
Kako prenosi Beta, žene su sa stanovišta bezbednosti bolji vozači od muškaraca i mogu da doprinesu da se smanji broj pogibija na putevima, istakla je evropska komesarka za transport Violeta Bulc predstavljajući podatke o sektoru transporta u EU.
"Žene vozači se bolje staraju o vozilima i imaju bolje rezultate po bezbednosti vožnje", istakla je Bulc, preneo je EurActiv.com.
Ipak, žene su mnogo manje zastupljene u evropskoj industriji transporta, pokazuje izveštaj o transportu u EU za 2016. u kojem su ocenjene performanse zemalja-članica u 30 kategorija.
Ranije ove godine Komisija je kritikovala članice EU zbog blagog porasta broja pogibija na putevima 2015. godine u odnosu na 2014, a komesarka je za taj trend rekla da "zabrinjava".
Komisija je obećala da će do 2020. smanjiti broj pogibija na putevima za polovinu u odnosu na 2010, kada je u saobraćajnim nesrećama poginulo 31.400 ljudi.
EU mora da pojača napore da bi taj cilj i ostvarila iako se evropski putevi smatraju najbezbednijim u svetu.
U 2015. je na putevima u EU poginulo 26.000 ljudi, pokazalo je istraživanje Evropskog saveta za bezbednost u saobraćaju.
"Mladi vozači, posebno muškarci, nisu opasnost samo za sebe, oni više nego vozači iz ostalih starosnih grupa predstavljaju veću opasnost i za one koji s njima putuju i za druge učesnike u saobraćaju ", navodi se u istraživanju.
Evropska komesarka Bulc je ranije ukazala na korišćenje automobila bez vozača kao na potencijalno rešenje za problem broja poginulih na putevima u EU. Međutim, takvi automobili još godinama nećemoći da se kupe u EU.
Holandija je treću godinu uzastopno nabolje plasirana u izveštaju Evropske komisije o transportu u EU jer je zabeležila najbolje rezultate u 15 od 30 kategorija. Slede Švedska, Nemačka i Austrija.
Rumunija je drugu godinu uzstopno poslednja na listi jer je za 2015. dobila niže ocene nego 2014. godine za udeo alternativnog goriva i obnovljive energije u sektoru transporta.
U Rumuniji je broj poginulih na putevima i železnici veći od evropskog proseka i u 2015. je u sudarima automobila poginulo 95 ljudi na milion stanovnika, dok je prosek EU 52 na milion.
Najviše poginulih na putevima u EU u 2015. je u Bugarskoj - 98 na milion stanovnika, a najmanje na Malti - 26 na milion.
Ni Slovenija, domovina komesarke Violete Bulc, nije se dobro plasirala na listi, i u odnosu na 2014. je pala za čak deset mesta.
Slovenija ima jednu od najnižih stopa žena zaposlenih u sektoru transporta u EU. U toj zemlji stopa poginulih na putevima porasla od 2014. do 2015. sa 52 na 58 na milion stanovnika.
Izvor: Beta.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
E nek' su i ovi evropski palamudi to potvdili...
A posebno u kategoriji parkiranje ;)
:)))
Jedino je tačno da sporije voze, a procentualno kad bi se gledalo, znamo kako stoje stvari.
Svaki dan skoro se čovek može uveriti koliko su bolji vozači.
Da se nadovežem na Djoletovu konstataciju, uz parkiranje, posebno su bolje i u vožnji motora. :)
Ima žena koje dobro voze "skoro ko muškarci", ali to je manjina.
Ali zato ima mnogo onih koje voze kao da su pijane.