"@Zastava, objasni nam kako ce Zastava Automobili da sacuvaju brend, i ponovo prave Yugiće, da se smejemo malo. :)"
RE: B.M.
Ni Škoda ni Dacia ne proizvode više "kockice". Znaš valjda na šta sam mislio kad sam spomenuo da se sačuva brend (ime i nasleđe)?
FIAT da hoće bi jedino kroz Zastavu tj. kroz pokretanje proizvodnje nove Floride (koja bi bila usmerena po uzoru na Logan i Grantu) mogao da ponudi Evropi i svetu konkurentno vozilo koje bi bilo odgovor na Renaultove budžetske automobile, kao i nov Yugo koji koji bi bio konkurencija Aygo, Up, Citigo i drugim modelima iz grupacije Volkswagen i Toyote.
2 modela po 100000 automobila jednako je 200000. Taman da se popuni praznina u FAS-u. Predstavnici države trebaju da pitaju FIAT-ovu centralu u Torinu dali su i za Zastavu pošto upravo sada su jeftiniji automobili pravi ekonomski hit na tržištu, kako na evropskom tako i na stranom. Ako i dalje se uzdaju u to da će proizvodnja 500L da dostigne 150000, neka im je sa srećom pošto pitanje je dali će ove godine biti 80000, a kamoli 100000.
Kad su dosli Talijani brend Zastava nije postojao vec 10 godina a fabrika se zvala Yugo Automobili.Jos 1987.fabrika je promenila brend sa “Zastava” na “Yugo” tako da su talijani mogli da sacuvaju samo ime ili brend Yugo. Koliko je Yugo ocrnjen ne treba ni pricati tako da Fiatu takav brend nije potreban.
@ Zastava
Zašto bi Talijan htjeo pokojnu Zastavu pored pokojnog Autobianchia za low cost brand?
Ako neće Italijani, ima ko će. Treba samo pustiti FIAT i ne računati više na njih. Nismo trebali ni 2008 godine da računamo na njih već dovesti nekog ozbiljnijeg proizvođača. Nekog ko zna šta radi.Nekog kao što je Volkswagen koji je uradio čudo sa Škodom. Danas Škoda proda više automobila nego čitav FIAT. Da situacija bude još zanimljivija, Škoda je Volkswagenov ogranak za jeftinija vozila. Tu je negdje otprilike na tom putu iDacia koja je deo Renault-Nissan grupacije. FIAT je nevolja, a mi smo se, od toliko "normalnih" proizvođača, mi baš za FIAT uhvatili.
RE: B.M.
Yugo se ne zove tako već godinama i više, već Zastava Koral, a Yugo Florida se zove Zastava Florida. Ime Yugo je zacrnjeno samo na američkom tržištu i to uglavnom u glavama komičara i onih koji taj automobil nisu ni vozili, dok oni koji su vozili to vozilo imaju uglavnom pozitivno mišljenje (s obzirom na cenu).
U, da kažem stvarnosti, nije se mogao porediti sa konkurencijom jer u svom cenovnom segmentu nije imao konkurenciju, a oni modeli koji su bili približni su bili skuplji, pa samim tim i bolji (sve ima svoju cenu, a Yugo za tu cenu je dobro služio i služi neke još uvek).
RE: N.N.
A zašto je Volkswagen pored Trabanta odlučio da kupi Škodu? ;)
@ Zastava
Nije istina da Škoda proda automobila više nego FIAT, niti u Europi niti na svjetskom nivou. ;)
Malo je reći da precijenjuješ Zastavu. Brand koji je bio loša FIAT kopija i uz to sa malog srbijanskog tržišta. Ja ne znam da je Škoda ikada bila kopija, pogotovo ne loša, a još je Češka ipak prije svega bogatije tržište od Srbije.
Lepo napisa da Zastava ne postoji od 87e godine, i da je fabrika promenila ime u Yugo automobili, a on opet pominje neku Zastavu. Zastava Florida je postala Yugo Florida a Zastava 101 Yugo Skala. Znaci nisu Talijani ugasili brend Zastava, sto si dosad bar sto puta netacno napisao, jer brend Zastava nije ni postojao kad je Fiat dosao. Yugo se nakon pada na SAD trzistu nikad nije oporavio i na druga trzista izvezeno je vrlo malo automobila.
Zastava
Jesi ti nekad cuo da je zarada na jeftinim vozilima mini minimalna?
Koliko procenata od prodatih vozila na evropskom trzistu pripada tim jeftinjacima?
