home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Beta, u fabrici Fijat Krajsler Automobili Srbija (FCA) u Kragujevcu očekuju u 2017. godini potpuno stabilnu situaciju i proizvodnju na nivou iz 2016. godine.

"U 2016. godini je u Kragujevcu proizvedeno 85.000 jedinica, a u 2017. godini očekujemo isti nivo proizvodnje ili možda neke jedinice više", rekao je novinarima finansijski direktor fabrike u Kragujevcu Fabricio Renci posle tradicionalnog prazničnog susreta s predstavnicima medija.

Ove godine na domaćem tržištu prodato je 1.800 vozila standard 500L, living i treking, što čini nešto više od dva procenta ukupne proizvodnje.

Na pitanje novinara kada se očekuje početak proizvodnje redizajnirane verzije 500L, Renci je rekao da će se o tome pričati "kada bude vreme".

"U ovom trenutku ne možemo da govorimo o novom modelu, ali čim budemo imali više informacija iz centrale u Torinu, obavestićemo domaću javnost", rekao je Renci.

U kragujevačkoj fabrici je zaposleno više od 2.400 radnika.

Izvor: Beta.rs



čitanja : 2048



Komentari

Ove godine u Kragujevcu pod tajnim ugovorom je sklopljeno 85.000 primeraka „fijata 500L“, od delova proizvedenih u drugim zemljama, uvezenih po cenama koje fabrici naplaćuje „Fijat“.

Autor CaMIRO 15 Dec 2016, 02:35

Prosle godine prodato 85357 komada u Evropi, ove proizvedeno "samo" 85000.
Znaci nista od drasticnog pada proizvodnje/prodaje i promasenog modela? :)))

Autor carobnjak 15 Dec 2016, 08:46

carobnjak
Kakav je osećaj pri 170 km/h?
Ja još uvek nisam "pregazio" preko 150 km/h, ne uliva mi poverenje, a i imam na krovu nosače za bajs (i mrzim buku pri velikim brzinama koju prave.)

Autor moron 15 Dec 2016, 10:18

Podaci sve govore, fabrika sa 2400 radnika izvozi milijardu i po dolara. Cela grupacija Zastava je imala najveci izvoz 1989e. i to celih 81 milion dolara. A u to su ulazili i kamioni, spec. vozila i izvoz po koorporaciji. Prakticno fiatovi kooperanti u Srbiji danas izvoze više nego cela Zastava nekad. Nije ni čudo da nam je sada izvoz najveći u istoriji iako su skoreo sve stare fabrike zatvorene.

Autor B.M 15 Dec 2016, 10:32

B.M.
Kakve to veze ima sa Srbijom ?
Srbija nema nikakve koristi ni interesa od toga.
Koliko je od tih milijardu i po dolara Srbija prihodovala na ime poreza, doprinosa ?
Jedna velika nula.
Tako da mogu da izvoze i 100 milijardi, Srbija nema ništa od toga.
Dobro je jedino krpelju Fiatu, koji pljačka Srbiju.

Autor P1 15 Dec 2016, 11:48

Moron
zanimljivo da je isto kao na 100-110 km/h, ništa ne trese, udoban je, a može i još, ali sam se setio presretača...:)

Jedino mu vetar ne prija!

Autor carobnjak 15 Dec 2016, 12:33

Olakšice je dobio Fiat ali ne i kooperanti, sa kojima drzava nema nikakav ugovor. Oni sve poreze plaćaju a zaposljavaju vise radnika nego Fiat. Samo u u Grosnici kod Kragujevca ima cetiri kooperanta, koji nikad nebi dosle bez Fiata. U krugu fabrike jos dva. Samo za transport kroz Srbiju Fiat plaća ogroman novac, jer samo par procenata automobila se proda u Srbiji. Bukvalno celu proizvodnju Fiat izvozi, zeleznice bi propale bez njega.

Autor B.M 15 Dec 2016, 12:42

B.M.
Znači priznaješ da Srbija od Fiata direktno nema ništa, ne uplaćuju jedan jedini dinar u budžet.
Više trafika puni budžet od Fiata.
Kad bi Fiat plaćao kao i svi ostali, onda bi Srbija imala koristi.
Ovako se propagira na televiziji plaćanje poreza, a stranci ništa ne plaćaju.
Nego plati ti Srbine da ima da se finansiraju Fiat, Jura i sl...
Zatamnjivanje ugovora je kriminal, državni novci se arče tajno.
Jer kad bi objavili ugovor izazvali bi bes i nezadovoljstvo kod naroda.
Ovako samo oni upućeniji znaju kakva pljačka je u pitanju.
Fiat ako želi da ostane da mu se ukinu sve subvencije, dosta je opljačkao Srbiju, pa ili nek kupi prnje ili nek počne da plaća obaveze pošteno kao svi drugi.

