
Koliko koštaju godišnji troškovi papirologije za vozila preko 2.000 kubika. Kod komšija plaća se pet taksa, a kod nas potrebno čak devet uplatnica
Troškovi registracije vozila preko 2.000 kubika u Hrvatskoj su niži za trećinu nego kod nas. Razlog je "porez na luksuz" koji u Srbiji plaćaju vlasnici ovakvih četvorotočkaša. Zato nedavna izjava ministra finansija Dušana Vujovića da će već od 1. januara, najverovatnije, biti ukinut namet prema radnoj zapremini automobila prilikom registracije, obradovala je mnoge vozače. Najviše one koji imaju vozilo staro i više od deset godina.
Još nije jasno kako će se procenjivati vrednost polovnih vozila. Najverovatnije, prema katalogu AMSS, slično kao kod uvoza vozila. Ako dođe do toga, oni koji poseduju starija vozila od deset, petnaest godina plaćaće znatno manje.
Kao primer često se navodi Hrvatska, koja je pre više godina ukinula oporezivanje vozila prilikom registracije na luksuz. Ukoliko bi se i kod nas primenio sličan sistem kao u Hravatskoj, ušteda vozača bi, prilikom registracije, bila i do 35 odsto!
Koristeći kalkulator registracije "Hrvatskog auto kluba" (HAK) i našeg Auto-moto saveza Srbije, za isto vozilo, proizvedeno 2000. godine, radne zapremine motora od 2.500 kubika i snage 85 kilovata "Novosti" su došle do saznanja da bi hrvatski vozač platio registraciju 1.447,32 kune, što je po kursu 29. septembra (1 kuna - 16,41 dinar) 23.748,5 dinara.Na to treba dodati i 800 kuna i dolazimo do ukupne sume od oko 38.500 dinara. Naš vozač bi za isto vozilo platio 57.191,5 dinara plus uslugu tehničkog pregleda od oko 1.200 dinara, koja je u Hrvatskoj već ukalkulisana u cenu registracije, dakle 58.391,5 dinara!
Tehnički pregled u Hrvatskoj za "naše" vozilo košta 330,62 kune, naknada za puteve je 750,35 kuna, posebna naknada za "okoliš" je 125,82 i administrativne usluge su 330,62 kune! U administrativne usluge se ubraja i dobijanje nove "saobraćajne" i tablica.
Srpski vozač mora da ispuni i plati devet uplatnih listića! Premija osiguranja je 18.135,50 dinara. Komunalna taksa (naveli smo da vozilo registrujemo na Novom Beogradu) je 3.270 dinara. Porez na kubikažu, uz sva umanjenja je 31.842 dinara, registraciona nalepnica je 204 dinara koju uplaćujete MUP i 236 dinara koje uplaćujete na račun Zavoda za izradu novčanica. Zatim sledi uplatnica od 654 dinara kojom uplaćujete MUP Srbije troškove za izradu saobraćajne dozvole. Sledi uplatnica od 660 dinara, takođe za izradu saobraćajne dozvole ali račun je Zavoda za izradu novčanica.I za nove tablice uplaćujete dve uplatnice. Jednu MUP od 1.097 dinara a drugu ZIN 1.093 dinara! Rekosmo, uz tehnički to izađe 58.391,5 dinara!
Štetni gasovi
Način plaćanja dažbina prilikom registracije vozila u Srbiji je odavno prevaziđen i ne koristi ga skoro nijedna zemlja Evrope. U većini zemalja EU određuju koliko će vozač prilikom registracije morati da zavuče ruku u džep na osnovu emisije štetnih gasova motora!
Izvor: Novosti.rs
Ajd živi bili pa videli kako će naši da smisle, ali morali bi da imaju obzira prema odnosu cena i plata u okruženju... Ne bi smelo nikako kod nas da bude skuplje nego u Hrvatskoj na primer, ne samo za 2500ccm, već i za niže kubikaže... Pa plate su kod njih u proseku duplo više!
Aman ljudi, cemu tolika galama oko registracije vozila preko 2000ccm!!!
Ni jedan % od vas koliko kukate na visoke cene nece kupiti motor sa vecom kubikazom. Sto se mene tice, cene za takve motore mogu biti i skuplje, pa ko hoce da se vozi, nek plati. Stvar je u sledecem, hoce da kupe neke krseve od 1500 evra i da glume mangupe.
Cene registracije u Hrvatskoj su slicne kao i u Srbiji. Izracunajte na online kalkulatoru pa cete videti. Npr. Punto 1.2 : prevedeno u dinare je oko 14.000 din. Corsa 1.0 : oko 11.300 din.
http://www.hak.hr/vozila/tehnicki-pregledi/kalkulator/
@Alfista A cemu tolika razlika samo na osnovu kubikaze? Da li je 2007 Audi A6 3.0TDI ili 2007 Alfa Romeo 159 2.4 JTDM luksuz? Moj odgovor je ne. Ovi i jos mnogo drugih automobila danas nisu bog zna kako vredni, prema tome ne treba ih smatrati luksuzom.
