
Zbog specifičnih uslova vožnje, potrošnja goriva zimi može biti znatno veća nego u ostalim periodima godine.
Da biste smanjili potrošnju potrebno je da se pridržavate nekoliko jednostavnih saveta. Osim što utiču na smanjenje troškova, neki od ovih saveta doprinose većoj bezbednosti u zimskoj vožnji:
- Pravilno održavajte motor vašeg automobila. Pravilno održavanje može znatno da doprinesete uštedi goriva.
- Odstranite sneg i led sa automobila pre nego što krenete na put. Time smanjujete potrošnju energije za uređaje za odmrzavanje i grejanje, aerodinamički otpor vozila i njegovu težinu.
- Izbegavajte prazan hod motora za grejanje automobila jer je to izgubljena energija.
- Nemojte da povećavate broj obrtaja motora prvih nekoliko kilometara da biste zagrejali motor i druge pokretne delove vašega automobila, bolje krenite odmah i ubrzavajte postepeno.
- Vozite sporije. Sporijom vožnjom u zimskom periodu nećete biti samo sigurniji, već i štedljiviji.
- Skinite dodatni prtljažnik na krovu i nosače za skije, ukoliko vam nisu potrebni. Oni povećavaju otpor vazduha, čime se povećava potrošnja goriva.
- Proverite pritisak u pneumaticima. Nepropisan pritisak pogoršava opšte performanse automobila, prijanjanje pneumatika i smanjuje njihov radni vek, a pored toga utiče na povećanje otpora kotrljanja i potrošnju goriva.
Izvor: B92.net / Goodyear
Foto: arhiva Autoblog.rs
Jednostavno. Tako što nećete voziti :)
Šalu na stranu, ne znam. Hladan motor loče gorivo do besvesti ... Nekada mislim da bi bilo bolje voziti benzinca po gradu. Nemam pojma. Možda su u pravu i za ove krovne nosače, mada razmišljam da ih (zimi) skinem sa drugog razloga (iako mi nekada i trebaju za bajs). Naime, pošto 500L nema uzdužne krovne šine, kod njega se poprečne krovne šipke hvataju "L nosačem" za okvir krova. Usled toga (spoljni) keder koji dihtuje ram vrata "propušta" deo vode (ne u kola, naravno,već do unutrašnjeg kedera), ali ta voda koja se tu malo zadržava zna da mrzne na debelom minusu. I da pravi probleme ...