
Kompanija Volvo veruje da će budući, treći član XC porodice model XC40 biti prekretnica za kompaniju koja želi da prodaje znatno više SUV-ova do 2020. godine.
Jedan od šefova Volvoa Peter Mertens je za Autocar izjavio da švedska kompanija očekuje prodaju 100.000 automobila godišnje kada je reč o najmanjem crossoveru XC40 koji će na tržište stići u prvoj polovini 2018. godine.

Volvo je prošle godine prodao 503.127 automobila, a blizu 267.000 su XC i Cross Country modeli ili drugim rečima, SUV-ovi i crossoveri. To znači da više od 50 posto prodatih automobila otpada na ova dva segmenta, a taj broj će rasti u narednim godinama.
Najprodavaniji model trenutno je odlazeći XC60, koji je na tržištu već osam godina. U prvih šest meseci ove godine najveći XC90 je zabeležio rast prodaje sa 51.810 prodatih automobila, što znači da će broj prodanih automobila za 12 meseci biti veći od 100.000.
S obzirom na značaj SUV modela za Volvo, XC40, koji je najavljen konceptom 40.1, biće prvi predstavljeni član serije 40 koja će ponuditi hatchback i karavan. Automobili će koristiti kompanijinu novu CMA platformu koja je manja od SPA platforme korišćene za modele XC90, S90 i V90.
U ponudi će biti niz četvorocilindričnih benzinskih i dizel motora, a uz njih će biti na raspolaganju i potpuno novi trocilindrični agregat. Neće biti iznenađenje ukoliko crossover dobije i hibridnu verziju, jer u Volvou veruju da će hibridi zameniti dizele širom sveta.
Automobil je mešavina atraktivnog dizajna, štedljivih motora i unutrašnjosti visokog kvaliteta. Očekuje se da će XC40 biti hit na kineskom tržištu, tako da se razmišlja o proizvodnji u ovoj zemlji. Za evropsko tržište će se model proizvoditi u postrojenju u Gentu.
Izvor: Klix.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volvo