home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi B92, specijalizovani sajtovi objavili su da italijanski Fijat Krajsler planira da oživi brend malog automobila “topolino”.

Navodno kompanija već testira prototip malog putničkog vozila na test-pisti kod fabrike Pomiljano Darko kod Napolija.

“Topolino” je model koji je Fijat proizvodio od 1936. do 1955. godine. Zvaničan naziv modela bio je “fijat 500”, ali je vrlo brzo prozvan “topolino” (mali miš). Bio je najpopularniji i najvoljeniji mali auto tog vremena. Nastao je kao “narodni auto”, koji nije trebalo da košta više od 5.000 lira a u kojem su komforno mogle da se smeste dve osobe uz 50 kilograma tereta. To je bila zamisao, ali je do realizacije njegova cena ipak stigla na 8.000 lira. Bio je, međutim, i ostao baš to – narodni auto.

Uz tako prijatna osećanja, nije čudo da Fijat Krajsler želi da obnovi njegovu proizvodnju. I to ne bi bio prvi put, bar prema informacijama koje su krajem prve decenije ovog veka plasirane u srpskim medijima. Tada je ovdašnja štampa najavljivala da će prvi model koji će italijanska kompanija proizvoditi u Kragujevcu biti baš “topolino”. Trebalo je da ih godišnje sa traka izađe 240.000 komada. U Kragujevac je ipak stigao model B klase “fijat 500 L”, ali sada, kada su sve glasniji oni koji tvrde da je Fijatu u Srbiju potreban novi model, teško je ne upitati se da li bi to možda mogao biti “topolino”.

Nikakvih najava o novom modelu u Kragujevcu za sada nema. Ali spekulacija svakako ima. Fijat je početkom meseca čak i demantovao jednu od njih - da može biti preseljena proizvodnja njihovog modela “tipo” iz Turske zbog pogoršanih odnosa te zemlje sa Rusijom. Rentabilnost kragujevačkog pogona Fijata sve više će zavisiti od odluke vlasnika da investira u proizvodnju novog modela. Možda bi to mogao da bude baš "topolino".

Izvor: B92.net

Render: arhiva Autoblog.rs / Automotorundsport.de



čitanja : 2110



Komentari

Iako star nekoliko godina, ovo je najuspeliji render malog Topolina!
U Kragujevcu ce se praviti ili ovaj ili novi Punto, druge nema...

Autor carobnjak 28 Dec 2015, 22:12

Prototip viđen tamo pred 4-5 godina. lol

Autor N.N. 28 Dec 2015, 22:48

Želje, čestitke, pozdravi... Maaaali oglasi. :)

Dobro bi bilo da se sklapa u Kg, ali cini mi se da fiat vise nema toliko interesa za Kragujevac. Osim ako novi direktor ne treba da nadgleda novi model...

Autor Damko 29 Dec 2015, 00:21

Prototip vidjen pre vise od 7 godina. lol

http://www.topspeed.com/cars/car-news/fiat-topolino-spy-shots-ar60442.html

Autor Orlo 29 Dec 2015, 07:49

Orlo
eto vidis, sada neces moci da kazes da je uradjen na brzinu! :-D

Autor carobnjak 29 Dec 2015, 09:34

@carobnjak
Ne, samo nece moci vise da se hvale rekordima... :)
Mislim da od ovoga nema nista iskreno... mislim da je fokus na drugim modelima, ovo ne bi donosilo mnogo para...

Autor Orlo 29 Dec 2015, 12:59

Ovaj je pravi. Fiat 600 i na bazi njega 850 sa malim repom i okruglim stop svetlima.

Autor Role 29 Dec 2015, 14:19

A sto bi Fiat pocinjao novi model u Kragujevcu kad ugovor istice za par godina? Znaci taman kad razvije proizvodnju da mu sve takse i dazbine dodju na naplatu? Na zalost mi nemamo experte koji bi pregovarali s Fiatom, a ovaj model placanja po radnom mestu je glup, jer niko ne zna kako ce ici prodaja, i radnika uvek treba vise ili manje, nikad jednako. Treba se dogovoriti po modelu, a Fiat nek zaposi koliko mu treba radnika i otpusti deo kad mu ne trebaju. Ovako placaju i radnike dok sede kuci, sto se nikom ne isplati.

