
Da li će se naplata putarine po pređenom kilometru kod nas menjati u dogledno vreme. Uvođenje “nalepnica” donelo bi manje prihoda. Podeljenja mišljenja stručnjaka
Vinjete, iako ranije nekoliko puta najavljivane kao mogući model naplate putarine u Srbiji, definitivno će sačekati neka nova vremena. U Ministarstvu saobraćaja tvrde da se ovaj sistem “nalepnica” pokazao kao nepravedan prema vozačima koji povremeno koriste kraće delove auto-puta i onima koji su u tranzitu. Jer, vinjete se u većini zemalja koje su ih uvele kupuju za vožnju tokom nedelju dana, što onima koji samo jednom prolaze određenom destinacijom na putu do odredišta nikako ne odgovara.
Uvođenje vinjeta se ne isplati ni državi, jer bi ubirala manje prihoda, ali bi od njih imali korist vozači koji često ili svakog dana koriste auto-put.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Novosti.rs
U Sloveniji, recimo, postoje oba sistema, ili vinjeta ili plaćanje po kilometru.
Znači, da se može ako se hoće!
@Niki
na žalost, ne postoji... vinjete su obavezne za motore, osobna vozila, minivanove i dostavna vozila, dok autobusi, kamioni i šleperi mogu na naptlatnim kućicama platiti cestarinu po kilometru novcem ili ABC mikrovalovnim sistemom...
vinjete su neprikosnovena "subencija" svakodnevnim korisnicima a pogotovo firmama sa flotom dostavnjaka, koji su svaki dan na autocesti, dok su za povremene korisnike u biti čista pljačka!
Ne postoji u Sloveniji "dvostruka" putarina. Nego za vozila preko 3500kg, plaća se obavezna klasična putarina, a za lakša vozila idu OBAVEZNE vinjete, koje su uzgred dranje za povremene korisnike.
Vinjete su subvencija države. Kako da Srbija subvencionira, kad je sama Srbija potpuno suvencionisana od međunarodnih finansijskih organizacija i banaka??
Srpski prosatkluci i sitni lopovluci. Povecanje potrosnje van javnog sektora je jedini nacin da se pokrene ekonomija.
Sta je problem da postoje i vinjete i karte? Nista. Samo se elektronskim citacima koje su vec instalirali doda mogucnost mesecne ili nedeljne karte.
Ako je zbog nas onda ih uvedite, zrtvovacemo se. Koja nebuloza, pa naravno da je bolje puniti budzet novcem tranzitnih vozaca nego novcem svojih gradjana. Neko je bezao sa casova ekonomije a zeli da vodi ozbiljno javno preduzece. Vinjete bi ubrzale saobracaj i bile prednost za vozace koji svakodnevno koriste put, sigurno ne putuju turisticki vec posla radi a vreme je novac, svuda sem u Srbiji.
Kratko i jasno. Vinjete bi dovele do stečaja JP "Putevi Srbije", a sistem održavanja puteva ne bi postojao.
Tako da je davno bilo jasno od vinjeta nema ništa, a sve drugo su bile špekulacije javnosti.
Putarina je jedini prihod JP "Putevi Srbije".
Vinjete će biti ukinute i u mnogim zemljama EU. Sve do nekih novih i srećnijih vremena, kad se prevaziđe ekonomska kriza.
Znači, vinjete nisu opravdane za putarstvo, puteve uošte, i modu se uvesti na način da iskazane gubitke subvencioniše država, koja od veće saobraćaja na autoputevima ima korist na druge načine.
G-din "Prof A Cvetanović" piše o nečemu šta "ne razume".
JP "Putevi Srbije" je još jedno JP koje služi isključivo udomljavanju i prehranjivanju armije partijskih "jurišnika", maminih i strinkinih sinova i kčeri, koji parazitiraju na grbači naroda i samo oni mogu da oteraju ovo preduzeĆe u stečaj .
Osim toga sistem "održavanja" i sada ne postoji ili ne funkcioniše, tako da se potvrđuje parazitarna svrha JP "Putevi Srbije" !