home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako pišu Vrele Gume, Američki Osiguravajući institut za saobraćajnu bezbednost je sastavio listu najbezbednijih automobila na tamošnjem tržištu. Kako automobilska proizvodnja postaje globalnija, tako i liste ovog tipa postaju zanimljivije. Među prvih 48, verovali ili ne, samo je Chrysler 200 bio domaći proizvod. Doduše, neki drugi proizvodi FCA, poput Fiata 500X, našli su se na listi.

Kao što je bilo i očekivano, azijski (japanski) proizvođači su izdominirali. Toyota ima devet modela na listi najbezbednijih, uključujući i bestseler Camry. Honda je ima osam, a Subaru šest modela na listi.

Navedeni proizvođači su pre drugih usvojili naprednu tehnologiju preveniranja sudara, i to im je u izvesnoj meri donelo prednost. IIHS je pojačao standarde kada je reč o elitnom rangiranju, tako da „Top Safety Pick+“ ocenjeni automobili moraju da zarade ocenu „dobar“ na svim „kreš“ testovima i moraju da budu opremljeni frontalnim sistemom za izbegavanje sudara poput automatskog kočenja. Ranije su najbolje ocenjeni automobili mogli da dobiju ocenu „prihvatljiv“ kada je reč o prednjem sudaru malog preklapanja, i da budu vrhunski rangirani.

„Zatražili smo od proizvođača automobila da budu bolji ove godine da bi se kvalifikovali za priznanja, i oni su to i uradili“, rekao je Adrijan Lund, predsednik IIHS-a.

Striktniji kriterijumi su bili prepreka za neke ranije pobednike. Četiri prethodna osvajača „Top Safety Pick+“ priznanja se ove godine nisu kvalifikovala, kao ni više od 20 osvajača „Top Safety Pick“ naslova.

IIHS je započeo dodavanje kriterijuma prilikom testiranja 2014., a promene u ocenjivanju zapravo reflektuju do koje mere je automobilska industrija stavila akcenat na bezbednost prilikom konstruisanja automobila, kako na planu zaštite, tako i na planu izbegavanja.

Vozila sa naprednim sistemima moraju da se zaustave ili uspore bez intervencije vozača pre nego što udare u objekat prilikom testiranja, i to pri brzinama od 20 i 40 km/h. Modeli koji poseduju bazne sisteme prevencije, koji samo obezbeđuju upozoravajući signal, nisu se kvalifikovali za „Top Safety Pick+“ naslov, ali jesu za „Top Safety Pick“. Trinaest modela je zaradilo ovaj status ove godine.

Očekuje se da više proizvođača usvoji sisteme automatskog kočenja kao standard, s obzirom na dobrovoljni dogovor koji je usvojilo 10 automobilskih kompanija ove godine. Indikativno je kako se brzo tehnologija raširila od luksuznih ka „mejnstrim“ markama.

„Ukoliko tražite automatsko kočenje i upozorenje frontalnog sudara kada kupujete novo vozilo“, rekao je Lund, „pogledajte samo rangiranje na IIHS listi, uz najmanje četiri ili pet zvezdica dobijenih od NHTSA. Znajte da veća, teža vozila, pružaju najbolju zaštitu prilikom sudara.“ Među priuštive automobile koji poseduju napredne sisteme, i koji su osvojili „Safety Pick+“ ocenu, ubrajaju se Hyundai Tucson, Mazda3, Mitsubishi Outlander i Nissan Maxima.

Kada je reč o malim SUV modelima, najpopularnijem segmentu u 2015., Honda CR-V, Mazda CX-5, Subaru Forester i Toyota RAV4 su među najbezbednijim automobilima na putu (uz Tucson i Outlander). Fiat 500X je ocenjen odlično u kategoriji automobila proizvedenih posle jula 2015.

Kada je reč o limuzinama, još jednom popularnom segmentu, najbolje su se pokazali Honda Accord, Mazda6, Subaru Legacy, Volkswagen Jetta i Passat, uz Camry i Chrysler 200.

Lista najbezbednijih automobila u SAD za 2016.:

Mini automobili

Scion iA TSP+

Mali automobili

2016 Acura ILX TSP+

2016 Chevrolet Sonic TSP

2016 Kia Soul TSP

2016 Lexus CT 200h TSP+

2016 Mazda 3 TSP+

2016 Nissan Sentra TSP

2016 Subaru Crosstrek TSP+

2016 Subaru Impreza TSP+

2016 Subaru WRX TSP+

2016 Volkswagen Golf TSP+

2016 Volkswagen GTI TSP+

Automobili srednje veličine umerenog cenovnog ranga

2016 Chevrolet Malibu Limited TSP

2016 Chrysler 200 TSP+

2016 Honda Accord 2-door coupe TSP+

2016 Honda Accord 4-door sedan TSP+

2016 Mazda 6 TSP+

2016 Nissan Maxima TSP+

2016 Subaru Legacy TSP+

2016 Subaru Outback TSP+

2016 Toyota Camry TSP+

2016 Toyota Prius v TSP+

2016 Volkswagen Jetta TSP+

2016 Volkswagen Passat TSP+

Luksuzni automobili srednje veličine

2016 Audi A3 TSP+

2016 BMW 2 series TSP+

2016 Lexus ES 350 TSP+

2016 Volvo S60 TSP+

2016 Volvo V60 TSP+

Veliki porodični automobili

2016 Toyota Avalon TSP+

Veliki luksuzni automobili

2016 Acura RLX TSP+

2016 Audi A6 TSP+

2016 Hyundai Genesis TSP+

2016 Infiniti Q70 TSP+

2016 Lexus RC TSP+

2016 Mercedes E-Class TSP+

2016 Volvo S80 TSP+

Mali SUV modeli

2016 Buick Encore TSP

2016 Fiat 500X TSP+

2016 Honda CR-V TSP+

2016 Hyundai Tucson TSP+

2016 Mazda CX-5 TSP+

2016 Mitsubishi Outlander TSP+

2016 Nissan Rogue TSP

2016 Subaru Forester TSP+

2016 Toyota RAV4 TSP+

SUV modeli srednje veličine

2016 Chevrolet Equinox TSP

2016 GMC Terrain TSP

2016 Honda Pilot TSP+

2016 Kia Sorento TSP

2016 Nissan Murano TSP+

Luksuzni SUV srednje veličine

2016 Acura MDX TSP+

2016 Acura RDX TSP+

2016 Audi Q5 TSP+

2016 Lexus NX TSP+

2016 Mercedes GLE-Class TSP

2016 Volvo XC60 TSP+

2016 Volvo XC90 TSP+

Minivanovi

2016 Honda Odyssey TSP

2016 Kia Sedona TSP

Veliki pikap kamioneti

2016 Ford F-150 TSP

Izvor: Vrelegume.rs



čitanja : 1389



Komentari

Kao ogledni primer, zanimljiv je kratak razvojni put RAV4. Aktuelni model je 2013. godine dobio ocenu "poor" za small overlap front. Ocene inače idu sledećim redosledom:
1. Good; 2. Acceptable; 3. Marginal, i 4. Poor.
Krajem 2014. dobio je ocenu "good" (dakle, od najgore dobio je najbolju ocenu), da bi restilizovana verzija za 2016. dobila najbolju ukupnu ocenu TSP+. Obrazloženje je sledeće: "The Toyota RAV4 was redesigned for the 2013 model year. Beginning with 2015 models built after November 2014, the front-end and occupant compartment structure was modified to improve occupant protection in small overlap frontal crashes."

Te modifikacije su okom nevidljive, ali je bezbednost drastično povećana. Hipotetički, da se sudare dva RAV 4 "ko jaje jajetu", jedna 2013, druga 2015, u small overlap front ova druga bi "razbila" ovu prvu. Osnovno pitanje koje ja sebi postavljam, jeste da li se model iz 2013. može naknadno "modifikovati" da "dostigne" nivo iz 2015, i da li bi Toyota, budući najveći proizvođač na svetu, možda htela to da učini svojim kupcima, "za dž"..

Autor Priapus 17 Dec 2015, 14:08

Priapus
Ni kod babe nema džabe ... A u ovom slučaju (koji pominješ) mislim da šanse nema za naknadnu modifikaciju ni za sav novac ovoga sveta ...

A mislim da je taj test "malog preklapanja" zaista bitan. Kada se setim kako su samo prošli nemački premiumi na tom testu 2012. godine. Isto kao i 500 L. Svi isto, kao bosi po trnju ...

Autor moron 17 Dec 2015, 14:23

a ciji su proizvodi chevrolet sonic, malibu i equinox, ford f-150 i buick enclave ako ne domaci (u tekstu pise da je chrysler 200 jedini domaci proizvod na listi)?

Autor mile antena 17 Dec 2015, 14:56

Audi ispred BMW-a. Kako?

Autor Dejan L 17 Dec 2015, 16:15

Ni jednog bmw-a?

Autor Damko 17 Dec 2015, 16:17

Fiat 500X ocjena TSP+, a kad ono na EuroNCAP 4 zvjezdice. Pisao sam o apsurdu EuroNCAP testa ranije.

Autor N.N. 17 Dec 2015, 21:17

N.N.
Ko im je kriv kada su testno vozilo opremili sa suviše malo opcione bezbednosne opreme. Nije "na sebi" imao ni AEB ...

Autor moron 17 Dec 2015, 23:20

"verovali ili ne, samo je Chrysler 200 bio domaći proizvod."

Zasto "verovali, ili ne"?
Zar bi neko zdravorazuman mogao da pomisli drugacije?
Cudno je to da je uopste i jedan bio americki automobil.

Autor vojvoda 17 Dec 2015, 23:52

jesi li vise nasao tu statistiku o prodaji toyote u evropi u zadnjih 20 godina koju si tvrdio i kako je evropa jednako bitna japanskim i korejanskim kompanijama kao i amerika?

Autor mile antena 17 Dec 2015, 23:55

Gorepomenuti primer RAV4 za dve razlicite modelske godine i razlicitih rezultata na testu IIHS-a, pokazuje nekim ljudima na realnom primeru (mada bilo je gomila primera bas u SAD ko je hteo da vidi) da proizvodjaci mogu, kada hoce (i imaju para) naravno, bez vizuelnih izmena (i kako bi neki rekli nove generacije modela), da izbace bezbednije vozilo a da ono izgleda isto... ne bi bilo tako fijaska da se osvajaju 2 ili 3 zvezdice a da jedan od izgovor bude "sto li su ga testirali, godinama je na trzistu" ili "nebuloza"...

Autor Orlo 18 Dec 2015, 08:10