Autor B.M 29 Dec 2015, 14:58

U pravu si B.M. , treba oterati te pljačkaše iz Srbije govnjivom motkom. I u zatvor odgovorni za zatamnjenu pljačku.
Pa ako dodje neka ozbiljna firma, dobrodosla, a ne krpelj da sisa iovako ojadjenu drzavu.

Autor MB 29 Dec 2015, 15:40

Zašto Srbija, npr. poput Tofaša, nije uložila novac poput Tofaša? Znači komplet opremanje tvornice, a sam razvoj modela da ide na račun FIAT-a. Kod JV-a to je najlogičniji potez.

No za ovaj model i da postoji mogućnost porizvodnje on nebi bio u Kragujevcu. Zna se za koje modele Kragujevac ima mogućnosti, a u budućnosti dolaze 2 takva FIAT modela.

Autor N.N. 29 Dec 2015, 16:17

Realno novi model nebi trebao pre 2017e, dok proizvodnja 500L dovoljno ne opadne da mogu dva modela istovremeno. A koji ce biti mislim to ni u Fiatu nisu sigurni, dve godine je daleko.

Autor B.M 29 Dec 2015, 17:51

Juče novi Stojadin, danas novi Fića, sutra novi Yugo. Ko zna. :)

Ne verujem da će mali Fića biti jeftin auto. Možda jeftiniji za 20 odsto od FIAT-a 500, a to je 20 odsto od 10000 evra. :D

FIAT je svestan da postoji jedna velika praznina koja mu nedostaje, ali isto tako za sad i još uvek i najverovatnije zauvek samo ispipavaju tržište jer ne planiraju ništa jeftino da stave pod značkom FIAT-a. Zato država neka proda svoj trećinski deo FIAT-u i neka kupi licencu od istih pa ko u stara dobra vremena da proizvodi Fiću, Stojadina i Yugo jer FIAT ima dizajn od sva tri modela. Pre neki dan je prikazan dizajn automobila koji podseća na Stojadina, sada dizajn koji podseća na Fiću, a može se naći i dizajn koji podseća na našeg Yuga tako da neka neko razmisli o tome što sam predložio.

Sad je najbolje vreme da se vrati Zastava.

Autor Zastava 29 Dec 2015, 18:29

Ma koja Zastava, nije tajna u modelu nego u tehnologiji. To je kao kad bi sad dosao na ideju da pravis kompjurtere Pentijum 1, jer sirotinja nema para za Pentijum 4. Ako nemas kvalitet namas sta traziti na trzistu, bar u Evropi kojoj težimo. Kvalitet trazi naprednu tehnologiju, a tehnologija trazi stalno ulaganje. Mi kao drzava nista ne mozemo, samo se dogovoriti sa proizvodjacem.

Autor B.M 29 Dec 2015, 19:01

@ B.M.

Koliko su kapaciteti proizvodne linije u Kragujevcu?

Što se tiče novoga modela. On mora biti na istoj platformi da koristi istu proizvodnu liniju no mora imati vlastite alate.

U pravilu je kapacitet modernih linija kod FIAT-a, a takva je u Kragujevcu, preko 300 000 godišnje uz rad u tri smjene.

Autor N.N. 29 Dec 2015, 19:13

Zastava
uskoro ce se tvoj san ispuniti... :)

Autor carobnjak 29 Dec 2015, 19:30

Kapacitet fabrike u Kragujevcu je 200.000 uz mogucnost prosirenja do 300.000 automobila godisnje. Znaci kako stvari stoje novi model ne moze da se pravi dok ne opadne proizvodnja starog. Drugo resenje je prosiriti fabriku. Kako god, pre novog ugovora ne verujem da ce novi model pocinjati, jer nema logike da se tako lako odreknu benificija na republickom i lokalnom nivou.

Autor B.M 29 Dec 2015, 20:45

B.M.
Po toj racunici ima mesta za bar dva modela s obzirom da 500L jedva dogura do 100 hiljada komada godisnje...

Autor carobnjak 29 Dec 2015, 21:01

Kao što nas Fiat sisa za FAS, tako nas je sisao i Falkensteiner za Staru Planinu, Zamber za Jumco itd. A sve te ugovore je pisao onaj što je sa kalašnjikovom bio prvi demokratski guverner NBJ. Tako se piše?

