
Opel je dobio „negativne nalaze“ što se tiče eventualnog poništavajućeg uređaja, saopštile su nemačke saobraćajne vlasti.
Evropska filijala GM-a je priznala ranije u toku godine da su izvesni modeli Zafire Tourer isključivali sisteme kontrole emisije pod izvesnim okolnostima. Naime, Zafire pogonjene 2,0-litarskim CDTi motorom imaju softver koji gasi kontrolne sisteme pri brzinama od preko 145 km/h, što je relativno čest slučaj na nemačkim autobanovima gde nema restrikcije maksimalne brzine. Ovo je urađeno da bi se prevenirala eventualna šteta na pogonskom sistemu.
Takav softver je legalan u Nemačkoj ukoliko je to neophodno, a Opelova tvrdnja je došla u pitanje povodom ovog slučaja. Govoreći za „Automotive News Europe“, kada je ova tema u pitanju, nemački ministar saobraćaja, Aleksander Dobrint, rekao je: „Istražni komitet ima sumnje u vezi sa tim da li je ova praksa u potpunosti opravdana u smislu zaštite motora od nanošenja štete.“
Međutim, nemačko federalno telo zaduženo za motorna vozila, „Kraftfahrt-Bundesamt“ (KBA), odobrilo je Zafiru 2.0 CDTi javlja „Bild am Sonntag“, označavajući softver za isključivanje kontrolnih sistema legalnim.
Ista jedinica se nalazi u nekoliko drugih Opelovih modela, uključujući Insigniju i Cascadu. Ni Opel ni KBA nisu dali komentare na presudu, koja je prošla u pozadini glavnih dešavanja u vezi sa Volkswagenom.
Izvor: Vrelegume.rs
"Zafire pogonjene 2,0-litarskim CDTi motorom imaju softver koji gasi kontrolne sisteme pri brzinama od preko 145 km/h ... Ovo je urađeno da bi se prevenirala eventualna šteta na pogonskom sistemu."
"nemačko federalno telo zaduženo za motorna vozila, „Kraftfahrt-Bundesamt“ (KBA), odobrilo je Zafiru 2.0 CDTi javlja „Bild am Sonntag“, označavajući softver za isključivanje kontrolnih sistema legalnim."
Bem ti i ekologiju i njenu šuplju zaštitu ...
Dizeli očito imaju veliku muku da "u stvarnom životu" prežive i postojeće eko norme.
A za neke novije, još strože norme, Bog da im pomogne.