home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

BMW je još ranije najavio da će E89 generacija modela Z4 prestati da se proizvodi u avgustu ove godine, što se zvanično i desilo 22. ovog meseca.

Tog dana je naime sa proizvodnih traka fabrike u Regensburgu sišao poslednji primerak ovog dvoseda, i to verzija Z4 sDrive35is sa 340KS i u Valencia Orange Metallic boji. Treba reći da je za nešto više od sedam godina proizvodnje napravljeno više od 115.000 primeraka.

Podsećanja radi, E89 serija roadstera Z4 je svetsku premijeru imala u januaru 2009. godine na sajmu automobila u Detroitu, a zatim je u januaru 2013. promovisana i blago restilizovana varijanta (takođe na sajmu u Detroitu).

Naslednik sa fabričkom oznakom G29 je već u pripremi, i to u saradnji sa Toyotom. BMW i Toyota naime razvijaju zajednički sportski model, pri čemu će BMW-ova verzija zameniti Z4 (nezvanično se pominje oznaka Z5), dok će Toyota svoju varijantu verovatno prodavati pod nazivom Supra.

Premijera bi mogla da se održi u drugoj polovini 2017. godini, pri čemu se proizvodnja i BMW-a Z5 i Toyote Supre očekuje od 2018. godine, i to u Magna Steyr fabrici u austrijskom Gracu (proizvodnja bi trebalo da iznosi oko 60.000 komada oba modela godišnje).

Z5 i Supra će deliti platformu i BMW motore (turbo agregati sa 4 i 6 cilindara), dok će hibridna varijanta biti Toyotino delo. i BMW Z5 bi po poslednjim vestima trebalo da dobije hibridnu varijantu, i to po informacijama koje je britanski Autocar dobio od insajdera.

BMW planira da Z5 ponudi u verziji sa mekim sklopivim krovom (mada nije isključen ni coupe), standardno sa zadnjim pogonom a opciono i sa xDrive pogonom na sva četiri točka.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 904



Komentari

Izgleda i ovde bmw "balansira" kako kažu neki, ccc...
Nego preteraše izgleda u "balansiranju".
"Balansiraju" sa mnogim modelima u korist Merca, samo neka nastave tako. :)

Autor P1 29 Avg 2016, 15:33

pit
posto posecujes gcf pretpostavljam da si upoznat sa hokstaplerajem iz Stutgarta - jedni podaci (po kojima je BMW prodavaniji) za akcionare (tu ne sme da se sara-vara), a potpuno drugaciji podaci za novinare i javnost - naivnu, naravno.

Autor toma 29 Avg 2016, 15:47