
Pokazalo se da proizvođači koriste slabosti aktuelnog sistema i u javnost plasiraju podatke koji nemaju veze sa stvarnošću po pitanju potrošnje. Sada pogledajte koji su motori najveći potrošači i odmah će vam biti jasno zašto je došao kraj downsizingu jer od sledeće godine na snagu stupaju nova merenja koja će se vršiti u realnim uslovima sa realnim brojevima potrošnje i emisije CO2.
Za većinu vozača fabrički deklarisana brojka potrošnje goriva deluje poput Jetija. Svi su čuli da postoji, ali u stvarnosti je niko nije video. Pravu istinu i poražavajuće fabričke manipulacije prošloga mesecaje razotkrila nezavisna britanska agencija Emission Analytics koja je u poslednjih pet godina napravila testove na 800 aktuelnih automobila sa evropskih saobraćajnica stvorivši tako bazu od 60.000 modela. Njihovi rezultati ne samo da potvrđuju opšteprihvaćeno prikazivanje nerealne fabričke potrošnje već otkrivaju besramne razlike deklarisane i realne potrošnje.
Na listi srama nalaze se gotovo sve marke, izizetak su tek Aston Martin i Nissan, odnosno njihovi modeli Vantage i 370Z koji poostižu fabričku potrošnju, ali svi ostali prikazuju u proseku bar 30 posto manje brojke. Najgore rezultate ostvarili su Fiat 500 i Ford Fiesta koji sa punim rezervoarom u realnim uslovima mogu da prevale gotovo upola manje kilometara od obećanog. Fabričke podatke mogu da sanjaju i vozači Ford Focusa, Smarta, Fiat Pande, Toyote Yaris Hibrida, Mini Coopera, Peugeota 308 i VW Golfa, a zanimljivo da u moru negativaca ulogu pozitivaca preuzimaju Honda Civic i Citroën C3 koji sa prosekom od 4.6, odnosno 4.7 litara potrošnju prekoračuju za ‘samo’ 21, odnosno 28 posto.
Bez obzira na očigledne manipulacije brojkama, proizvođači automobila ne zaslužuju etiketu prevaranata. Oni samo koriste rupe u aktuelnom sistemu testiranja New European Driving Cycle (NEDC) koji je sve slabosti pokazao za vreme nedavne afere Dieselgate.
Novi sistem
Zbog toga od sledeće godine na snagu stupa novi sistem Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedures (WLTP) koji će kupcima pružati normalniju sliku potrošnje.
Automobile će testirati u realnim saobraćajnim uslovima, na ravnim putevima, ali i na uzbrdicama i nizbrdicama, u krivinama i sa uključenim klima-uređajem. Do tada, ostaju nam ‘rekla-kazala’ informacije dobijene u laboratorijskom testiranju bez putnika u automobilu, sa posebnim gumama za lakše kotrljanje i ugašenom klimom, u idealnim temperaturama i bez ostalih učesnika koji utiču na potrošnju. Takvi rezultati koje proizvođači bez pardona plasiraju u javnost od sledeće godine će napokon postati prošlost. Citroen je već ovog leta počeo sa testiranjima u realnim uslovima. U automobile su postavili prtljag, vozili su se po saobraćajnicama i dobijene rezultate 30 testiranih verzija različitih modela uvrstili u zvanične brojke u katalozima. Uz to, planiraju da testiraju i objave podatke za dodatnih 20 verzija do kraja godine…Dakle, ko je već sada počeo dogodine će biti u prednosti…
Sada pogledajte koji su motori najveći potrošači i odmah će vam biti jasno zašto dolazi kraj downsizingu kao što smo nedavno već pisali… Od sledeće godine na snagu stupaju nova merenja koja će se vršiti u realnim uslovima sa realnim brojevima potrošnje i emisije CO2 što će biti i kraj za motore mikro zapremine sa golemim turbo punjačima jer neće moći postići ni emisiju CO2 ni potrošnju koje propisuju danas prema “laboratorijskim” merenjima. Jer ako navedu realnu potrošnju prema novim standardima, ko bi kupio turbo trocilindraša male zapremine od 90KS koji troši prosečno osam litara?