Autor PeZejac 29 Dec 2015, 21:02

@carobnjak
Kad je startovao 500L planirana proizvodnja je bila preko 150.000 automobila godisnje. Sa trenutnim kapacitetom fabrike od 200.000 godisnje i radnicima koji rade 100.000 automobila 500L godisnje u tri smene, nema sansi za novi model iduce godine. Kad proizvodnja padne ispod 70.000 onda mozemo poceti pregovore o novom modelu. Ili da se krene u prosirenje fabrike i odmah pocne jos jedan model.
Eto nek drzava ponudi Fiatu prosirenje fabrike, jer od cekanja sta ce da bude nema koristi.

Autor B.M 29 Dec 2015, 21:35

Pezejac
Ista je pljacka i sa Fiatom, samo bez kalasnjikova.
Demokratski.
U normalnoj drzavi bi taj sluzio dozivotnu, prvo za kalasnjikov, onda za kobajagi nestale novce, a on jos dodatno opljacko Srbiju putem Fiata i zatamnjene pljacke.

Autor MB 29 Dec 2015, 21:49

Nasao sam iz clanak iz 2008e pred potpisivanje ugovora s Fijatom pa procitajte sta smo trebali da ispunimo.
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=08&dd=26&nav_category=206&nav_id=315428
Država bi u obnovu kragujevačke infrastrukture (što je, takođe, deo budućeg ugovora sa Fijatom) trebalo da uloži oko 300 miliona evra. Ali, i ta stavka može da prolongira svečanost u Zastavi, pošto je za odobravanje tako velikih sredstava neophodna odluka o rebalansu budžeta. A i to je posao Narodne skupštine.

Za sada je neizvesno kada bi ta tačka mogla da dođe na dnevni red, a italijanski gigant, kako saznajemo, traži da se u budućem ugovoru preciziraju i ulaganja i rokovi za izgradnju autoputa Kragujevac–Batočina, gradskih obilaznica, pruge do Lapova...

Autor B.M 29 Dec 2015, 22:30

@B.M.
Kazi mi jel si ti stvarno toliko ogranicen da ne mozes da shvatis da taj put od Batocine do Kragujevca nije auto-put vec moto-put?

Novinski napis o tome sta pise u ugovoru, odnosno ono sto je rekao Mladjan, niko ne treba da uzme za ozbiljno jer su i jedni i drugi placeni da obmanjuju... mogu da kazu i da smo obecali da cemo aerodrom napraviti da bi se brze transportovalo do Amerike i da masa veruje... ta zdruzena koalicija oko Mladjanove stranke je to uradila kako bi pridobila birace oko Kragujevca, mada ni to im ne pomaze mnogo sada su opozicija, ali su se lepo ovajdili to je neosporno... verujem i ti...

Autor Orlo 30 Dec 2015, 07:54

@Orlo, ukratko poima nemas.
Kakav novinarski natpis, kad svi znamo da je trebalo da se izgradi autoput do Batocine, a sto mi gradimo motoput je samo na nasu sramotu. Mladja je otisao odavno a oni posle njega su jos manje uradili.

Autor B.M 30 Dec 2015, 14:27

Da je sreće da ode Fiat i B.M. u paketu sa njim.

Autor P1 30 Dec 2015, 14:31

@B.M.
Ukratko "poima" ne znam sta znaci.

To sto vi znate je jedno, a ono sto kaze struka je da bi se izgradio auto-put mora da ima dovoljan saobracaj tipa PGDS 10-15.000 vozila a ta deonica nema toliki saobracaj, jednom recju isplativost... cak ni Ibarska magistrala nema dovoljan saobracaj - zapravo guzve tamo stvara lokalni saobracaj, sto znaju oni koji treba da znaju, ali oni to ne saopstavaju... trebaju ljudi da budu prezadovoljni sto prave taj moto-put jer je to ono sto je donekle adekvatno, s obzirom na praznu kasu, ali i na aktuelni obim saobracaja...
Mladjini repovi su jos tu, kao i jaka opozicija u Kragujevcu koja je deo toga... znas i sam...

