
Veliki popusti tokom šoping vikenda koji je usledio nakon Dana zahvalnosti snažno su pogurali prodaju novih automobila u SAD-u.
Prema preliminarnim podacima proizvođača, prodaja tokom proteklog meseca porasla je između 4 i 5% i mogla bi da ovogodišnji rezultat podigne iznad rekordne 2015. godine.
Analitičari auto industrije su zabrinuti da bi ovi rekordni popusti mogli veštački da produže bum prodaje automobila koji neprekidno traje od ekonomske krize, 2008-2009. godine.
Analitičari Barclaysa očekuju da bi naredne godine povećanje kamata i nepovoljniji krediti mogli da pritisnu potražnju za novim automobilima, dok će ovo biti delimično neutralizovano efektima jake ekonomije.
Lider tržišta, General Motors, zabekežio je u novembru prodaju veću za 10,2%, procenivši prodaju cele industrije u ovom mesecu na godišnje prilagođeni nivo od 17,9 miliona vozila, tek neznatno ispod prošlogodišnje prodaje od 18,25 miliona vozila.
Prodaja Forda je porasla 5%, dok je Toyota zabeležila pad od 4,3%. FCA se kretao mimo trenda registrovavši pad od 14%, delimično zbog revizije prodaje za novembar prošle godine.
Autor/izvor: SEEbiz / wisebroker
Foto: arhiva Autoblog.rs / Chevrolet