
Nissan Patrol Dakar je svojevremeno dokazao da se dizelaši mogu isticati i na iscrpljujućem reliju, a sada je restauriran i vraćen u pustinju gde i pripada.
Godine 2014. ekipa od osam zaposlenih u Nissanu u Barseloni je počela proces restauriranja Nissanovog SUV-a Patrol iz 1987. godine, koji je izuzetno važan u istoriji relija Pariz-Dakar. Posao je konačno završen pa je SUV vraćen u pustinju gde ponovo savlađuje dine.

Nissan Patrol je bio prvi koji je dokazao moć dizelaša na iscrpljujućem reliju. Koristio je 2,8 litarski četvorocilindrični turbo-dizelski motor sa 146KS, a njegova prerađena karoserija je privlačila pažnju zahvaljujući žutoj i plavoj boji sponzora Fante Limon. Iako nije pobedio, Patrol je bio prvi dizelaš koji je završio reli u top 10, budući da je zauzeo deveto mesto u ukupnom poretku.

Iako nije bio dovoljno dobar za podijum, Patrolov rezultat je nagovestio da će dizelaši imati veću ulogu na Dakaru. Danas zauzimaju vodeća mesta, a primer je prošlogodišnji pobednik Peugeot 2008 DKR sa biturbo V6 motorom koji razvija 340KS.
Nakon relija Patrol je smešten u automobilski muzej u Đironi u Španiji, gde je stajao godinama. Međutim, spasio ga je tim iz Nissanovog Evropskog tehničkog centra koji ga je restaurirao noću i vikendima.
"Motor je bio u užasnom stanju, nije mogao da upali, a mnogi delovi su korodirali. Prednja osovina je bila značajno oštećena, ali je najgora stvar bila elektronika koju su uništili pacovi", rekao je Juan Villegas, jedan od restauratora.
Patrol urađen prema specifikacijama za reli je prvobitno stigao iz Evropskog tehničkog centra, tako da je tim restauratora imao pristup originalnim nacrtima i uputstvima. SUV je sada u istom stanju u kojem je bio kada je krenuo kroz Afriku pre 30 godina.
Izvor: Klix.ba
Foto i video: Nissan