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2015&mm=12&dd=11&nav_id=1073346
Pišu svašta, mi imamo problema i 100.000 automobila da transportujemo zbog sporih pruga i losih puteva, a kamoli jos i Tipa. Treba dopremiti i delove za tolike automobile u fabriku, a od obilaznice nema nista. Kako li ce vlada ispregovarati novi model s Fiatom ostaje da vidimo, ali po svemu dosad vidjenom bicemo srecni ako dobijemo bilo koji model.
@B.M.
I ti pises realno svasta, kao da je Fiatova fabrika negde na vrhu nekog brda, i da se do tamo dopremaju delovi na magarcu, i u najboljem slucaju je put kolski... i ovako smo im sve dali, obelodanjeno je sve, neka se snalaze, i ovako put i obilaznica nas skupo kostaju a FCAS mozda 0,01 do 0,05 euro centa po vozilu vise...
@ Orlo
Ako je sve po tebi divno i krasno i nema nikih problema kako to da vas stalno preskaču za novi model?
Obaveza Srbije po ugovoru je put i obilaznica, to niko ne krije. Put do fabrike vodi kroz centar Kragujevca i to je dovoljan razlog za obilaznicu. I sto bi onda Fiat odustao od toga? Zato sto smo mu dosta dali? :) Grade se putevi po raznim pustarama, a ne mogu autoput i obilaznica do fabrike koja izvozi ubedljivo najvise.?
@ N.N. Haha, tu im staje logika i sve teorije, kako to da Fiat ne iskoristi sve te silne povoljnosti koje mu je Srbija dala, i pravi u Kragujevcu najmanje tri modela. Dobio je sve dzabe a nece da iskoristi, nesto tu ne štima.
1.000 naružbina za Tipo u Italiji:
http://www.carscoops.com/2015/12/new-fiat-tipo-gets-1000-pre-orders-in.html
@ N.N.
Preskacu nas jer nemamo novac da damo Fiat-u da napravi novi model kod nas... Turci imaju jaku ekonomiju, puno para i to sebi mogu da obezbede, i sam znas da su pljusnili pare i dobili da se pravi kod njih, a i oni su idealno trziste za Tipo... obelodanjeno je da je ugovor poguban po Srbiju, a idealan za Fiat i na njegovo finansijsko stanje velikog duznika, ali kada naviknes na kravu muzaru, sto bi ulago bilo sta, nego cekas ti neko ponudi jos da das jos par hiljada ljudi da srafi...
A sto se tice infrastrukture, sve se stavi na papir, Mali Djokica aka Bot propale politike Mladjana misli da to sto je njegov sef obecao da mora ovaj narod da plati... neka plati njegova partija od clanarina i od plata onih koji su zaposlili... dosta smo svi mi platili, sada srafi par hiljada ljudi za neke pare, malo rade - malo ne rade, drzava od toga nema zaradu, a bio je predstavljen kao posao veka...
@ auto
Ima sada malo detaljnijih podataka u vezi prodaje.
- otprilike 50% dizel, 50% benzin
- 35% narudžbi je dizel sa Open Edition Plus paketom
- 40% kupaca koji do sada nisu vozili FIAT
- 60% kupovine zajmom, 40% na keš
@ Orlo
Pa što se buniš? Znaći ti si uvjeren da je Srbija toliko atraktivna da će doći bilo tko tek tako, bez povlastica, a istodobno misliš da su svi veći dobročinitelji nego FCA. Da jesu veći dobročinitelji nego FCA već bi neko došao u Srbiju.
A ovo što se tiče dugova. FCA je sada na oko 7 milijardi dolara, lani bili na oko 10.5. Recimo da je GM u usto vrijeme lani bio na preko 50.
Baš sam gledao analizu Morgan Stanleya iz prošle godine gdje je jedna od većih prednosti FCA naveden pristup modularnim platformama i da su po tome top uz VAG, Hyundai i Toyotu.
@ N.N.
Pojma nemam o cemu ti pricas...
Zabari su se jasno dogovorili i jasno pristali na malverzacije sa rukovodstvom nase zemlje, to je isto tako jasno kao dan, a narod izmanipulusan... mi nismo atraktivni toliko, ali ako se napravi neka mucka sa vlastodrscima postajemo prilicno atraktivni...
Sto se tice FCA i njegovog polozaja u tom nekom vrhu, ne vidim neki poseban razvoj neceg novog a godinama postoji grupacija, gde su nove platforme (jedna nova da pokrije dobar deo modela Alfe, Maseratija, Dodge i Chrysler) silni novi modeli (sve je to vec vidjeno), vozila na vodonik, hibridi, struju... sve one sto si nabrojao imaju ti u prvom vrhu...