Autor P1 15 Dec 2016, 13:02

Na pr. Johnson Controls koji u Kragujecu ima dve fabrike za sedista i komponente za enterijer za 500L, nebi nikad dosao u Kragujevac bez Fiata. Niti bi imao razloga da ostane ako bi Fiat otisao. Oni komponentasi sto rade točkove, auspuh il instrument tablu isto. Kada je Fiat smanjio broj radnika i oni su. Kragjevac je slab sa industrijskim zonama pa je dosta njih u drugim gradovima, kao Andrea Confezioni koji radi cerade za 500L u Jagodini.

Autor B.M 15 Dec 2016, 13:04

@P1 opet počinješ s glupostima, znaš li ti šta je pljačka ili kriminal? To je kad ukradeš, otmeš nekom nešto na nezakonit način, a Fiat nikome nista ne uzima ili otima. On je oslobodjen nekih poreza od drzave, sto je i logicno s obzirom na visinu investicije. Sve to je regulisano ugovorom, znači po zakonu, a to što neće da pokaže ugovor, i ne mora.

Autor B.M 15 Dec 2016, 13:10

B.M.
To kad od svojih para radiš, onda ne moraš da pokazuješ nikom ništa.
Ali ne i od državnih para.
Naravno, ovo važi za normalne uredjenje države, a Srbija je banana tako da je ovde sve moguće.
Znaš i ti dobro da je to pljačka i kriminal, samo radiš svoj posao, pa te razumem...
Ako je tačno to što pišeš, onda treba hvaliti komponentaše a ne Fiat.
I gledati koliko Srbija prihoduje od njih.
Ne treba gledati ove uzaludne prazne brojke Fiata, kad to veze nema sa Srbijom.
Nego te manje cifre opipljive i stvarne, što komponentaši ostvaruju, oni uplaćuju u budžet.
Ne bi me čudilo da su i oni oslobodjeni od svega, kao Fiat...
Što se pljačke i kriminala tiče, pa zato je Fiat i došao u Srbiju, jer ovako ne bi mogao u nekoj uredjenoj i suverenoj državi da se ogrebe podmićivanjem političara.
Umesto da nam je došao Mercedes koji će za 20% da poveća plate u naredne 2 godine radnicima u Madjarskoj, mi imamo krpelja Fiata koji ništa ne plaća i kome radnici rade za 200e pa moraju da taksiraju van radnog vremena...

Autor P1 15 Dec 2016, 13:18

Samo da pomenem i to da je ugovor sa Fiatom odobrila skupstina Srbije i skupstina grada Kragujevca. Pre glasanja su ga mogli procitati poslanici i odbornici. Znači ne lupajte gluposti o nekakvoj pljacki, prevari i sl.

Autor B.M 15 Dec 2016, 13:20

"Prosle godine prodato 85357 komada u Evropi, ove proizvedeno "samo" 85000.
Znaci nista od drasticnog pada proizvodnje/prodaje i promasenog modela? :)))

Autor carobnjak 15 Dec 2016, 08:46"

Sam podatak da su sa 117000 spali na 85000 govori mnogo. :)))

Autor Zastava 15 Dec 2016, 15:37

"Podaci sve govore, fabrika sa 2400 radnika izvozi milijardu i po dolara. Cela grupacija Zastava je imala najveci izvoz 1989e. i to celih 81 milion dolara. A u to su ulazili i kamioni, spec. vozila i izvoz po koorporaciji. Prakticno fiatovi kooperanti u Srbiji danas izvoze više nego cela Zastava nekad. Nije ni čudo da nam je sada izvoz najveći u istoriji iako su skoreo sve stare fabrike zatvorene.

Autor B.M 15 Dec 2016, 10:32"

Proizvodnja u FCAS-u od 85000 automobila ne može da se meri sa "famoznom" 1989 godinom kada je Zastava proizvela preko 220000 automobila od kojih samo trećina je išla na američko i kanadsko tržište. Nemože ni po broju radnika s obzirom da je Zastava zajedno sa kooperantima zapošljavala 50000 radnika. Očigledno je da Srbiji treba najmanje još jedan proizvođač automobila pošto od FIAT-a očigledno nema ništa pošto em ugasio jednu smenu, em prodaja sve slabije ide, em sve manje radnika zapošljava, em nivo lokalizacije proizvodnje komponenata za FIAT 500L je nizak...

Autor Zastava 15 Dec 2016, 15:45

Zastava
Ti si drugacije pricao, a sad nemocan menjas plocu!
Dokle ces iznositi dezinformacije i blatiti nasu autoindustriju???

