
Platili ste atraktivne felne 100 evra po komadu, plus još četiri kvalitetnije gume po sličnoj ceni. Jedno jutro nađete auto na blokovima - bez točkova. Postoji li zaštita od krađe i šta o svemu kažu u policiji?
Da ste imali sigurnosne šrafove, lopovi bi verovatno preskočili vaš automobil, tražeći lakši plen. O njima smo detaljno pisali u tekstu čiji link možete naći na kraju ovog teksta - tu smo objasnili kakve treba kupiti, šta raditi ako se oštete ili izgubite adapter, kako izbeći oštećenja...
Šteta veća od vrednosti felni i guma
Sigurno ste viđali slike automobila bez točkova ostavljene na ciglama i blokovima, ili jednostavno puštene da padnu na diskove. U takvim situacijama lako može doći i do drugih oštećenja, što je još jedan razlog da o ovom problemu razmišljate na vreme.
Kasko osiguranje samo za točkove?
Ne postoji u Srbiji. Ni jedna osiguravajuća kuća u našoj zemlji vam neće osigurati samo točkove. Jedino rešenje je da uzmete klasično kasko osiguranje koje pokriva čitav automobil, ali ne zaboravite to da proverite pre potpisivanja ugovora i ne zaboravite na učešće u šteti, eventualni pad vrednosti, itd.
Verovatno ne biste bili prvi vozač koji je „oćelavio“ svoje skupocene pneumatike i izgrebao felne, a zatim se dosetio da ih prijavi kao ukradene i zatraži od osiguravajuće kuće nove.
Šta kažu u policiji?
Razgovarali smo sa šefom Odseka za suzbijanje delikata na motornim vozilima, gospodinom Boškom Sekulovićem.
Prema njegovim rečima u ovom trenutku policija ne raspolaže statističkim podacima o krađi točkova, ali je to u proseku oko 30 slučajeva godišnje u Beogradu, što na oko 800.000 registrovanih automobila ne deluje naročito dramatično, naročito kada se uzme u obzir da je prošle godine u Beogradu ukradeno 1.122 automobila - u proseku tri vozila dnevno.
Gospodin Sekulović dodaje:
„Inače, krađa 1.122 automobila u Beogradu sa 800.000 registrovanih automobila i skoro 2.500.000 stanovnika je, ako se može tako reći, prihvatljiv broj u odnosu na zakonsku regulativu i sve ono što nam otežava svakodnevni rad. U drugim evropskim gradovima slične veličine kao Beograd, npr. Beč, taj broj je duplo veći nego u Beogradu“.
Postavili smo još nekoliko pitanja, kako bismo razjasnili najčešće nejasnoće koje smo, između ostalog, dobijali i u vašim mejlovima:
1. Pitanje: Da li se češće kradu sva četiri točka ili samo dva, npr. desna koji su zaklonjeniji od pogleda slučajnih prolaznika?
Odgovor: Nema pravila. Zavisi od „potreba“ lopova - ako su im potrebna sva četiri, uzeće sva četiri i obrnuto.
2. Pitanje: Ima li razlike u broju krađa aluminijumskih felni i čeličnih felni?
Odgovor: Nema. Najviše su na meti zimski pneumatici, u novembru i decembru, tj. kada krene sezona zimskih pneumatika, pa vozači kupe i montiraju potpuno nove zimske gume. Stoga je moje mišljenje da su pneumatici primarni cilj u odnosu na felne, mada i one mogu da se prodaju po dobroj ceni u zavisnosti od tipa, dimenzija, očuvanosti, itd.
Pritom, vozači koji montiraju veoma skupe i atraktivne alu felne obično su vrlo dobro upoznati sa mogućnošću krađe, pa ne štede ni na kupovini kvalitetnih sigurnosnih šrafova.
3. Pitanje: Gde se najviše kradu točkovi?
Odgovor: Nema pravila u kojim krajevima Beograda ili Srbije se najčešće kradu točkovi.
4. Pitanje: Da li ima uhapšenih pojedinaca ili grupa koji se bave krađom točkova?
Odgovor: Hapsili smo pojedince koji se bave time. Nedavno je bilo čak i hapšenja prilikom same krađe, tj. na licu mesta prilikom pokušaja skidanja točkova. Oni te točkove prodaju na razne načine, preko oglasa, na buvljim pijacama ili nekim drugim kanalima.
5. Pitanje: Šta raditi u slučaju krađe?
Odgovor: Pozovite policiju, kako bi patrola izašla na lice mesto i napravila uviđaj, što je naročito važno ako imate kasko osiguranje, jer vam osiguravajuća kuća neće nadoknaditi štetu bez policijskog izveštaja.
