
Nismo otkrili rupu u saksiji kada kažemo da su automobili danas skuplji nego ikad. Pamtim da sam pre deset godina pisao tekst “Šta sve možete da kupite za manje od 10.000 evra?”. Danas bi samo 1 trebalo da pretvorim u 2, a odgovor koji bih mogao da vam dam je: Ne puno toga!
Čak i gradski automobili su odavno na granici od 20.000. Cene su znatno porasle otkako je svet pogodila pandemija korona virusa. Nedostatak komponenti i manja proizvodnja doveli su do rasta cena. Drugi razlog je rat u Ukrajini koji je naterao brojne brendove da napuste svoje fabrike u ovom regionu. Takođe, ni propisi EU pomažu u smanjenju cena, a jedan brend je upravo objavio pobunu. Iz Kine, naravno!
Automobili su sve veći i teži
Prilikom projektovanja i proizvodnje automobila, proizvođači moraju da se pridržavaju određenih tehničkih zahteva koje nameće Evropa. To uključuje, na primer dimenzije i položaj farova i drugih svetala na vozilu. Bezbednost je, takođe, važan faktor. “Zone gužvanja” učinile su automobile sve većim, dok je oprema u vozilu povećala njihovu težinu. Svi brendovi teže da postignu dobre rezultate na Euro NCAP testovima, čak i ako to znači usklađivanje sa skupim evropskim smernicama. Troškovi razvoja i proizvodnje se povećavaju, a samim tim je i cena automobila viša, navodi Sportal.blic.rs.
"Petica" na testu je sve skuplja
Kompanije Leapmotor smatra da je dosta! Kineski proizvođač je deo Stelantisa a Frančesko Đakalone, šef marketinga za Evropu, bio je strog u izjavama prema evropskim testovima bezbednosti, prenosi “Motor.es”. Euro NCAP testovi mere bezbednost automobila u slučaju sudara i analiziraju reakciju i efikasnost sistema. Sistemi pomoći vozaču postaju sve nametljiviji. Euro NCAP naglašava njihovu instalaciju što dovodi do raste cene automobila. Tako željena ocena pet, kojoj svi teže, postaje sve skuplje.
Da li je ovo prava odluka?
Đakalone je bio veoma jasan po ovom pitanju: “Dostizanje visokih Euro NCAP nije jeftino i ne postiže se lako. Stoga, u nekom trenutku, mogli bismo da postignemo kompromis: Da prestanemo da jurimo maksimalnu NCAP ocenu i da ispunimo obećanje našeg brenda - ponuditi tehnologiju koja spašava živote po pristupačnoj ceni. Možda bismo trebali da žrtvujemo zvezdicu da bismo kupcu ponudili pravi proizvod, sa svim korisnim tehnološkim sadržajem koji im olakšava život? To bi mogla da bude prava odluka.”
Direktor marketinga kompanije Leapmotor je odmah pojasnio: „Naravno, ne idemo u krajnost da lansiramo automobil bez aktivne bezbednosti i sa lošom pasivnom bezbednošću. Svi ovi elementi će biti prisutni u našim automobilima. Šta to znači? Leapmotor ne želi da ugrozi bezbednost automobila, ali ni da poveća prodajnu cenu, znajući da njegovi kupci daju prioritet budžetu.”
Da bi se dobilo pet zvezdica na Euro NCAP testu potreban je dugačak spisak sistema pomoći vozaču, koji u mnogim slučajevima, daleko od toga da budu korisni, zapravo postaju smetnja. Leapmotor predlaže eliminisanje ovih sistema pomoći vozaču, gubeći usput zvezdicu, ali poboljšavajući cenu proizvoda. Iako je Frančesko Đakalone odbio da potvrdi da će brend krenuti ovim putem, sve su veći glasovi koji izražavaju zabrinutost zbog evropskih propisa. Stelantis i Reno su udružili snage kako bi zatražili promenu propisa koja utiče na manje, gradske automobile. Njihova profitabilnost nastavlja da opada, a brendovi pozivaju na uzbunu.
Izvor: Sportal.blic.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Leapmotor