home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW SSP

Međutim, motori s unutrašnjim sagorevanjem neće pokretati točkove.

Prošlo je nešto više od četiri godine otkada je Volkswagen najavio SSP, sveobuhvatnu arhitekturu za električna vozila.

Scalable Systems Platform, po prvobitnim planovima, trebalo je do sada da bude spremna za serijsku proizvodnju, ali je njen dolazak odložen za pred kraj ove dekade. U brojnim izveštajima nemačkih medija, neuspeh se pripisuje softverskoj diviziji Cariad. Međutim, nemački automobilski konglomerat je sada spreman da diskutuje o SSP, a evo i iznenađenja.

Mada je SSP primarno električna platforma, moći će da ugosti motore s unutrašnjim sagorevanjem. VW grupacija planira da ih primeni u svrhu produžavanja autonomije, s konvencionalnim motorima koji funkcionišu isključivo kao generatori za punjenje baterija. Poput BMW-a i3, rotacionog agregata u Mazdi MX-30 i budućem Ramchargeru, ove jedinice nisu mehanički povezane s točkovima. Nissanova e-Power tehnologija prati sličan princip: benzinski motor napaja bateriju, ne služi u svrhu pogona.

VW platforme

Volkswagen je i ranije sugerisao da se interesuje za tehnologiju produžavanja autonomije. Novoformirani brend Scout, lansiraće pikap i SUV, koji će biti opremljeni SUS generatorima. U Kini, nedavno je predstavljen ID. Era koncept, koji je prethodnica SUV-a s tri reda sedišta, razvijenog u kooperaciji sa SAIC-om, i koji takođe poseduje generator u vidu benzinskog motora.

SSP predstavlja kapitalnu inicijativu za VW. Poslužiće kao osnova za brojne modele unutar različitih marki, i na kraju će zameniti sve postojeće električne platforme. Tizer prikazuje pet različitih stilova karoserije, od gradskog hečbeka do velikog SUV-a. Po dostupnim informacijama, ukupno će biti osam derivata, koji će pokriti sve tržišne segmente. Naredna generacija elektromobila baziranih na SSP, očekuje se da će početi da stupa na scenu počev od 2026., verovatno debitujući u Kini, pre dolaska u Evropu godinu dana kasnije.

Može da se desi čak i da ne budemo imali dotičnu tehnologiju na Starom kontinentu, jer šef Volkswagena, Tomas Šefer, smatra da su „plug-in“ hibridi validnija opcija. On je izjavio da su produživači autonomije skupi kada je reč o njihovom konstruisanju, dok današnji PHEV modeli već pružaju pristojan čisto električni domet i brzo punjenje. Po Šeferu, stavljanje obe solucije u ponudi ne bi bilo ekonomski održivo.

Jedan od najznačajnijih modela koji će koristiti SSP arhitekturu, biće deveta generacija Golfa, koji će naravno biti čisto električan. Trebalo bi da pristigne krajem dekade i koegzistiraće s Mk8 s konvencionalnim pogonom nekoliko godina. VW bi mogao da zadrži aktuelni Golf u ponudi do sredine 2030-ih. Električni Golf će se proizvoditi u Volfsburgu, dok će se proizvodnja konvencionalnih modela izmestiti u fabriku Puebla u Meksiku, 2027.

S finalizovanim konačnim specifikacijama vezanim za SSP, šef VW grupacije, Oliver Blume, izjavio je sledeće: „Mi imamo za cilj da budemo globalni tehnološki pokretač automobilske industrije. SSP će u tome igrati ključnu ulogu. Dostigli smo važnu prekretnicu u razvoju naše električne platforme budućnosti. Sada je u toku implementacija.“

Izvor: Automotoshow.rs

Foto: Volkswagen



čitanja : 130



Komentari