
BMW je još ranije najavio da će E89 generacija modela Z4 prestati da se proizvodi u avgustu ove godine, što se zvanično i desilo 22. ovog meseca.
Tog dana je naime sa proizvodnih traka fabrike u Regensburgu sišao poslednji primerak ovog dvoseda, i to verzija Z4 sDrive35is sa 340KS i u Valencia Orange Metallic boji. Treba reći da je za nešto više od sedam godina proizvodnje napravljeno više od 115.000 primeraka.
Podsećanja radi, E89 serija roadstera Z4 je svetsku premijeru imala u januaru 2009. godine na sajmu automobila u Detroitu, a zatim je u januaru 2013. promovisana i blago restilizovana varijanta (takođe na sajmu u Detroitu).
Naslednik sa fabričkom oznakom G29 je već u pripremi, i to u saradnji sa Toyotom. BMW i Toyota naime razvijaju zajednički sportski model, pri čemu će BMW-ova verzija zameniti Z4 (nezvanično se pominje oznaka Z5), dok će Toyota svoju varijantu verovatno prodavati pod nazivom Supra.
Premijera bi mogla da se održi u drugoj polovini 2017. godini, pri čemu se proizvodnja i BMW-a Z5 i Toyote Supre očekuje od 2018. godine, i to u Magna Steyr fabrici u austrijskom Gracu (proizvodnja bi trebalo da iznosi oko 60.000 komada oba modela godišnje).
Z5 i Supra će deliti platformu i BMW motore (turbo agregati sa 4 i 6 cilindara), dok će hibridna varijanta biti Toyotino delo. i BMW Z5 bi po poslednjim vestima trebalo da dobije hibridnu varijantu, i to po informacijama koje je britanski Autocar dobio od insajdera.
BMW planira da Z5 ponudi u verziji sa mekim sklopivim krovom (mada nije isključen ni coupe), standardno sa zadnjim pogonom a opciono i sa xDrive pogonom na sva četiri točka.
Ivan Mitić – Autoblog.rs