TOP 10 AUTOMOBILA SA DUPLOM POTROŠNJOM:
1. Fiat 500 0.9 Twinair
Razlika: 45 posto
Fabrička potrošnja: 4.0 l/100 km
Izmerena potrošnja: 7.2 l/ 100 km
2. Ford Fiesta 1.0 Ecoboost
Razlika: 43 posto
Fabrička potrošnja: 4.3 l/100 km
Izmerena potrošnja: 7.5 l/100 km
3. Ford Focus 1.0. Ecoboost
Razlika: 42 posto
Fabrička potrošnja 4.7 l/100 km
Izmerena potrošnja 8.2 l/100 km
4. Smart ForFour 0.9 Turbo
Razlika: 42 posto
Fabrička potrošnja: 4.3 l/100 km
Izmerena potrošnja: 7.4 l/100 km
5. Fiat Panda 0.9 Twinair
Razlika: 41 posto
Fabrička potrošnja: 4.6 l/100 km
Izmerena potrošnja: 7.9 l/100 km
6. Toyota Yaris 1.5 Hybrid
Razlika: 41 posto
Fabrička potrošnja: 3.7 l/100 km
Izmerena potrošnja: 6.3 l/100 km
7. Mini Cooper 1.5
Razlika: 41 posto
Fabrička potrošnja: 4.5 l/100 km
Izmerena potrošnja: 6.3 l/100 km
8. Alfa MiTo 0.9 Twinair
Razlika: 40 posto
Fabrička potrošnja: 4.2 l/100 km
Izmerena potrošnja: 7.0 l/100 km
9. Peugeot 308 1.6 e-HDI
Razlika 40 posto
Fabrička potrošnja: 3.2 l/100 km
Izmerena potrošnja: 5.3 l/100 km
10. Volkswagen Golf 1.6 TDI
Razlika: 40 posto
Fabrička potrošnja: 3.2 l/100 km
Izmerena potrošnja 5.3 l/100 km
Izvor: Automobili.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Peugeot
Umesto da napišete koliko je deklarisana potrošnja manja od realne, mislim da ima više smisla koliko je realna veća od deklarisane. Tako dobijamo povećanu potrošnju u procentima:
1. Fiat 500 0.9 Twinair
Razlika: 80 posto
2. Ford Fiesta 1.0 Ecoboost
Razlika: 74 posto
3. Ford Focus 1.0. Ecoboost
Razlika: 74 posto
4. Smart ForFour 0.9 Turbo
Razlika: 72 posto
5. Fiat Panda 0.9 Twinair
Razlika: 71 posto
6. Toyota Yaris 1.5 Hybrid
Razlika: 70 posto
7. Mini Cooper 1.5
Razlika: 40 posto
8. Alfa MiTo 0.9 Twinair
Razlika: 67 posto
9. Peugeot 308 1.6 e-HDI
Razlika 65 posto
10. Volkswagen Golf 1.6 TDI
Razlika: 65 posto
Za 6 godina koliko sam vozio Hyundai I20 (1.2 motor) prosečno trošio 5,84 l/100 km a deklarisana potrošnja bila 5,3 l/100 km što i nije tako loše. Sada vozim već dve godine Toyotu Auris (1.3), prosečna potrošnja 6,52 l/100 km a deklarisana 5,5 l/100 km.
Ovo mi je bilo jasno negde tamo već od leta a.d. 2011, kad sam ozbiljnije počeo da vozim 1.2 TSi Leon. To u gradu ne da pije, nego se balsamuje u benzinu, što bi se kolokvijalno reklo, mali turbo "uš'o u flašu (a.k.a. pumpni automat).."
A sad ovaj članak copy-paste pravo na jedan komšijski sajt sa testom Focus 1.0 Ecoboost, da vidite koliko besnih prodavaca i vlasnika se ne bi složilo.
Mada, i za ovo ima leka. Npr. da sve testove na svetu ubuduće radi "ekipa" iz Novosti. Kod njih je redovno izmerena potrošnja manja od fabričke..
Inače mislim da je i ovaj "Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedures", koliko god možda altruistčan bio, samo još jedna teška fikcija i mali, bezuspešan pokušaj, jer, "there's no such thing(s) as a free lunch i realna potrošnja.."
Rešenje je da se svi pomirimo da ćemo da trošimo onoliko kako i gde vozimo. A proizvođači jednostavno više neka i ne stavljaju podatke o potrošnji..
Ovo je ono o čemu pričam i zašto ti mali ultra mega giga moderni daunsajzing turbo benzinci neće u moju avliju.
Jednostavno , prekomplikovano za realno nikakve rezultate.
Tu uštede može biti samo ako se vozi sa 10% snage ali čemu onda.
Jednostavno nije to još prišlo dizelu u odnosu performanse/potrošnja.