6. Pitanje: Imate li još neki savet?
Odgovor: Savetujem svima da stavljaju sigurnosne šrafove, čak i onima sa jeftinim felnama i gumama. Poznate su mi situacije da tinejdžeri „pozajme“ auto bez znanja roditelja, pocepaju negde gumu, pa u strahu od roditelja, na nekom parkingu ukradu isti takav točak, montiraju ga na svoj auto i vrate ga na parking kao da se ništa nikada nije desilo.
Naravno, ne smemo da zaboravimo ni narkomane, koji će ukrasti bilo šta, pa i točak ili dva sa bilo kog auta, kako bi pokrili troškove za svoju dnevnu dozu droge.
Kako se zaštititi?
Jedini način su sigurnosni šrafovi za točkove, o čemu smo već pisali – da biste pročitali taj tekst kliknite na ovaj link: KRAĐA TOČKOVA – KAKO SE ZAŠTITITI?
Izvor: Polovni automobili.com
Što bi rekao jedan bivši bloger, točkovi, ratkapne, brisači i slično, sve su to tudji delovi koji se samo privremeno nalaze na vašem vozilu (nešto slično sa pitanjem bicikla, vi ste samo privremeni korisnik vašeg bicikla, dok ga drugi ne zajaše i sa njim odjezdi). Što čovek to pre shvati, biće mu lakše.
Ali čovek će, ako je razuman, svakako ubuduće voditi i računa o tome da li uzeti kola sa "ogromantnim točkovima".
(ili na njih staviti takve točkove).
Jer, djavo će sigurno po svoje doći, a samo je pitanje dana kada će se I KOLIKO PUTA to desiti.
Vezice su resenje, par njih (crne i bele su u ponudi, najisplativija su pakovanja od po 100 komada oko 100-200 dinara) i to je to, tocak osiguran... i policija nece imati vise ovakvih "prihvatljivih" problema tako da ostaju samo ove kradje automobila koje isto tako nisu dramaticne...
Nekada davno imao sam šefa koji je vozio Yugo 45. Sa rezervnim točkom iznad motora. Tri puta mu krali rezervni. Čovek se konačno seti: veže ga lancem. Sledeće jutro po navici krene da otvori haubu, kad ono točak na mestu. Čovek sav srećan uđe da krene na posao, jbg, ne može da upali. Mrtav. Normalno, ako već ne mogu točak, ljudi mu marnuli akumulator..
Tako da... Kad te krene, možeš samo da ideš u crkvu. Bez ikakvih religioznih implikacija.. Ja npr. imam te "sigurnosne šrafove". Čija je osnovna komparativna prednost što kad ih kupiš, dobiješ samo jedan adapter. Tako da samo čekam kad ću da ga izgubim, pa da se roknem. Ili da kupim brusilicu..
Priapus
Trebalo je da kupiš neko "kantu". Fiata "primerice" ... Njegovi sigurnosni "šerafi" dolaze sa dva adaptera.
moron
U tom slučaju (budući da rezervni ključ nisam mogao da nađem godinu dana), jedino još da nekako ubedim notara da primi adapter u javnobeležnički depozit, ili bar da ga pohranim u neki bančin sef. Afekciona vrednost adaptera u mom slučaju mogla bi da se meri "suvim zlatom".. koja vrednost takođe eksponencijalno raste i direktno je proporcionalna promjeru pneumatika u inčima..
Ali kako su "spakovali" Super"Bee" na klocne, majstorski.. :)
@Priapus
Pretpostavljam da tvoj sef nema vise Yuga, ali ako neko ima na blogu Yuga ili ako neko zna nekog ko ima Yuga neka odgleda ovaj video, postoji resenje protiv lopova akumulatora:
https://www.youtube.com/watch?v=AIbtytkMbaY
Mada to nije problem samo vlasnika Yugica, to je rasprostranjen problem vlasnika starijih vozila... za ovaj izum bi policija trebala da bude zahvalna sto postoji... nema prijava, nema dodatnog posla, milina... treba podsticati zanatstvo i pronalazastvo u narodu, ovo je najbolji primer toga kako ono pozitivno utice na stanje drustva u zemlji...
Orlo
Mislim da je još pre 20 godina bio pred penzijom, tako da držim da ga je Yugo nadživeo. Ne znam da li ovaj umetnik ima u asortimanu i karakondžulu za točkove. Inače te generacije su poznate po neverovatnoj dovitljivosti i mašti. Pa čak i moj ćale. Čovek mašinac, mnogo ga je bolelo kad su se pojavili ovo dijagnostičari i kompjuteri, do tada je sve živo što može da se zamisli na kolima popravljao sam, a šta je sve "budžio", prosto knjiga da se napiše. I svi ostali "ćalci" su uglavnom bili takvi. Sad je mozak malo reterirao, za svaku sitnicu - servis i laptop.. Marka žvaka (kao i Ciklotron pre nje) je inače genijalna forma.
moron
Vidim da si ovo video..
http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2016&mm=07&nav_id=1154967
Jeste da je frtalj-panorama, ali je zato pokretna, sve u skladu sa tvojim preferencijama..