
Daimler AG Mercedes-Benz je postigao dogovor sa sindikatima da će plate u sledeće dve godine u njegovoj mađarskoj fabrici godišnje rasti po 10 posto, što je prvi takav javno objavljeni sporazum u privatnom sektoru od kada je mađarska vlada s poslodavcima dogovorila povećanje minimalne plate.
Proizvodnja i izvoz vozila stranih proizvođača automobila ključni su pokretač mađarskog privrednog rasta, dok su plate radnika znatno niže nego u zapadnoj Evropi. Automobilski sektor činio je više od četvrtine ukupne industrijske proizvodnje u toj članici Evropske unije u prošloj godini.
Daimler je prvi poslodavac iz privatnog sektora koji je javno objavio da će povećavati plate, nakon što je vlada premijera Viktora Orbana prošloga meseca dogovorila s poslodavcima veliki rast minimalne plate.
Daimlerov dogovor usledio je nakon višemesečnih pregovora sa sindikatima fabrike u Kečkemetu, vredne milijardu evra, koja zapošljava oko 4.000 radnika, po poslednjem godišnjem izveštaju kompanije.
Glavni sindikat Vasas tražio je povećanje plate za 15 posto, pa je u fabrici održao dvosatni štrajk krajem prošlog meseca.
Mercedes će povećati plate za 10 posto svim radnicima od aprila 2017. godine, a za još 10 posto od aprila 2018., navodi se u saopštenju kompanije.
U julu je Daimler, jedan od najvećih proizvođača u Mađarskoj, najavio izgradnju nove fabrike u toj zemlji za proizvodnju modela Mercedes-Benz, u šta će uložiti još milijardu evra do 2020. godine i otvoriti oko 2.500 novih radnih mesta.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs / Mercedes
E da su oni došli kod nas umesto Fiata...
@auto
https://www.youtube.com/watch?v=BHbwQISsL_M
2 seije povecanja po 10 % je ukupno povecanje od priblizno 21% na trenutnu platu.
Mađarska je daleko ispred nas po svemu i glupo je porediti se sa njom.. Mi možemo da se poredimo eventualno sa Bugarima mada je i to upitno jer imaju duplo veći izvoz od nas. Treba da smo srećni ako uopste dodje neko u Srbiju i donese naprednu tehnologiju, jer uglavnom dolaze oni kojima treba prosta radna snaga, i zašta ne treba nikakva škola. I još im dajemo subvencije il gradimo fabrike da bi uopšte došli, što znači da naša država nije privlačna investitorima. Imali smo šansu kad je dosao Fiat da dovedemo još nekog, ali ni ugovor s Fiatom nismo ispostovali. Kad su milijarde u pitanju niko neće da rizikuje, možemo prevariti neku manju kompaniju ali autogigante teško.