home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Opel preduzima novi korak ka ispunjenju budućih propisa vezanih za emisije štetnih gasova, CO2 i NOx. Naime, od drugog kvartala 2016. godine uz zvanične podatke o potrošnji goriva i emisiji CO2 objavljivaće i brojke o potrošnji goriva dobijene u WLTP ciklusu testiranja (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure – svetski usaglašen test postupak za laka vozila).

Pored toga, inženjeri zaduženi za dizel motore nedavno su počeli da rade na inicijativi poboljšanja emisija NOx kod dizel motora s tehnologijom SCR (Selective Catalytic Reduction – selektivna katalitička redukcija). Ovi radovi usmereni su na praćenje takozvane RDE legislative (Real Driving Emissions – stvarne emisije tokom vožnje) koja će da stupi na snagu 2017. godine. Opelov cilj je ponudi transparentnost telima koja sprovode testiranja.

„Događaji i diskusije iz proteklih nedelja i meseci pokazali su da je automobilska industrija u izuzetnom fokusu i sada je vreme da se deluje na osnovu ovog iskustva“, rekao je glavni izvršni direktor Opel grupe Karl-Thomas Neumann. „Jasno je da je rasprava o dizel motorima prekretnica. Svet više nije kakav je bio. To ne možemo da ignorišemo – na automobilskoj industriji je da promeni percepciju nove stvarnosti.“

Od drugog kvartala 2016. godine Opel će početi da objavljuje brojke o potrošnji goriva iz WLTP ciklusa za određene modele, koje bolje odražavaju svakodnevne uslove vožnje.

Od drugog kvartala 2016. godine uz zvanične podatke o potrošnji goriva i emisijama CO2 Opelovih modela objavljivaće se i brojke o potrošnji goriva dobijene tokom WLTP test ciklusa, i to počevši od nove Astre. Taj je postupak opšteprihvaćen u branši i razvijen je u cilju tačnijeg prikazivanja realnog iskustva korisnika. Prema planovima EU, „Novi evropski vozni krug“ (New European Driving Cycle, NEDC) zameniće od početka 2017. godine moderniji standardni, svetski usklađen postupak testitanja za laka vozila, WLTP. I taj postupak sprovodi se u laboratorijskim uslovima i zasniva se na strogim procedurama testiranja koje su bliže realnim vrednostima potrošnje goriva i emisije CO2 u saobraćaju. Taj novi test ciklus važan je radi održavanja standardizovanih i uporedivih rezultata koji mogu da se ponove.

Opel trenutno pokreće akciju i u vezi s emisijama NOx. Proizvođač automobila iz Russelsheima počeo je da radi na rešenjima za poboljšanje efikasnosti sistema za tretiranje izduvnih gasova kod dizel motora usklađenih sa standardom Euro 6 s tehnologijom SCR kako bi se napredovalo u pravcu budućih RDE (Real Driving Emissions) propisa. RDE je standard za realne emisije tokom vožnje koji dopunjuje trenutne metode testiranja i meri emisije automobila direktno na putu.

"Naše analize u proteklih nekoliko meseci pokazale su da nemamo uređaje koji bi nam rekli da li su naša vozila u test ciklusu. Međutim, verujemo da možemo dodatno da poboljšamo efikasnost redukcije oksida iz azotnih emisija naših dizel motora usklađenih sa standardom Euro 6 i s tehnologijom SCR, tako da nastojimo da ih unapredimo prema budućim RDE specifikacijama”, naglasio je Neumann. „Ubuduće ćemo koristiti SCR kao standardni sistem za Euro 6 dizel motore u našem nastojanju da razvijemo naprednije tehnologije i istražimo veću efikasnost.“

Rad na ovom poboljšanju SCR-a prema standardu Euro 6 već je počeo i očekuje se implementacija u proizvodnju od leta 2016. godine. Ova aktivnost obuhvatiće i akciju provere zadovoljstva korisnika na terenu, koja će uključivati 43.000 automobila koji se već voze po evropskim putevima (Zafira Tourer, Insignia i Cascada). Ovi automobili dobiće novu kalibraciju kad ona postane dostupna. I Karl-Thomas Neumann, glavni izvršni direktor Opela poziva na povećanje transparentnosti među proizvođačima automobila i evropskih kontrolnih tela. „U SAD kompanije kontrolnim telima otkrivaju čitavu svoju filozofiju kalibracije. Voleo bih da se ta praksa uvede i u Evropi.“ U tom kontekstu glavni izvršni direktor Opela predlaže i da svi proizvođači automobila aktivni u Evropi učestvuju u ovom dogovoru oko veće transparentnosti.

Izvor: Netauto.rs

Foto: arhiva / Opel



čitanja : 877



Komentari

„Ubuduće ćemo koristiti SCR kao standardni sistem za Euro 6 dizel motore u našem nastojanju da razvijemo naprednije tehnologije i istražimo veću efikasnost.“

Dobro jutro !

Autor moron 29 Dec 2015, 09:09