Autor Orlo 30 Dec 2015, 14:36

Orlo
ima li novosti u "tvojem" voznom parku? :)

Autor carobnjak 30 Dec 2015, 15:27

RE: B.M

"Ma koja Zastava, nije tajna u modelu nego u tehnologiji. To je kao kad bi sad dosao na ideju da pravis kompjurtere Pentijum 1, jer sirotinja nema para za Pentijum 4. Ako nemas kvalitet namas sta traziti na trzistu, bar u Evropi kojoj težimo. Kvalitet trazi naprednu tehnologiju, a tehnologija trazi stalno ulaganje. Mi kao drzava nista ne mozemo, samo se dogovoriti sa proizvodjacem."

Zastavi nije potrebna tehnologija jer je zvanično više i nema. Ostalo je samo ime iza kojeg je veliko nasleđe što je još povoljnije za budućeg ulagača jer će moći da kreira green field investiciju prema svojim potrebama, a ne da ruši ogromnu fabriku i pravi još većeg gubitaša. Naime, kao što već znate, u vlasništvu "Zastava Automobila" je ostalo zemljište veličine onog koje poseduje FCAS tako da mesta ima za još jednu fabriku automobila i još jednog stranog investitora tako da pitanje nove tehnologije i stalnog obnovljanja iste biće rešeno zahvaljujući budućem vlasniku Zastave.

Autor Zastava 30 Dec 2015, 16:43

Zemljiste koje poseduje Zastava na Korman polju je neupotrebljivo zbog sudskih sporova izmedju vlasnika parcela, drzave i Zastave. Zbog toga Fiatovi kooeranti nisu moglu tu da izgrade fabrike. Najverovatnije ce biti prodato. Ali i kad bi dosao neki novi proizvodjac automobila u Srbiju sigurno nebi i u Kragujevcu gradio pogone jer je infrakstruktura ocajna.

Autor B.M 30 Dec 2015, 17:06

@Orlo, Frekvencija puta, cena izgradnje i ko je na vlasti ne menja cinjenicu da nismo ispunili ugovor. Sto je drzava potpisala kad nije mogla ili htela da ga ispuni? Autoput je trebalo da bude zavrsen do pocetka proizvodnje 500L a kasnije i obilaznica. To stoji u osnovnoj verziji ugovora, nije kasnije dodato. Znaci prevarili smo Fiat i jos trazimo nesto.

Autor B.M 30 Dec 2015, 17:46

@B.M.
Vidi iskreno ja sam najsrecniji kada vidim da je negde napravljen neki put koji ranije nije postojao, ili auto-put, ali to su sve objekti koji se grade na osnovu isplativosti... u normalnim zemljama... nasi susedi Hrvati znaju sada da su jedan auto-puteva pravili zbog politicara a nemaju dovoljan saobracaj da ih odrzavaju i otplate... a ko je kriv, narod sto ne vozi tuda?

Sto se tice ugovora, pre ce biti da su tadasnji celnici ubacili u pricu auto-put kako bi se dobili laki politicki poeni i glasaci uz Kragujevca odnosno tog centralnog dela Sumadije, jer to je velika investicija bila u FAS pa "kad je bal nek je bal" daj i to da smandrljaju i tako nepismena rulja ne zna mnogo... tako funkcionise politika ovi zazmure ovde, a oni drugi zazmure za neku drugu stvar... a cinjenica je sasvim sigurno drugacija jer niti obilaznica niti sama deonica ne znaci mnogo FCAS-u jer koliko vidim oni ljudi rade (kada imaju posla), a zastoji u proizvodnji im se ne javljaju zbog guzvi u saobracaju vec zbog eventualnih zastoja kod kooperanata, tako da price o tome ne drze vodu, a tu je i troskovna strana, jer je deonica suvise mala (gledajuci celokupnu duzinu transporta) da bi uticala na konacan ishod - cenu...

Autor Orlo 30 Dec 2015, 21:25

RE: B.M

Ako je zemljište predmet spora kako će ga neko kupiti? :D

Kad se to reši nadam se da država neće prodavati zemljište radi prodaje zemljište već da će prodati zemljište sa sve firmom (Zastava Automobili) zarad izgradnje nove fabrike. To bi bilo mnogo korisnije nego da prodaju zemljište zarad izgradnje stanova i poslovnih prostora.

Autor Zastava 31 Dec 2015, 15:47