Autor carobnjak 15 Dec 2016, 15:47

"Na pr. Johnson Controls koji u Kragujecu ima dve fabrike za sedista i komponente za enterijer za 500L, nebi nikad dosao u Kragujevac bez Fiata. Niti bi imao razloga da ostane ako bi Fiat otisao. Oni komponentasi sto rade točkove, auspuh il instrument tablu isto. Kada je Fiat smanjio broj radnika i oni su. Kragjevac je slab sa industrijskim zonama pa je dosta njih u drugim gradovima, kao Andrea Confezioni koji radi cerade za 500L u Jagodini.

Autor B.M 15 Dec 2016, 13:04"

Johnson Controls bi najverovatnije došao u Srbiju i bez subvencija pošto poznaje tržište Srbije još od saradnje sa nekadašnjom Zastava tapacirnicom.

http://www.ekapija.com/website/sr/page/38/Zastava-Tapacirnica-proizvodi-za-firmu-Johnson-Control-7-000-naslona-za-glavu-delovi-idu-u-Opel-Mercedes-VW-i-Renault

Johnson Controls proizvodi najmanje za FIAT, a najviše za druge, uglavnom za nemačke marke tako da priče da isti nebi došli u Srbiju da nije došao FIAT su priče za malu decu. Oni su došli u Srbiju zatošto su i pre FIAT-a imali iskustva sa srpskim firmama (tj. sa Zastavom) pošto njihova proizvodnja je fokusirana uglavnom na izvoz delova za druge jače automobilske brendove.

Autor Zastava 15 Dec 2016, 16:00

"Samo da pomenem i to da je ugovor sa Fiatom odobrila skupstina Srbije i skupstina grada Kragujevca. Pre glasanja su ga mogli procitati poslanici i odbornici. Znači ne lupajte gluposti o nekakvoj pljacki, prevari i sl.

Autor B.M 15 Dec 2016, 13:20"

Ugovor sa FIAT-om je prošao u skupštini grada Kragujevca kao i u skupštini Srbije zahvaljujući (tadašnjoj) natpolovičnoj većini, kao i skrivanju sitnih, ali veoma bitnih detalja. Sada ti sitni detalji dolaze do izražaja i pokazaju koliko je ugovor štetan po interese države Srbije.

Autor Zastava 15 Dec 2016, 16:09

"Zastava
Ti si drugacije pricao, a sad nemocan menjas plocu!
Dokle ces iznositi dezinformacije i blatiti nasu autoindustriju???

Autor carobnjak 15 Dec 2016, 15:47"

Ja isto pričam tj. pišem još od prvog dana kada sam počeo da pišen na ovom blogu. Nisu ovo nikakve dezinformacije.
Sve što pišem, da hoćeš, možeš i sam pročitati na internetu. FCAS je većinski i to dvotrećinski italijanska firma u vlasništvu FIAT tj. FIAT Chrysler automobilske grupacije. Zastava je bila 100 postotno domaće vlasništvo. Čak su i komponente na Zastavinim automobilima bile dominantno domaće, dok kod FCAS-a struktura komponenata je takođe u većinsku korst strane kompanije. Jedina prava domaća autoindustrija, kao i moto-industrija su firme poput FAP-a, Ikarbusa, IMT-a, IMR-a, Zastave itd. Ko to uspe da transformiše na način da ne ugasi te firme zaslužuje svačiju pažnju.

Što se tiče FCAS-a, 2-3 hiljade radnika sparam nekada 50000 i to samo kod jedne firme i njenih kooperanata, ne računajući nekada jednog od najvećih, ako ne i najvećeg proizvođača traktora u Evropi, je samo 10-ti 15-ti deo nekadašnje priče kada je u pitanju broj radnika.

Autor Zastava 15 Dec 2016, 16:28

Zastava
Da, pricao si drugacije, da proizvodnja za ovu godinu nece dostici ni 70 hiljada, a sad pominjes cifru od pre 2 godine!
Naravno da je proizvodnja u 5.godini MNJA nego u drugoj i trecoj!

Kao i sto si do nedavno pisao da moze da se kupi Punto Classic za 6 hiljada, postavljajuci linkove iz 2012.godine! :)))

Biser na kvadrat :)

Autor carobnjak 15 Dec 2016, 17:51

@ Zastava, Johnson Controls je otvorio fabriku sedista u Kragujevcu isključivo zbig Fiata i 500L. Sva sedista za 500L dolaze iz te fabrike koja se nalazi u blizini. Ima jos jedna od iste firme koja radi delove za enterijer, isto za 500L. Baš bi oni otvarali fabriku ovde da nije Fiata. Onaj link sto si postavio je iz 2005e i radi se o jednoj kolicini naslona za glavu koja je Zastava tapacirnica trebalo da isporuči. Koliko se sećam nisu ispunili obaveze i J.C. je prekinuo dalju saradnu sa njima.