U drzavi gde oni oni koji nemaju novaca za novijeg polovnjaka krpe polovnjake stare i znatno preko 15 godina, i oni koji u proseku imaju neka stalna primanja razmisljaju o polovnjaku od 2.000 eura uz prodaju neke dedovine za neke skuplje varijante, premijum lesine koje su cetiri do pet puta skuplje su u svakom slucaju luksuz... cesto ti koji glume "snobove" voze na celavim zimskim gumama tokom cele godine, sipaju redovno za 500-1.000 dinara, registruju na invalide a razbacuju se samo po kaficima pijuci jedno do dva pica za nekoliko sati...
Svakako je sistem oporezivanja nepravedan prema ljudima koji nemaju izbora pa voze starije polovnjake velikih kubikaza, ali ako hoces luksuz i znatno novijeg polovnjaka, to treba da se plati...
Cike na televiziji kazu da smo mi lideri u regionu, da nas privredni rast strmoglavo raste, da je nezaposlenost u vidu staticke greske, da nas vodi mudri i presvetli vodja.
Samo 30% skuplji!??!.. Neka bude 50%.
I da se oporezuje nosenje rucnog sata.
@Orlo Ovo za gume i gorivo niste mogli bolje reci. Moj stav je da auto koji vredi koliko i nova Fiat Panda ili Toyota Aygo ne moze biti smatran luksuzom. To sto je to model prmium marke (ova rec je danas sasvim izgubila smisao) ne znaci da je premium i 10 godina star.
Koliko smo mi zaostali i samo kod nas ovaj primitivan način.
Ipak, čini mi se da će prema najavama ministra Vujovića ipak biti neke promene na bolje. Ako vrednost bude parametar, tu onda nema greške. Ako postojeći sistem samo malo izmene, opet će visiti za porez na veće kubikaže. Prosto ako voziš auto od 50 hiljada, platiš 500e, ako od 100 hiljada, hiljadu e, od 10 hiljada, 100e.
Orlicko
Ti si bar pametan decko, pa mozes reci da li je Zafira A 2.2 DTI stvarno toliko luksuznija od iste sa 2.0 DTI motorom (u istom paketu opreme)? Da li su i Mazda 6, Mondeo, Accord i jos mnogi drugi sa 2.2 ili 2.1 motorima luksuz u odnosu na one iste modele sa 100-200 kubika manje?
Slozices se da nema veze sa logikom.
Svi se hvataju polovnih "premijuma". Bas je premijum BMW E39 525 TDS iz '96. Vecina novijih auta iz C segmenta ima opremu koje nije bilo ni na spisku opcija za pomenuti BMW. To je sad luksuz jer se zove BMW, Audi ili Mercedes. Audi 80CC je bas premijum u picq ma......
A to sto postoje kojekakvi bilmezi koji se majmunisu u pojedinim vozilima, pa takvi ce ti se majmunisati i trotinet da im das. Ja licno poznajem jednog koji privatno vozi X6, a sluzbeno Dacojzlu Logan. On se majmunise i u jednom i u drugom autu, jer je po mentalitetu majmun, cak se i njegova zena isto ponasa, nasli se ljudi u nekom "fensi" kaficu.
PS. Izvinjavam se pravim pripadnicima primata, ciju vrstu sam pomenuo. Oni su ipak kuturniji nego gore pomenuti ljudi!
@ p1
Na dobrom si putu, ali eksponencijalni je jedini fer sistem.
Za vozilo od 10 hiljada 100 evra, za vozilo od dvadeset hiljada 300 evra, za vozilo od 40 hiljada 800 evra, za vozilo od 80 hiljada 2400 evra. Mozda manje drasticno, ali nema razloga da se povladjuje nekome jer zeli da se hvali kako ima novca. Nikom ne treba automobil skuplji od 30 hiljada.
@ Optimus Prime
Slazem se sa tobom, svi ti navedeni dizelasi 2.1 ili 2.2 su neprevedno oporezovani, pogotovo kada su u pitanju stariji polovnjaci (to je nesporno), ali verujem da ce se naci, ako bude granica 2.5, oni sa motorima 2.7 ili 2.8 da su zakinuti i sa novijim polovonjacima, sto ce reci svetu se ne moze udovoljiti...
Ono sto me brine a sto ce biti slucaj jeste da prakticno svi koji imaju vozila kubikaze 3.0 i na vise i koji su do sada registrovali vozila na invalide, taksije, teretnjake itd po novom sistemu bi trebali da plate mozda manje (bez muljavina), ali s obzirom da su se navikli da placaju znatno manje, ne verujem da ce to novo oporezivanje biti toliko manje da se oni odjave i da uredno kao i vecina placaju porez regularno kao i ostatak drustva... ali ce nastaviti da glume snobove...
Ako govore o proracunu na osnovu vrednosti, verujem da se ni to nece svideti mnogima jer se moze dogoditi da kataloska vrednost bude veca od realne a samim tim i obracun pa ce opet pribeci nekim semama...
Orlo
A zasto ti imas predrasude da su u tim preko 2,5 snobovi ?
Naravno da ce biti nezadovoljni i treba da budu nezadovoljni.
Ne treba da placaju porez na budale.
Zato je jedino resenje vrednost.