Iako dizeli otkad su natrpali svih ekoloških gov... i nisu štedljivi koliko bi trebali biti.
Znam na primjeru 1.5dci 78kw euro3 u Meganu sedan 2 vs 1.5dci 81kw euro5 Fluence , iako su masa i dimenzije približne čak bi Fluence trebao biti aerodinamičniji a u prosjeku troši od 0,5-1lit. u odnosu na Megana.
Generalno, imam utisak da što više pritiskam gas, više se troši goriva. To "razumevanje" odnosa te dve veličine sam stekao prethodnih decenija i to bez velike razlike koja izvedba motora je u pitanju.
Moron
Meni na bordu jos uvek stoji prosecna potrosnja od 7.4 litra sto je za uspavani benzinac odlican rezultat!
Cak i ne znam kolika je deklarisana potrosnja, a i ne zanima me, iskreno... :)
carobnjak
Dolazi zima. "Sezonski uticaji" će da do proleća odrade svoje. Skočiće ti prosečna potrošnja. Ali će onda i proleće. Padaće potrošnja do sledeće jeseni.
I sve tako u krug...
Generalno, je..š potrošnju, čuvaj zdravlje... tj. vozi bicikl, kada možeš i koliko ti odgovara :)
Inače, nisam čuo da je bilo koji biciklista ikada izazvao saobraćajnu nezgodu tako što je prethodno zaspao za vreme vožnje. A sa kolima ... ne znam više kako budan da ostanem dok duže vozim.
Moron
Mogu ti reci da i ja imam taj problem pa ne smem da koristim tempomat. Sta ces, ni mozak vise nije budan kao nekad...:)))
Moron
Trebalo bi uvesti i "moron" sistem merenja potrosnje.
Dodati bicikl u racunicu.
Tako kad se bicikla uracuna, ispade prosecna potrosnja manja od fabricki deklarisane po starom NEDC obracunu. :)
carobnjak
Ja sam sa SW-om na oko 150 kkm imao barem "100-200 prekida svesti" tokom vožnje (srećom, nikada sranje nisam napravio, ali ja znam koliko sam blizu toga nekada bio). A on uopšte nema tempomat. Nije do njega. Samo za vikend sam "zaspao" barem 5-6 puta.I mrzim sebe svaki put kada se toga setim.
Za sve je (najčešće) kriva suviše neagresivna vožnja, a često ne možeš (ne smeš) da budeš "agresivan" u meri koja sprečava pospanost u inače monotonim uslovima saobraćaja.
P1
Ne treba meni bicikl kao deo ukupnog proseka potrošnje da bih, ako to želim, "ušao u granice deklaracija". Samo što ne vidim smisao toga kao "imperativa", jer bi to bilo mučenje. I zaspao bih čim bih krenuo ...
moron
Ti prilaziš fabričkoj deklaraciji, ali sa biciklom u računici si je prepolovio, zar ne ? :)
A ovo za pospanost si u pravu, najgore je kad ne sme da se tera auto, mili se pa nije ni čudo da se čoveku prispava.
Najbolja je dinamična vožnja, ali...
Meni se ta tri cilindra i turbo nikad nisu svidjali,vracajte na staro provjereno i pouzadno.
Nema Renaulta na ovoj tablici.Morace taj dCi u avliju .
"Meni na bordu jos uvek stoji prosecna potrosnja od 7.4 litra sto je za uspavani benzinac odlican rezultat!"
Koji je auto u pitanju? Rekao bi da je Lada 1600 S.
Lada 1600-S bi toliko mogla da troši samo pod uslovom da joj se stave gume od bicikla i ako se blokira vakuum mehanizam za otvaranje leptira drugog grla karburatora ...
Za 8 godina voznje golfa 4 dizel, prosecna potrosnja je bila oko 5.2 do 5.3 l/100 km, fabricki deklarisana je 4.9 l/100 km.
Sada na toledu 1.6 tdi dsg, prosecna potrosnja je oko 5.5 do 5.8 l/100 km, ne znam podatak za fabricki deklarisanu.
Damko
Probaj da malo opišeš utiske sa tim DSG-om. To me baš interesuje. Recimo, kakav je za jako spore manevre, npr. pri parkiranju, brzinom puža ?
Pitam zato jer sam u upustvu za KIA ceed, za njihovu "DSG" verziju, čitao upozorenje o mogućem pregravanju kvačila uslovima spore gradske vožnje, sa dosta "kreni-stani", o "poskakivanju" i jedinom leku - da odmah zaustaviš i ugasiš kola, dok se kvačila ne ohlade.