Autor B.M. 15 Dec 2016, 19:27

RE: carobnjak Što se tiče prodajnih brojki koje sam spomenuo, to je bila samo prognoza i ništa više. Što se tiče nivoa prodaje trebalo bi da je obrnuto, da što je proizvodnja sve starija da je, uz sve nižu cenu, došlo do sve veće prodaje. To bi bilo "normalno". FIAT 500L što jeftiniji to se gore prodaje. :)))

U međuvremenu sam saznao da se FIAT Punto 188 poznatiji i kao Punto Classic sklapao u Kragujevcu i posle 2012, a i cena mu je zaista bila 6000 evra. Hvala takođe. :)

Autor Zastava 16 Dec 2016, 15:47

Zastava
Pa eto za prodajne brojke si omasio, blago receno! :)
500L gazi petu godinu, Sam si rekao da je zastareo, da je vreme za novi model a sad tvrdis da treba bolje da se prodaje nego prethodnih godina???
Odluci se!

Navedi mi model koji se bolje prodavao na kraju proizvodnje nego recimo u drugoj godini?
Slabo se ti razumes u trziste, u to sam uveren.

A ovo za Punto Classic je odvala decenije, tako da ne bih ni komentarisao! :)))

Autor carobnjak 16 Dec 2016, 16:13

Zanimljivo da kad se pojavio 500L i bio testiran od strane novinara Top Geara, nisu mu davali neke šanse. Favorizovali su Ford B-Max, koji se pojavio odmah posle 500L, i tvrdili da je taj Ford mnogo bolja kupovina za taj segment, mali MPV. Ali Ford B-Max je ove godine imao duplo manju prodaju od 500L, sto znači da su omanuli debelo.
Obzirom na sve porobleme koje smo imali zadnjih godina, počev od kompletne rekonstrukcije fabrike, novih masina, robota, obuke radnika, uhodavanja novog modela, izgradnje infrakstrukture i dr., sa 500L možemo biti zadovoljni..

Autor B.M 16 Dec 2016, 18:03

RE: carobnjak

Kod FIAT-a 500l što je cena niža to je prodaja lošija. Inače snižavanje cene treba da utiče na to da prodaja ide bolje ili da prodaja ostane na istom ili sličnom nivou dok kod 500l modela što jeftiniji to lošije se prodaje. :)

Nije sporno što je prodaja opala, već je sporno što je prodaja opala sa 117000 na 85000 godišnje. To je otprilike jedna trećina. To bi trebalo da zabrine one koji odlučuju o FCAS-u (centrala u FCA).

Što se tiče zadnje godine proizvodnje Punta 188...

http://www.mojauto.rs/polovni-automobili/2407544_Fiat_Punto_2013_god/?cena=low

Dali piše 2013? Piše.

Lep pozdrav. :)

Autor Zastava 17 Dec 2016, 16:28

Zastava
ne budi smesan, ti si to za Punto tvrdio OVE godine, ne 2013 - cirkus! :)))
Cak te je i Admin upozorio i obrisao!

A cene za 500L nisu uopste nize.
Ja sam mog letos platio 12990 (srednji paket opreme) a toliko je kostao i pre 3 godine!
Nemoj racunati reciklazu, staro za novo i slicno.

Autor carobnjak 17 Dec 2016, 16:33

Zadnje godine proizvodnje 500L će biti izuzetno jeftin za Srbiju. Mada mislim da će se proizvoditi i posle 2018e.

Autor B.M 17 Dec 2016, 20:16

Iduće godine kreće restilizovani 500L. Biće to "navala" za tim zanimljivim proizvodom, nekih max 60 000 komada u 2017 godini :)))).

Što reče iguman za krađu sira, slovo iže sirca niže :)

Autor Oktopod 17 Dec 2016, 23:59

Koliko zlobe i pakosti. Da se neko nada i raduje ako nam padne prodaja? Jadno i bedno.

Autor B.M 18 Dec 2016, 06:23

^^^
Nek vam padne, vama u Fiatu.
Vidim to te zabrinjava. Ali mi ne radimo u Fiatu niti Srbiji Fiat išta plaća, obrnuto je nažalost.
Nama je bitnije kada ce Fiat da počne pošteno da plaća poreze, doprinose kao svi drugi.
E onda možemo da navijamo za njega.
Ovako, taj krpelj samo cedi domaćina ( Srbiju ).
Pijavica najgora. Odnosno više je kao jato pirana za Srbiju...
Ako Fiat ode, neki botovi će izgubiti posao pa ih više neće biti na blogu na temi branjenja i oplakivanja Fiata i napadanja Srbije...

