home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Beta, Javno preduzeće Putevi Srbije je Vladi Srbije još početkom ove godine uputilo zahtev za poskupljenje putarine za 10 odsto jer cena nije menjana još od 2008, a porasle su cene materijala, energenata i opreme za održavanje puteva, rečeno je danas Beti u tom preduzeću.

U Srbiji je, kažu u Putevima Srbije, cena putarine po pređenom kilometru je najniža u odnosu na ostale evropske zemlje koje koriste isti sistem naplate.

"Novac od putarine koristi se i koristiće se isključivo za održavanje auto-puteva u Srbiji, kako bi Koridor 10 bio pravi tranzitni koridor", naglašavaju u Putevima Srbije i dodaju da odluku o poskupljenju putarine donosi Vlada.U Srbiji se primenjuje sistem naplate putarine po pređenom kilometru koji je, kako navode u tom preduzeću, u skladu sa smernicama EU.

U Srbiji je putarina 0,03 evra po kilometru, te je duplo jeftinija u odnosu na Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku i Portugaliju gde je 0,06 evra, dok je u Turskoj 0,039 evra, u Grčkoj 0,045 evra, Italiji 0,05 evra, Španiji 0,085 evra, a u Francuskoj 0,095 evra. U Putevima Srbije su naveli i da putarina za 240 kilometara deonice Beograd-Niš iznosi 6,5 evra, dok se za oko 300 kilometara od graničnog prelaza Batrovci do Zagreba plaća 16,5 evra.

"Za Sloveniju se kupuje nedeljna vinjeta koja košta 15 evra za bilo koju kilometražu, dok prolazak kroz Austriju putničkim vozilom košta 8,7 evra, a dnevna vinjeta za prolazak bugarskim putevima košta 10 evra", kažu u Putevima Srbije.

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović najavila je mogućnost poskupljenja putarine, navodeći da zna da je to nepopularna mera, ali neophodna radi održavanja puteva.

Izvor: Beta.rs

Foto: arhiva



čitanja : 651



Komentari

Ovo nikako!!!

Autor Misu moj 17 Avg 2016, 19:10

Nije mi jasno kako ih nije sramota. Prije neki dan sam isao do Negotina. Do Zajecara preko Paracina je put dobar, ali od Zajecara pa do Negotina, ja nemam rijeci. Gori put u zivotu nisam vidio. A mjestani mi kazu da je do Kladova put jos gori. Krpa na krpu, sramota. Meni kao strancu ne pada vise na pamet da idem autom u taj dio Srb. Toliko uzimaju para od registracija i jos im je malo. Katastrofa.

Autor Japanac u srcu 17 Avg 2016, 19:11

Hahah, zalis se, ali Paracin-Bugarska je jedina propisno uradjena deonica u celoj Srbiji jos od 1970 i neke. I mozda ako racunamo jedan mali deo od Nisa do Makedonije(nikako celokupna deonica a da se nije raspao do prve zime. Sve ostalo do sledece godina bude puno rupa, polegnutih znakova, odronjenih potprnih zidova. A ako mislis da su putevi u juznoj Srbiji losi, okusaj se u voznji Vojvodinom. Od nicim izazvanih krivina od 90%, razrovanih drumova na kojima se povremeno nailazi na nerverovatne ultra-sredjene kruzne tokove koji su apsolutno nepotrebni(ali laksi za cornuti lovu, nego da se radio ceo put), do mostova sa rupama(kao rupa-vidi se ispod mosta), bez ograde gde je treba, popravki sljunkom koji sami mestani rade, pa se onda to rasuje po celom kolovozu... a o cemu da pricamo kada i dalje nije zavrsena mala deonica od autoputa do Kragujevca???

Autor Fordovac 17 Avg 2016, 23:49

@Japanac u srcu
Jel si bio do Rajackih pivnica?

@Fordovac
Radjena je deonica od Paracina do Zajecara, ne do Vrske cuke, odnosno granice sa Bugarskom... inace mostove i vijadukte je na tom putu radio Strabag, u roku, a ostatak puta firme "cuvenog" Djuraskovica i njegove jos cuvenije Nibens grupe koji su stali sa radovima jos na pocetku, kada je krenuo sudski proces protiv njega, i to je tako stajalo nezavrseno nekih 3 godine, pa su Putevi Srbije raskinuli ugovor i da bi na kraju Strabag zavrsio celu deonicu do kraja i to za oko godinu dana... ceo proces je ukupno trajao 4 godine za 80-ak kilometara puta...

Autor Orlo 18 Avg 2016, 09:39

@Fordovac Da, na primer put od NS do ZR. Takodje veliki broj ulica u NS je u katastrofalnom stanju, narocito Bulevar Oslobodjenja.

Autor ALFISTA 18 Avg 2016, 10:29