Damko
Koji motor je imao taj golf 4? Troši "životno" skoro "u kap" kao stari 1.6 HDI 110 ks (5,4, a deklarisano 5 "mešovito")
@moron
SDI, 70 hp, mada niko ko se vozio u njemu nije imao taj utisak. ;)
@moron
A sto se tice dsg-a, prilicno sam prijatno iznenadjen. 1.6 tdi je sa 90 hp, menjac glatko menja brzine (7), za parkiranje "brzinom puza" pusti ga da sam krene, bez gasa, nece biti problem. Verovatno bi na nekoj velikoj uzbrdici ili nizbrdici takvo parkiranje zahtevalo dodatnu paznju. Jedino se oseti promena brzine na nizbrdici velikog nagiba kad se krene iz mirovanja I nakon par metara voznje bez gasa prebaci u drugu, taj trenutak "lera" se primeti, nista naglaseno, ali eto da pomenem. Iako sam veliki ljubitelj manuelnih menjaca, sad vec razmisljam da bi mi povratak na isti donekle predstavljao opterecenje, narocito u kreni-stani voznji. Hajde ako budes u prilici sesti u toledo, napisi utiske sto se ponude prostora tice, bas me interesuje hoce li za tvoje (dis) proporcije imati mesta.
Damko
Kada sa prvi put slušao o 1,9 SDI od jednog vlasnika, bio sam baš fasciniran ( pre te priče sam vozio samo "dvojku" dizel, koja mi je delovala OK ).
To sa DSG-om, baš me interesuje taj detalj,ako je jaka uzbrdica,a treba da se parkiram ili sa drugih razloga kratko manevrišem "tamo-vamo", da li to tada liči na "običan" automatik ili je ipak malo drugačije, u smislu trzanja ili sl.?
I, šta je sa onom primedbom koju sam čitao, da je to setovano na šaltanje "u višu" na jako niskom ( i za motor nezdravim ) obrtajima (i da se čak znaju javiti dužne vibracije), a da je "sport" mod (li kako se zove ) skroz druga krajnost.
Čitao sam na Autportal.hr "pismo" jednog vlasnika 2.0 TDI DSG, mašinac po struci, koji je baš bio očajan ( delovalo je da je tako ) zbog takvog "setovanja" DSG(6) menjača,jer je smatrao da to uništava motor, a druga mogućnost je - druga krajnost.
@moron
Sa golfom sam obisao veci deo Evrope pa cak I malo po Aziji vozio, za 8 godina nikad me nije ostavio na putu tako da moji su utisci sa te strane krajnje pozitivni.
Mozda jednom, dva puta sam toledo parkirao na solidnoj uzbrdici, nisam imao problema. Ovo kad salta na nizbrdici pa se oseti prelaz je isto kao I na manuelnom kad motor u prvoj "drzi" auto na visokim obrtajima pa se pritisne kvacilo pa on "otpusti" taj pritisak, znaci nista ozbiljno, ali eto ako vec trebam nesto pomenuti, da ne bude da samo hvalim dsg. Hoce rano da prebaci u narednu brzinu kada se vozi lagano, mada ne toliko rano da prenosi vibracike zbog niskih obrtaja. Recimo pri defanzivnoj voznji zna na 1200-1300 obrtaja da se vrti. Uglavnom "dubina" pritiska papucice gasa lagano odredjuje stepen prenosa I broj obrtaja. Imam utisak I da se menjac prilagodjava navikama vozaca, kad sam ga tek kupio mislim da sam vise koristio manuelni mod, sad da li se dsg privikao na mene ili ja na dsg... Sport mod jeste extrem sa druge strane, do 3500-4000 obrtaja drzi dok ne prebaci u "vecu", dobar je za nizbrdicu, da se iskoriste benefiti kocenja motorom, tada ga najcesce I koristim, za preticanja nije neophodan jer I D mod odradi kvalitetan kick-down (iz lagane voznje u 5-oj, pun gas I eto forsirane druge).
Damko
Dosta sa pohvalama, počeću da žalim što nisam "bacio novce" na skodilaka sa DSG getribom :)
Što se trzanja pri šaltanju tiče, ko je "bukva" i nema osećaj za tu sinhronizaciju gasa i kvačila, taj i sa manuelnim "drma" toliko da bi pokidao sve nosače motora, menjača, kardane i poluosovine. Takav je moj otac bio i kao date sam bio ubedjen da je potpuno normalno da se pri prelasku iz prve u drugu oseti jak udar...