Autor P1 18 Dec 2016, 08:06

Jadni su oni koji se raduju da radnici ostanu bez posla, ne samo u fabrici FCAS vec i oni koji rade koponente.
A sto se tiče prodaje nismo propali ni kad je bilo 15.000 Punta godisnje, niti su Talijani otisli, vec su presli na novi model. Znači pad prodaje može samo ubrzati početak novog modela a 500L moze da se prodaje jos godinama. Imacemo dva modela i nove subvencije a kome smeta nek se jede od muke.

Autor B.M 18 Dec 2016, 08:46

Tačno, samo budale mogu da se raduju ako radnici ostanu bez posla. Drago mi je da si se prepoznao. A nikakve pljačke nema inače bi ugovor završio na sudu. Kad nekog prozivas za kriminal ili pljačku moras to i dokazati ili te može tuziti za uvredu. A to bi ti i trebalo, pa kad platis kaznu nećeš više lupati gluposti. Ustvari platiće roditelji, pošto si maloletan sudeći po pisanju.

Autor B.M 18 Dec 2016, 14:28

RE: carobnjak

Slabo se izvačiš. Uhvatio sam te u neznanju što se tiče zadnje godine proizvodnje Punta 188. :)

Admin me nije upozorio nizašta, već samo obrisao i to na moju intervenciju zbog razloga tehničke prirode ako baš želiš da znaš detalje. ;)

Što se tiče cene 500l modela ona je pre 3 godine bila 10.900 evra, a ove godine je 9990 evra!

http://www.najboljiauto.com/najbolji-izbor-za-10-900-evra/

http://www.magazinauto.com/fiat-500l-za-9-990-evra/

:)

Reciklaža je smisao povoljne kupovine. Zašto je ne spomenuti? :)))

Svako dobro.

Autor Zastava 18 Dec 2016, 15:02

Zastava
Ma kako da ne, ti si do pre koji mesec uporno tvrdio da se moze kupiti Punto za 6000 eura i pri tome postavljao linkove tj. "argumente" iz 2012.godine!?!

Proizvodnja 500L je zapoceta 2012.i tada je PRESTALA proizvodnja Punta, 2013. su prodavani preostali tj. neprodati primerci sa lagera, i to je to.

Sto se tice cena, i pre 3 godine je postojala identicna akcija, staro za novo, reciklaza, itd. ali su kataloske cene ISTE a ne NIZE kako ti tvrdis, tako da dzaba ti "znaje" i "informacije", a tek "iskustvo" da ne pominjem... :)))

Autor carobnjak 18 Dec 2016, 15:18

RE: carobnjak

Sve što ti nije jasno u vezi proizvodnje Punta 188, kontaktiraj FCAS ili nekog od FIAT-ovih dilera.

FIAT Punto 188 se prodavao za 6000 evra u zemenu staro za novo.

Autor Zastava 18 Dec 2016, 15:36

Evo šta kaže Wikipedia:

Overview

Fiat Punto Classic
Also called Zastava 10
Production 1999–2010 (Italy)
2005–2011 (Serbia)

Pa ovo:

Zastava 10
2006–2008 Zastava 10

In October 2005, Serbian manufacturer Zastava reached an agreement with Fiat to assemble this version under licence in Kragujevac, Serbia, with the model name Zastava 10. After acquiring a majority stake in Zastava in the autumn of 2008, Fiat continued production of this vehicle under the Fiat Punto Classic name from March 2009. Production was stopped in mid 2011, and it never got restarted despite some rumors. It has been available with the 1.2-litre petrol engine and later, also with the 1.3-litre diesel engine.

Autor auto 18 Dec 2016, 15:49

B.M

Ako 2400 ljudi moze sebi da nadje drugi posao u Kragujevcu,Fiat bi odmah trebalo zatvoriti ali posto je ocigledno da ne mogu naci drugi posao u Kragujevcu sem taj u Fiatu,fabriku apsolutno treba sacuvati bez obzira na sve ostale nedostatke.Mene boli cosak za Fiat u Kragujevcu,moj posao od njega ne zavisi niti moja buducnost.Ali taj Fiat kakav-takav hrani necije porodice,mnoge porodice od njega u Kragujevcu zive I prema tome mi koji nemamo veze sa Fiatovom fabrikom u Kragujevcu nemamo pravo da odlucujemo dali ona treba da radi ili ne i dali ti radnici trebaju da dobiju otakze I ostanu na ulici ili da ostanu da rade.Ako im ne valja neka nadju sebi bolji posao i napuste Fiat,niko njih tamo ne drzi zavezane za masine,al da ima sta bolje u Kragujevcu od Fiata onI bi to vec sigurno uradili.Prema tome ja licno zelim tim tamo ljudima da imaju posla,da sklapaju sto vise tih auta,pa I uskoro neki novi model da se pocne raditi u njihovoj fabrici,da im plate budu vece,uslovi rada jos bolji,da ostanu u svom gradu,da ne moraju bjezati stomakom za hlebom.

