home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Dok se bore sa posledicama Dieselgate skandala, iz Audija je najavljen investicioni plan od tri milijarde evra.

To je takođe potvrdio i šef Audija Rupert Stadler koji je između ostalog izjavio da u kompaniji nastavljaju sa investicijama kako bi još više ojačali ionako snažnu poziciju ovog brenda. Investicije podrazumevaju i nove modele, među njima i Q2 kao i novu generaciju Q5.

Pre svega, tu je manji Audi Q2 (ranije poznat kao Q1), čija premijera će se najverovatnije održati početkom marta sledeće godine, na sajmu automobila u Ženevi.

Po sadašnjim najavama, Q2 će biti napravljen na MQB platformi, a sa oko 420 cm biće nešto kraći od Audija A3 Sportback. Kako stvari sada stoje, Q2 će raspolagati sa prtljažnikom od oko 350 litara, a treba reći da je za izgled odgovoran novi šef dizajna Marc Lichte.

Neki izveštaji kažu da će u gami biti najjeftinija verzija sa trocilindričnim benzincem, dok će sportski SQ2 pokrerati 2,0 litarski turbo četvorocilindraš sa oko 300 konja. Nije isključena ni još jača RS verzija, a pominje se i hibridna e-tron varijanta. Od menjača se pominju šestostepeni manuelni i DSG sa dvostrukim kvačilom.

Treba reći da će u ponudi pored standardnog prednjeg biti i opcioni pogon na sva četiri točka.

Godišnje bi trebalo da se proizvodi oko 70.000 komada Audija Q2, pri čemu se tokom 2017. godine očekuje i Q2 Coupe.

Što se tiče nove generacije Q5-ice, i ona će se pojaviti tokom 2016. godine (verovatno na jesen), mada se pre toga može očekivati i koncept verzija. Takođe, novi Q5 bi kasnije trebalo da se proizvodi i u novoj Audi fabrici San José Chiapa u Meksiku.

Vozilo će koristiti Volkswagenovu MLB Evo platformu, biće značajno lakše u odnosu na sadašnji Q5 (neki izvori pominju 100 kg), a njime će Audi konkurisati BMW-u X3 i Mercedesu GLC.

Novi Q5 će dimenzijama biti nešto veći u odnosu na dosadašnji, što će rezultirati većim unutrašnjim prostorom (uz više mesta za noge putnika pozadi), kao i većim prtljažnikom.

Takođe, novi Q5 će kao opciju dobiti i Audijeva matrix LED svetla, kao i Virtual Cockpit design iz novog TT-a. 

Očekuju se ekonomičniji benzinski i dizel motori (između ostalog 2.0 TFSI sa 190KS i 252KS, zatim 3.0 TFSI, 2.0 TDI sa 150KS i 190KS, 3.0 TDI sa 218KS i 272KS), kao i plug-in hybrid verzija (kombinacija 2.0 TFSI benzinca i elektromotora, autonomija u elektro modu oko 70 km), pa SQ5 TDI sa oko 330KS i sportski Q5 RS sa 2,5 litarskim turbo agregatom koji bi mogao da ima do 400KS.

Od menjača će na raspolaganju biti šestostepeni manuelni, sedmostepeni S-Tronic sa dvostrukim kvačilom i osmostepeni automatik.

Nemački mediji su inače još ranije procenjivali da će novi Q5 na njihovom tržištu startovati po ceni od oko 31.000 evra.

Treba podsetiti da će Audi tokom 2018. godine lansirati i električni Q6 model baziran na e-tron quattro conceptu. Taj e-tron quattro concept ima tri elektromotora i litijum-jonske baterije (kombinovana snaga iznosi 435KS a privremeno i 503KS/800 Nm). Ubrzanje do 100 km/h traje 4,6 sekunde, najveća brzina je el. ograničena na 210 km/h, dok autonomija iznosi oko 500 km.

Inače, Rupert Stadler je nedavno izjavio da u kompaniji i dalje imaju sve što treba da bi do kraja ove decenije dostigli godišnju prodaju od dva miliona vozila.

Ovo dobija na značaju imajući u vidu aktuelni Dieselgate skandal, kao i činjenicu da su prošle godine prodali 1,74 miliona vozila.

U svakom slučaju, kako bi postigli zacrtane cilje koji se tiču prodaje, u Audiju planiraju brojne nove modele, među njima i pomenute SUV/crossover modele (neki izvori pominju i veliki Q8 koji nas očekuje 2019. godine).

Ovde treba pomenuti da Audi procenjuje da će 40% njihove ukupne prodaje do 2020. godine činiti SUV/crossover modeli.

Što se tiče ostalih noviteta, treba izdvojiti novi A5, A6, A7 i A8.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Renderi: arhiva / Autobild.de



čitanja : 1298



Komentari