home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izmene Zakona o osnovama bezbednosti saobraćaja na putevima u BiH, koje je ove nedelje u drugom čitanju usvojio Predstavnički dom Parlamentarne skupštine BiH, podrazumevaju nova pravila registracije oldtajmer vozila u BiH u odnosu na važeći zakon.

Oldtajmer klub iz Sarajeva predložio je da se registracija vrši kao u evropskim zemljama i da je najbolje prepisati način (zakon) kako je to regulisala Hrvatska.

"To znači da treba da se napravi nova klasifikacija vozila, gde će se doći do nove kategorije youngtimera i propisati da su to vozila koja imaju 30 godina, napravljena od '70. godine i da neće imati mogućnost trajne registracije", izjavio je Feni Nedim Husić, predsednik Oldtajmer kluba iz Sarajeva.

U proteklom periodu, kaže, sporno je bilo što se odjednom pojavio veliki broj vozila poput Golfa 1 ili 2, koji se po važećem zakonu smatraju oldtajmerom, jer su stari više od 30 godina. Tako su se trajno registrovali na način da za prvu registraciju vozila kao oldtajmera vlasnik plaća punu registraciju i troškove izrade nove saobraćajne dozvole. Svake naredne godine ona se samo produžava i vlasnik plaća tehnički pregled, putarinu, stiker, okolinu i osiguranje, dok je oslobođen plaćanja BIHAMK-a, taksi i poreza.

"Budući da su ta vozila youngtimeri, neće moći da se registruju po dosadašnjoj proceduri. Moraće posebno da idu na tehnički pregled – da bi se proverili izduvni gasovi. Zbog toga je i usledila zabrana registrovanja oldtajmer vozila, među kojima je određeni broj zagađivao okolinu i narušavao zdravlje građana", istakao je Husić.

Zbog toga, smatra neophodnim napraviti pravu kvalifikaciju oldtajmer vozila, koji će imati i nove tablice ako se zakonske izmene, kako se očekuje, u potpunosti usvoje u decembru.

"Pravih oldtajmera, proizvedenih između 1930. i 1950. godine u Sarajevu danas ima oko 15 budući da je rat učinio svoje i većina takvih vozila otišla je u druge zemlje. Ipak ljubav za oldtajmerima nije prestala, pa se u Sarajevu svake godine pojavi po jedan novi", naglasio je u izjavi za Fenu Husić.

Novi oldtajmeri iz BiH, kao i drugih evropskih zemalja će moći da se vide u maju na "Izložbi i reviji starih automobila", koju organizuje Oldtajmer klub Sarajevo.

Izvor: FENA / Klix.ba



čitanja : 1363



Komentari

Ovaj Feni Nedim Husić može komotno sa svojom bratijom u Srbiji...

Znači doterali su bijedu da se mora svakodnevno patiti sa tim "oldtajmerima" a ne kako bi to trebalo da uživaju u istima po skupovima i nedeljnim vožnjama ,al nemoj slučajno da im izvlačimo ruku iz džepova...
Al hajde to , ne mora biti kvalifikovan kao oldtajmer , ali su se ti uhljebi još sjetili da toj bijedi sa kečevima i cvajama još dublje zavuku ruku u džep , tobože oni mare za ekologiju pa će uvesti "poticajne" mjere u vidu još veće namete na zagađivače...
Nedaj bože da im je bila namjera natovariti još nameta na najbrojniju a isto tako i socijalno najugroženiju kategoriju , jer inače ti uhljebi su po defaultu svi veliki evropejci i još veći grinpisovci.
Znači fuj , gade mi se...

Autor Đorđe 05 Dec 2016, 23:12

Djordje
Pa BiH ima jak standard, pa valja podsticati nove a kažnjavati cvaje i Jugiće.
Jer ti ljudi koji ih voze, imaju za nove a namerno voze njih...
A kad si već kod uhleba, evo primera kako izgleda stranački kadar, u ovom slučaju baš u BiH :

https://www.facebook.com/kojot8/videos/770078019825904/

Autor P1 05 Dec 2016, 23:24

P1

To sto pricas jeste tacno, donekle. U Ex-YU vlada kult Golfa 2, i to ide do te mere, da mnogo modernija(i definitivno!) bolja vozila imaju nizu cenu od Golfa 2 u ko zna kom stanju. Pa tako Golf 2 moze da kosta i do tri hiljade evra. Vreme je da se stane sa zadrtoscu. Ipak, bilo bi u redu da ljudima koji isti koriste vec godinama omoguci da ih voze i dalje, a da se tek sa prenosom uvode porezi.

Autor Fordovac 05 Dec 2016, 23:59

Fordovac , vrijeme kulta Golfa 2 i njegovog držanja cijene (ne govorim o G60 i Rally modelima) je davno prošlo i defakto ga voze ljudi najnižeg socijalnog statusa , jer u tom cijenovnom razredu (do 700,800€) i nije nekakav izbor.
A ove mjere su teška demagogija i zavlačenje u džep prilično osiromašene a jako brojne kategorije društva zarad zarad financiranja druge , prilično privilegovane kategorije , u narodu još poznatiji kao uhljebi...

Pit , gled'o ,ne znam smijat' se il' plakat'
Ali to je naše društvo i strukture vlast...

Autor Đorđe 06 Dec 2016, 01:32