Autor Renault Terminator 18 Dec 2016, 16:22

Biće da je i ova vijest belosvetska urota:
http://www.prnewswire.co.uk/news-releases/johnson-controls-inaugurates-new-seating-plant-and-a-joint-venture-with-magneti-marelli-in-kragujevac-serbia-190049621.html

Pokvareni Britanci, uvijek sam znao da vole Fiat i da ovo pišu isključivo iz tih pobuda.

Autor N.N. 18 Dec 2016, 16:34

B.M
Toliko noci su slomeljeni iz budžeta Srbije, toliko ej zemlja zadužena, uništena Zastava, da di na najsaremenijim robotima Komacu, Fijat štancovao sam 75 000 komada automobila.
B.M do koga je ovoliki promašaj?
Do Fijata koji pravi loše i nekonkurentne automobile ili do Srbije, koja nije napravila autoput?

B.M, ja bi rekao da je Fijat "odrao" Srbiju. Pa da je ostala proizvodnaj Z10, do sada bi se pravila 75 000 koamda po godini, u staroj fabrici, bez slomljene 1 milijarde evra i uništene fabrike Zastava.
Šta kažeš? Gde je problem ? Što ne ide 500L ?

Autor Oktopod 18 Dec 2016, 17:14

Poslednje prodajne akcije Punta Classic iz 2012 i 2013,god:

https://autoblog.rs/blog/auto/domace-trziste/2012/01/23/povoljniji-uslovi-za-kupovinu-fiat-punto-classica-u-2012.-godini

https://autoblog.rs/blog/auto/domace-trziste/2012/07/09/fiat-punto-classic-dizel-po-ceni-lpg-verzije

https://autoblog.rs/blog/auto/domace-trziste/2013/11/22/fiat-punto-classic-van-akcija

I spekulacije o nastavku proizvodnje od kojih nije bilo nista:

https://autoblog.rs/blog/auto/domace-trziste/2012/10/09/fiat-obnavlja-proizvodnju-punta-u-kragujevcu

Mr.Zastava
Sta kazes, a? :)))

Autor carobnjak 18 Dec 2016, 17:49

Fiat Punto Classic - poslednji put na beogradskom sajmu 2013.

https://autoblog.rs/blog/auto/domace-trziste/2013/03/19/fiat-alfa-romeo-lancia-i-jeep-na-salonu-automobila-u-beogradu

Autor carobnjak 18 Dec 2016, 18:39

Kamo sreće da su u Zastavi ostali na Puntu. Da su prešli na Grande-a-
Ovako, prave "segment" 500L, u kome ne učustvuju ozbiljni igrači, niti ga tržište ozbiljno shvata.
500L je modus vivendi projekat, koji je se sa Tadićevog "lica" mogao pročitati kao promašaj, kad mu je predstavljen u Italiji. I njemu je bilo jasno da smo džebe krečili.

Autor Oktopod 18 Dec 2016, 19:14

Oktopod
Secas li se kad je ispred Zastavine fabrike odmarao lager od nekoliko stotina neprodatih Punta Classic, tokom 2012.god?
Tada si pricao kako ih niko nece a sad kazes da treba da proizvode 75 hiljada godisnje, u staroj fabrici???

Doduse, tada si bio u nekom drugom agregatnom stanju...:)))

Autor carobnjak 18 Dec 2016, 19:21

500L je trebao da se pravi u Italiji ali je izbio sukob menadzmenta sa sindikatima pa je prebačen kod nas. Trebali smo dobiti mali auto, što je jednom i Markione rakao, da dobro pravimo male automobile, misleći na Fiću i Yuga.
Punto je još onda bio prevaziđen i privremeno rešenje do novog modela.

Autor B.M 18 Dec 2016, 19:24

Odmaraju njima modeli bilo da je ondašnji Punto/Z10, bilo sada kada imaju slabiju produkciju od planirane. Prisilne odmore itd.
Mozda je ipak do proizvoda...

