home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Proizvođači automobila koji prodaju vozila u Evropi, nadmašili su vrednosti u vezi sa emisijom CO2, koje je postavila Evropska Unija za 2015. Svi sem Ferrarija i Aston Martina, koji se suočavaju sa kažnjavanjem.

Četiri druga proizvođača – FCA, Opel, Ford Motor i BMW, moraće ubrzano da redukuju emisiju da bi ispoštovali ciljeve koje je EU postavila za 2021., bez obzira što su u skladu sa ciljevima postavljenim za 2015. Evropska agencija za životnu sredinu (EEA), u svom godišnjem izveštaju, saopštila je da automobili koji su se prodali u EU u 2015., emituju prosečno 119,5 grama CO2 po kilometru, što je osam odsto ispod zadate vrednosti od 130 g/km CO2, odnosno 3,1 odsto manje u odnosu na prethodnu godinu.

FCA, Opel, Ford i BMW su citirani kao kompanije koje moraju da poprave svoje vrednosti u narednih pet godina s obzirom na trenutnu stopu napretka na ekološkom planu.

Ferrari i Aston Martin će biti kažnjeni od strane EU jer nisu ispoštovali zadate ciljeve Evropske Unije povodom flotne emisije. Međutim, suma nije preterana, jer će proizvođači egzotike na račun EU morati da uplate manje od 500.000 evra zajedno. Uz pomoć formule koja uključuje broj registrovanih automobila i stopu prekoračenja emisije, izračunato je da Ferrari mora da plati 410.760 evra a Aston Martin simboličnih 36.370 evra.

EEA je saopštila da je Peugeot imao najniže vrednosti emisije CO2 sa samo 104 g/km, dok su Citroen i Renault ostvarili flotnu emisiju od 106 g/km. Iza njih je Toyota sa 108 g/km CO2. Jaguar Land Rover je imao najveći prosek sa 164 g/km ugljen dioksida.

Veliku većinu novih registracija su činili benzinski i dizel modeli – 97,2 odsto, dok se 51,8 odsto odnosilo na dizele.

Prisustvo „plug-in“ hibrida i elektro modela je povećano na više od 1 odsto u 2015., sa 0,8 odsto 2014. Ipak, oni su imali veliki uticaj na prosečnu flotnu emisiju. Renault je smanjio svoje vrednosti za 2 g/km sa manje od 2 odsto flote pogonjene baterijama.

Druga alternativna goriva, poput TNG-a i CNG-a, pokrili su 1,6 odsto novih registracija.

Dizeli su emitovali u proseku 119,2 g/km, što je 3,3 g/km manje od proseka benzinaca, mada su dizeli u proseku bili teži za 300 kilograma, saopštila je EEA. Godine 2000., razlika između dizela i benzinaca je bila mnogo veća – 17,1 g/km.

Što se Volkswagen grupe tiče, luksuzne marke poput Porschea, Audija i Bugattija su grupisane pod kapom konglomerata, dok je odlučeno da Bentley bude izuzet zbog maloserijskog karaktera. Dok je Bentley izuzet, Porsce bi bio značajno kažnjen da se nije „utopio“ u VW-ov prosek.

Izvor: Vrelegume.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Ferrari



čitanja : 842



Komentari