
Ultimativni sportski automobil, kako ga naziva njegov proizvođač, Bugatti Chiron zahvaljujući svom 8,0 litarskom W16 quad-turbo motoru razvija snagu od 1103 kW, odnosno 1500KS i najveći obrtni moment od 1600 Nm. Ali, ako se to pokaže nedovoljnim, iz nekog razloga, ovaj pogonski sklop (95% različit od onoga u Veyronu) se može "nadopuniti hibridnim komponentama".
Tako bar tvrdi Bugattijev šef Wolfgang Dürheimer koji je eventualnu hibridizaciju Chirona dakle navodi kao način povećanja snage ovog automobila, a ne kao način povećanja njegove ekonomičnosti kako bi mnogi mogli da pomisle. Ako bolje razmislite, kada je reč o Bugattiju i Chironu koga uopšte i briga za potrošnju goriva?
Osnovni problemi kod eventualnog uvođenja električnih pogonskih delova su ograničenost unutrašnjih dimenzija i ukupna masa vozila koje trenutno uznosi 1.995 kg. Uprkos tome, Dürheimer priznaje da u Bugattiju razmatraju tu mogućnost.
U svakom slučaju čak i ako se reše sva tehnička pitanja, i ako hibridni Chiron i dobije zeleno svetlo za proizvodnju, sigurno se to neće desiti brzo. Naime, isporuke standardnog modela još uvek nisu ni počele, a već je naručeno preko 200 od ukupno 500 planiranih jedinica. Drugim rečima, nema žurbe za novim posebnim verzijama koje će povećati prodaju.
Koliku dodatnu snagu bi u Bugattiju želeli da dobiju eventualnom ugradnjom hibridnog pogona za sada nije poznato.
Izvor: Autonet.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Bugatti