Autor P1 18 Dec 2016, 22:33

RE: carobnjak

Pa to ti i ja tvrdim u zadnjih nekoliko upisa ispod ove vesti. I sam vidiš da se Punto Classic proizvodio i 2013 godine. Dobro je da se ti i ja jednom u nečemu složimo. :)))

Da se mene pita, da sam ja šef FIAT-a, ja bi vratio Punto Classic (ili kao Zastavu 10) i to ne samo za Srbiju i EX-YU region, već i za Rusiju, Ukrajinu, Moldaviju, Rumuniju, Bugarsku, Grčku, Mađarsku, Češku, Slovačku, Poljsku, Slovačku, Tursku, Siriju, Libiju, Egipat, kao i u po koju zapadnoevropsku zemlju. Sa cenom ispod 6000 evra, mogla bi da se prodaje u nekoliko desetina hiljada primeraka i eto novog modela i starih (novih) radnih mesta.
Automobil nije spejs šatl, ali za skromnu cenu bi bio odlična pogodba. I pre se izvozio širom sveta, samo tada je bio 10000 evra i stariji, a sada sa modernizovanijim izgledom i cenom od nekih 5000-6000 evra bi bio bio odličan.

Pogledajte ovaj link.

http://www.fiatcentar.rs/cenovnici/fiat_punto_classic.pdf

Ovde je cena ispod 6000 evra u zamenu staro za novo. To je cena nesubvencionisana od strane države, s obzirom da je 2013 godine EK se žalila na takvu meru od strane države Srbije što znači da je ovo (sada) i realna cena s obzirom na starost ovog modela. S obzirom na dizajn i lepotu, sutomobil je i dan danas veoma primamljiv, što kao automobil za samoposlugu, za vozače početnike, za gradsku vožnju i lako parkiranje, što za službenike nižeg ranga u administraciji itd. To u kombinaciji sa cenom od 5-6 hiljade evra bi moglo da privuče više kupaca nego kada je isti model bio nuđen samo u Srbiji i regionu (pre koju godinu).

Autor Zastava 19 Dec 2016, 16:57

@Zastava, smešan si, zar misliš da u fabrici moze da proizvodi Punto a da mi u Kragujevcu to ne znamo? Ovde se zna i kad stane traka na pola sata, a kamoli kad se radi o tako velikoj stvari kao sto je sklapanje nekog modela.
Lepo ti je tečeno da posle renoviranja fabrike nije vise sklapan Punto, a da jeste isao bi u izvoz kao i 500L. Nebi pokretali prozvodnju za neku malu kolicinu, niti je to isplativo.. Ta linija na kojoj se sklapao Punto je izbačena iz fabrike i montirana nova.

Autor B.M 19 Dec 2016, 17:06

RE: B.M

Da ti kažem pravo više ne znam šta da mislim.

Da li možda znaš dali postoji kakva mogućnost da se mašine ili prava od Punta vrate Zastavi pa da Zastava radi Punto (ponovo kao Zastava 10) i to onaj model što se radio u zadnjim godinama, da se to radi u okviru FCAS-a, negde na ćošku fabrike, sa dizelskim i benziniskim motorom, kao i po koji sa elektro motorom i dali možda znaš gde su završile mašine od Punta (pošto za mašine od Yuga znam, u staro gvožđe)?

Autor Zastava 19 Dec 2016, 17:43

Evo koliko je dobro išlo sa Puntom

Najstariji industrijski kompleks u Srbiji, sa tradicijom dužom od pet decenija, „Zastava automobili“, danas odumire u zarđalim i u korov zaraslim pogonima i skladištima.Danas Fabrika automobila u Kragujevcu izgleda kao veliki, oglodani kostur, bez znakova života. Prilazi preduzeću su pod video nadzorom i danonoćnim fizičkim obezbeđenjem, ne zbog toga što bi neko mogao nešto da ukrade, već da se ne bi videla pustoš.
Obećanje koje je „fijat“ dao kupovinom fabrike, da će zbrinuti 2.700 radnika sveo je na 450, a i oni su poslati na plaćeni odmor.
Jedino sindikalci upozoravaju na nepravilnosti nakaradne privatizacije.
Najglasniji su iz Asocijacije slobodnih i nezavisnih sindikata (ASNS) Srbije. Predsednik Regionalnog odbora za Šumadiju, Slavoljub Đoković, predočava stanje u autokompleksu „Zastava“.
„Naša najveća sindikalna bitka u Kragujevcu je bitka sa ministarstvom koje vodi Mlađan Dinkić. To na šta mi ukazujemo već pet godina su i obećanja iz 2008. godine, kada je italijanski ‘fijat’ obećao da će zbrinuti 2.700 radnika, a ostavio je u fabrici samo 450. Međutim, ni oni ne rade, nego su poslati na plaćeni odmor u trajanju od 45 dana. Odmor im je istekao 9. jula, a još nisu pozvani da se vrate na posao u pogon za proizvodnju – sklapanje automobila. Linije za montiranje ‘punta’ danas stoje, nisu u pitanju remonti pokretnih traka i rekonstrukcija pogona za nove, veće kapacitete, već je razlog zastoja veliki broj neprodatih automobila koji se nalaze na nekoliko parkinga u krugu fabrike. Naša procena je da u korovu trune oko 5.000 ‘punta’“, kaže Đoković.
On naglašava da je panika uhvatila i lokalne i prodavce „Zastavinih“ automobila, konkretno „punta“, kao i u celoj Srbiji.
„Prodavci na svojim lagerima imaju po tridesetak vozila, a u poslednja dva do tri meseca nisu prodali nijedno vozilo.

Pečat 26.07.2010

Autor B.M 19 Dec 2016, 17:57

Zastava
Nisi ukapirao, 2013. su se PRODAVALI primerci koji su proizvedeni još 2011.godine!

Autor carobnjak 19 Dec 2016, 17:58

@Zastava, kad je renovirana fabrika Fiatu nista od stare opreme nije trebalo, i drzava je mogla sve da preuzme i prenese na drugo mesto. Bila je ideja da se u Somboru sklapa nešto. Fabrika Zastava je zavrsila u stečaju a Fiat nema nameru da ponovo sklapa prevazidjene modele.
Ono sto bi trebalo traziti a niko ne pominje je neki električni model, svejedno od kog prouzvodjača, koji bi mogao u Srbiji da se sklapa.

Autor B.M 19 Dec 2016, 18:28

RE: B.M

Ako je Punto Classic "prevaziđen automobil" onda šta reći za nove Lade koje su na sličnom ili čak istom tehnološkom nivou kao stari Punto, samo što imaju putni kompjuter (koji uz to je jeftin). Nije Punto Classic Yugo, a nije ni reč o poslednjoj reči tehnike, već je reč o pretposlednjoj reči tehnike. Velika je greška što je FIAT Zastavu 10 prekrstio u Punto Classic i pritom zadržao plasman samo za tržište Srbije i regiona. Kada su već vratili stari naziv tom modelu, trebali su i da plasiraju ga na svim tržištima na kojim posluje FIAT. Ovako, nejasna FIAT-ova strategija, koja se održava i danas, dovešće Kragujevac ponovo do statusa "doline gladi". Doduše, i sada je Kragujevac "dolina gladi" s obzirom da samo oko 10 odsto broja industrijskih radnika od nekadašnjeg radi.

Što se tiče električnog automobila, za to još nije vreme. Radio je iste Globus auto pre nekoliko godina, samo prerano pa je bankrotrao, a i država još uvek ne prepoznaje taj pojam, a kamoli da daje subvencije za iste. O više hiljada evra po električnom automobilu koliko daju neke evropske zemlje već godinama da i ne pričam, a i ta tehnologija još nije mainstream u zapadnoj Evropi uprkos subvencijama. Da stvar bude još interesantnija, Srbija leži na ogromnim rezervama litijuma koje se koriste za izradu baterija za električne automobile, mobilne telefone, laptope, elčektrične skutere, kamere itd, ali s obizor na rudnu rentu, samo 3 odsto od tog bogatstva ide državi, a 97 odsto (stranim) eksploatorima istog. Država ne da nije prepoznala električne automobile, već se čak opasno navrzla na sve moguće načine da onemogući bilo kakav razvoj u tom pravcu. Da dodam još i to da je jako teškom, gotovo nikako moguće registrovati u Srbiji električni automobil. Šta dalje da govorim, dok u komšiluku jedan "klinac" mojeg godišta od male radionice koja se bavila tjuniranjem BMW-ova čovek napravi veliku firmu koja ostvaruje vrtoglave prihode.

Nismo mi za električne automobile, nama je najbolje išlo kada smo prodavali Yugo u količini od 220000 automobila.

Država je trebala 2008, kada je već dala pare FIAT-u, da obaveže isti da razvije modele u okviru Zastave koji bi bili cene Yuga i to za veća tržišta poput kineskog, američkog, britanskog itd. Kao nekad kad je veoma dobro išlo.

Umesto toga, država je u saradnji sa FIAT-om odlučila da zaboravi višedecenijsku tradiciju da bi krenula u nepoznato i neizvesno, a što bi moglo rezultovati i neželjenim ishodom po našu celokupnu auto-industriju.

Država treba da se dogovori sa FIAT-om oko nadogradnje ugovora, sa ciljem da čak i ukoliko FIAT dovede još jedan model, da pokrene Zastavu jer mislim da FIAT-ovo prisustvo država treba maksimalno da iskoristi ili da ih pusti niz vodu pošto od čekanja da se dogodi neko čudo nema ništa, već samo nazadovanje.

Autor Zastava 20 Dec 2016, 17:26