
Tesla Motors je u trećem tromesečju ostvario čistu dobit od 21,9 miliona dolara, što je prva dobit tog proizvođača električnih automobila nakon više od tri godine gubitaka, a zahvaljuje se rekordnoj prodaji.
Prema poslovnom izveštaju, objavljenom u sredu, Tesla je u proteklom tromesečju prodao rekordnih 24.820 vozila, dok su prihodi više nego udvostručeni u odnosu na isti prošlogodišnji period, na 2,3 milijarde dolara.
Zahvaljujući tome, ta kompanija je ostvarila prvu kvartalnu dobit od prvog tromesečja 2013. godine, dok je, za poređenje, u trećem prošlogodišnjem kvartalu poslovala s gubitkom od 230 miliona dolara.
"Ostvarili smo rekordne rezultate po proizvodnji vozila, isporukama i prihodima", poručio je između ostalog u saopštenju izvršni direktor Tesle Elon Musk.
U prethodna dva kvartala kompanija nije ostvarila zacrtane ciljeve po pitanju proizvodnje i isporuka.
U tekućem, četvrtom kvartalu Tesla planira da isporuči oko 25.000 vozila, pa bi u celoj ovoj godini prodaja mogla da premaši 79.000 vozila.
Kompanija planira da od 2018. proizvodi 500.000 automobila godišnje, a tom cilju bi trebalo da doprinese prodaja novog Modela 3, njihovog prvog vozila za masovno tržište s mogućom početnom cenom od 35.000 dolara, što je upola manja cena od one po kojoj se prodaje sadašnji Model S sedan.
Isporuke Modela 3 bi trebalo da počnu u drugoj polovini 2017. godine.
Zahvaljujući boljim nego što se očekivalo poslovnim rezultatima, cena deonice Tesla Motorsa porasla je u sredu na Wall Streetu više od 3,5 posto.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs / Tesla Motors
da... baš im je profit... koliko se sječam, primili su oko 400 miljuna dolara od naruđbi za model 3 a nisu isporučili još ni jednog... znači, nisu imali troškova proizvodnje i materiala za 400k automobila, koje još treba proizvest! ako gledamo preko toga, imaju minus od par stotina miljuna ;)
vecina ljudi su uplatili samo $1,000 deposit za model 3. kad im auti budu isporuceni onda ce uplatiti punu sumu. teslu ce proizvodnja naravno kostati, ali ce povratiti tu sumu kad auti budu isporuceni.
Tesla je relativno mala kompanija, a pravi najvecu fabriku automobila na svetu. To nije dzabe. Modeli S i X donose znacajne prihode, ali nemoguce je da nastave rast bez ulaganja.
Ovo je suprotno od gubitaka GM i Chryslera npr, koji su imali los proizvod, u razvoj nisu ulagali dovoljno, a gubici firme su ponajvise imali veze sa ogromnim nivoom korupcije medju upravnim odborima kompanije i sindiaktima koji su radili protiv kompanije ciji su deo.