Nemačko ministartstvo saobraćaja tvrdi da Fiatov 2,0 litarski dizel poseduje "poništavajući" uređaj

Kako pišu Vrele Gume, nemačko ministarstvo saobraćaja je zatražilo od Evropske komisije i italijanskih vlasti da obrate pažnju na 2,0-litarski, četvorocilindsarski dizel, jer su testiranja sugerisala da ova jedinica poseduje „poništavajući uređaj“. Po Rojtersu, pismo upućeno Evropskoj komisiji navodno spominje „nelegalnu upotrebu uređaja koji isljučuje sisteme tretmana izduvnih gasova“.
Nakon Volkswagenovog dizel skandala, institucije za zaštitu životne sredine su pažnju obratile i na druge dizel motore u potrazi za sličnim nedozvoljenim uređajima. Nemačke vlasti su testirale 2,0-litarski agregat u modelima Fiat 500X, Doblo i Jeep Renegade i navodno su utvrdili da se sistem tretmana izduvnih gasova isključuje nakon 20 minuta. Međutim, s druge strane, italijanski istražitelji nisu pronašli neregularnosti kada su sami testirali isti motor.
Nemačke vlasti su navodno pokušale da ispitaju problem direktno sa svojim italijanskim kolegama ranije ove godine, ali diskusije nisu išle u zadovoljavajućem smeru. Nemačka želi da Evropska komisija donese sud u vezi sa ovim sporom.
FCA konstantno odbija da prizna prisustvo „poništavajućeg“ uređaja na svojim vozilima. Kompanija je čak izdala saopštenje, neposredno nakon izbijanja skandala sa Volkswagenom, u kojem uverava kupce da su njeni modeli testirani i da su u skladu sa vladajućim normama.
Nemačko ministarstvo saobraćaja nije prvo koje tvrdi da bi Fiatovi motori mogli da poseduju ilegalan softver. Firma po imenu „Emissions Analytics“ je obajvila izveštaj u aprilu da je emisija azotnih oksida Fiata 500X 12 puta veća od dozvoljenog. Ova grupa je obavila testove u realnom saobraćaju, ne u laboratoriji.
Očigledno ćemo imati uskoro i nastavak ove priče.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
Neki bi morali početi razlikovati rupe u zakonu i kršenje samih zakona. Prvi slučaj se odnosi na Fiat (i neke druge europske proizvođače također), a drugo je čisto varanje u stilu VW-a.
A bome bi i Nijemci trebali shvatiti da se homologacija za EU radi na tržištu gdje proizvođač to želi. Fiat je odabrao Italiju i što kaže talijansko tijelo to Njemačka mora poštovati.
Što mislite da je VAG kod Škodu odabrao UK za državu gdje će raditi homologacije onako iz šale? Napravio je jer su oni popustljiviji...
Šta bi se desilo sa tim motorom kada "sistem tretmana izduvnih gasova" ne bi bio softverski podešen da se "samisključuje nakon 20 minuta"?
Krepao bi ?
Nikako da se setim, PSA je kod poslednje generacije HDI motora ugradio mini rzervoar za neku tečnost (koja se doliva na svakih 30.000km a koja košta djavo i po) da bi smanjio emisiju štetnih gasova.
Zar VW ne može da primeni i nadogradi takav neki rezervoar ili bočicu u stilu PSA umesto skupoceni prepravki na koje ih zakon tera (obavezuje)?
Autor LAcity 02 Sep 2016, 18:17
Nisi baš informisan.
Stariji HDI motori ( zaključno sa EURO 5) imaju rezervoar za "aditiv" (3-5 litara, zavisno od verzija) i traje znatno duže od "30.000 km" koje pominješ.
Servisni plan predvidja da se "proverava nivo" na 120.000 km.
Ja sam ga tada i "zamenio" ( bez provere) i "celi rezevoar" (sa aditivom u njemu), sa zamenom u "Veranu", platio sam oko 170 EUR-a.
I "miran" sam opet bar 120.000 km.
I taj "aditiv" nikakve veze nema sa azotnim oksidima, već za DPF/FAP (samo pomaže spaljivanje čadji u DPF-u) i spaljuje je MNOGO BRŽE I BOLJE I REDJE" nego DPF na fiatovom MJ.
EURO 6 motori ( BlueHDI) imaju i poseban aditiv za ureu ( oko 18,5 litara), za smanjenje azotnih oksida, i on traje oko 25-30 kkm, ali je daleko jeftiniji od aditiva za DPF, tako da nemoj da praviš dramu bez razloga.
HDi motori od svog samog početka imaju opciju filtera krutih čestica tj. DPF ili kako i PSA grupi zovu FAP filter.
Prvi FAP filter je ponuđen kod 2.2HDi u 607-ici.
U prvoj generaciji je bio u 5 litarskom rezervoaru i predviđen da bude dovoljan za 120.000km iako je kod vozila u gradskom režimu eksploatacije to mnogo kraće , kod druge generacije 16 ventilskih HDi motora je 3 litre aditiva ali mnogo efikasniji tako da bi u idealnim uslovima trebalo biti dovoljna za 180.000km.
Ima jedna specifičnost , bar ovde kod nas , aditiv koji je identičan , u ovlaštenom Peugeot servisu je skuplji nego u Citroenu tj u Peugeotu je oko 60€ litar a u Citroenu oko 50€ ;)
U suštini taj aditiv radi isto što kod ostalih proizvođača radi dodatno brizganje goriva (i zbog toga je veća potrošnja kod vozila sa DPF-om u odnosu na ona bez)tj. podizanje temperature u filteru.
Đorđe
Mislim da je zbog toga što navodiš (u poslednjoj rečenici) bezopasnije namerno gašenje motora za vreme trajanja regeneracije kod HDI-a, nego li kod ostalih dizela (koji "sipaju" gorivo) i zato kod ovih drugih pri često prekidanim regeneracijama i dolazi do "rasta nivova ulja", tj. neželjenog mešanja goriva i ulja.
U pravu si , evo baš skoro mi kolega imao reprogram softvera na Mazdi CX-5 , zbog konstantnog povećanja nivoa ulja tj. vraćanja nafte zbog neuspjele regeneracije.
Đorđe
Vidiš,mene baš zato jako nervira moj MJ,uzeo sam ga i za gradske potrebe, a imam utisak da u džepu držim pokvarenu kašikaru,jer njemu u gradu često dodje do regeneracije (i onda mumla kao u tunelu), a lako se to primeti i po zvuku i trenutnoj potrošnji na bordu i onda izbegavam da tada gasim kola (da ne dodje do tog "belaja" sa mešanjem goriva u ulje).
I tada takva kola gube svaki "gradski" smisao.
A sa HDI je odmor. Prava pesma ...