Da ne navodim primere, jasno je svima odavno.
Da nije snob neko u Pajeru 3,2 dizel.
Elem, AMSS ima jace cene od realnih, al opet bi to bilo neuporedivo logicnije i pravednije nego trenutno.
Da pomenuti sa Pajerom treba da da 2 000 evra za porez a neko sa novim X5 2,0d 10 hiljada din a auto vredi 70-80 hiljada evra.
Pa naravno da nece niko to platiti.
Onda je onaj u Pajeru "snob", jer ima za novi ali nece...
Pa njima treba naplatiti.
Trenutni sistem je po uzoru na superhik-a.
Dzipovi nemaju male kubikaze, bolje da bude jeftina reg pa kroz akcize na gorivo da pune budzet, gde su prihodi neuporedivo veci. 130 milijardi din na gorivu, a samo 8 na porez na upotrebu mot.vozila.
"Ako govore o proracunu na osnovu vrednosti, verujem da se ni to nece svideti mnogima jer se moze dogoditi da kataloska vrednost bude veca od realne..."
Tu je moguće "odstupanje" u dva smera.
Može da se desi da novo vozilo, recimo, imao katalošku nabavnu vrednost 45.000 ( ili 15.000 ), a da je sa opcionalima 60.000 ( ili 20.000 ). Lako se to u praksi desi (samo probaj da "opremiš" bilo koji premijum i sa 45 skačeš na 60 barem ).
Ili, da uvoznik u cenovniku iskazuje paraleno "redovne" i "akcijske cene ( npr. kod ceed-a je 3.200 razlika, kod pikasa i 4.000, kod Fiata Bog dragi više zna koje su razlike ). Tu ona "prva cena" nije "tržišna cena".
Sem toga, može da se dssi da kola kupite i sa stvarnim i "dobrim" popustom. Čak i to zna da se desi :)
Naravno da će poreznici ( za potrebe ovog slučaja ) uvek uzimati najveću moguću cenu od svih iskazanih.
@ P1
Moje vidjenje onih koji glume snobove i bogatune sam dao u poslednjoj recenici prvog pasusa u komentaru u 11:55, i to je moje misljenje, a oni koji stvarno imaju novaca nisu ti na koje si ti mislio da sam ja mislio... :) ...a porez placas drzavi u kojoj zivis a ne budalama na vlasti, a iz te kase se mnogo sto sta placa od puteva preko bolnica do penzija i plata doktorima, vojnika, ucitelja itd... druga stvar je to sto oni na vrhu znaju da raspodeljuju pogresno... a u to ne bi ulazio jer je to tema bez kraja... :D
Orlo
Ma nije bitno šta ko misli i kakvo ko vidjenje ima.
Ako se nelogična praksa nastavi, poreza će slabo naplatiti.
Porez se naplaćuje tamo gde ima vrednosti.
A ne kao naši.
Jednostavno obračun se mora menjati, ako misle da porez naplaćuju, u suprotnom će praksa biti kao do sada.
Ako se način obračuna postavi kako treba, onda može da se priča gde on ide.
Ovako, ne zanima to nekog koga hoće da opljačkaju, bajke o porezu.
Znači čim država smatra da je Pajero 3,2 DID vredan 5 000e luksuz, a X5 2,0 dizel vredan 70-80 hiljada nije, jasno je da je tu trulo nešto.
Zato ništa sladje nema, nego takvoj državi dati 0 din na ime "poreza na luksuz" u konkretnom slučaju.
P.S. U HR je prosečna plata duplo veća nego kod nas, tako da se može primeniti predlog koji nema veze sa samim autom, već porez prema plati. Ili to ili vrednost, sva ostala rešenja su pogrešna za Srbiju.
Nametati neke ekološke norme i pametovati kako su najbolji novi automobili je suludo u zemlji gde ljudi rade za 200-300e u proseku i gde je prosečna starost automobila 16 godina.
Kada standard bude kao u Švici, onda i propisi nek se prepišu.
Primenjivati Švicine standarde na Srpski standard je suludo.
S obzirom da je ovo porez prema plati neodrživo u Srbiji jer ima puno nezaposlenih ( bez obzira na šara-mara statistiku od 15% ), vrednost ostaje kao jedini logičan izbor.
Orlo
Kako god bila racunata kataloska vrednost, opet je pravednije nego po kubikazi.
Evo, npr. moglo bi da se racuna po vrednosti i po ekologiji, gde bi se na sumu izracunatu po vrednosti odbijala ili dodavala suma za ekologiju. Ta suma za ekologiju bi bila racunata prema izduvnim gasovima, pa bi se automatski favorizovala cistija (a i novija) vozila. Recimo, kupis neki elektromobil (npr. Leaf). Za njega ne bi placao ekolosku taksu. Za hibride bi bila neka niska, ali sve opet naspram emisije iz auspuha, tako da ne bi ista taksa bila za hibrid sa pomocnim elektromotorom i za hibrid za pomocnim SUS motorom.
Ukratko, sve se moze kad se hoce, ali stvar je u tome sto kriminogeni partijasi nece da rese problem u korist naroda, vec samo u svoju