
Nemački dnevnik „Frankfurter algemajne cajtung“ piše da sve ukazuje na to da su optužbe protiv proizvođača automobila „Folksvagen“ jednostavno isparile i da neće imati nikakvog uticaja na kupce.
List, koji se poziva na rezultate zajedničke istrage Savezne administracije za saobraćaj, Ministarstva za saobraćaj i samog „Folksvagena“, piše da je broj automobila obuhvaćenih spornim programom mnogo manji od očekivanog, negde oko 40.000.
Najveći evropski proizvođač automobila priznao je 3. novembra da su lažirani i podaci o emisijama ugljen-dioksida, posle ranijeg priznanja o nameštanju rezultata testova koncentracije azotnog oksida.
„Folksvagen“ je priznao da 11 miliona njegovih dizelskih motora širom sveta ima sporni softver, zbog čega su pokrenute regulatorne i krivične istrage u većem broju zemalja, uključujući Nemačku.
Međutim, automobilski gigant je 3. novembra potonuo u dublju krizu nakon što su internom istragom otkrivene „nepodudaranja“ oko ispuštanja ugljenika, čime su obuhvaćeni ne samo dizelski već i benzinski motori. „Folksvagen“ navodi da su obuhvaćeni ne samo benzinski motori od 1,4, 1,6 i dva litra ove marke, već i od „Škode“, „Audija“ i „Seata“.
„Frankfurter algegamajne cajtung“ piše da je nešto manje od 40.000 automobila obuhvaćeno spornim softverom.
„Kupcima neće biti izmenjeni podaci u servisnim knjižicama i nastaviće sa uobičajenom vožnjom svog automobila. "Folksvagen" je prvobitno procenjivao da bi skandal mogao da ga košta do dve milijarde evra, ali i ti troškovi će biti značajno manji“, piše list.
Predstavnici „Folksvagena“ sutra će održati konferenciju za novinare o dosadašnjim posledicama skandala.
Izvor: Capital.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen