
Volkswagen je saopštio da je kompanija dobila odobenje od nemačkih saobraćajnih vlasti za popravku svih vozila sa EA189 četvorocilindarskim dizel motorom.
Kompaniji je prethodno bilo odobreno da implementira potrebne modifikacije na verziji motora u Passatu, CC-u i Eosu. Ovo novo odobrenje takođe daje „zeleno svetlo“ za ispravke na 1,2-litarskoj i 1,6-litarskoj verziji, kao i ostalim modelima sa 2.0 TDI.
Sasvim je jasno da se radi o ogromnom broju automobila. Portparol kompanije je za „Automotive News“ izjavio da popravka pokriva 9 miliona vozila, kojima je potrebno ažuriranje softvera i instalacije mrežice u usisnom sistemu. Reč je o takozvanom „tranformatoru toka“ koji omogućava računaru automobila da vrši preciznije proračune kada je u pitanju ulazni vazduh. Ova popravka ne bi trebalo da traje duže od sat vremena po vozilu.
Volkswagen je izjavio da će obavestiti vlasnike o intervenciji i zakazati termin u servisu. Ova popravka vlasnike automobila neće koštati ništa. Nažalost, odobrena je samo u Evropi, dok tek treba da bude (ako se to uopšte i desi) finalizovana u SAD i Kanadi.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Pa, pošto postoji urbana legenda da je svaki VW u naravi ("na valjcima" ) znatno jači nego li je to fabrički deklarisano, posle ove modifikacije će im snaga verovatno biti dovedena (smanjena) na nivo deklaracije.
Da, toga se i ja bojim...
Teško da jedna mrežica (???)može uz ažuriranje SW da smanji štetne izduvne u dovoljnoj meri bez gubitka snage!