
Uprkos najavama zvaničnika Srbije da će pregovori o proširenju Sporazuma o slobodnoj trgovini između Srbije i Ruske Federacije, te primeni tog trgovinskog aranžmana i na ostale zemlje Evroazijske ekonomske unije (Belorusija, Kazahstan, Jermenija i Kirgizija) biti okončani sredinom decembra, iz Beograda i Moskve, još nema nikakvih informacija o sudbini tog aranžmana.
Javnosti je, tako, ostavljeno da spekuliše da je negde "zapelo". Možda baš kod uzajamnog bescarinskog plasmana automobila: kragujevačkog "fijata 500L" na rusko i ostala tržišta EU i ruskih vozila (najverovatnije "lade") na srpsko tržište. Novom poslovnom aranžmanu, koji je prema procenama pojedinih analitičara, štetan po Srbiju, mogli bi da se usprotive i predstavnici ruske kompanije AvtoVAZ koja nije u većinskom vlasništvu države Rusije, već francusko-japanskog konzorcijuma Reno-Nisan. Reno, prema (ne)zvaničnim informacija, ne bi blagonaklono gledao na povlažćeni status "lade" na srpskom tržištu, jer bi to ugrozilo plasman ostalih modela te kompanije u Srbiji.
Po svemu sudeći maratonski pregovori o proširenju slobodne trgovine, odnosno o uvođenju novih proizvoda (autombili, šećer, sirevi, živinsko meso i cigarete) na tu listu, koji su sa ruskim predsednikom Vladimirom Putinom počeli još u aprilu 2013, biće nastavljeni i u narednoj godini. I to uprkod činjenici da su u novembru, iz srpskog Ministarstva trgovine, stizala uveravanja da će bescarinski status "fijata 500L" na evro-azijskim tržištima biti rešen do kraja 2016. godine. inače, sudeći prema obećanjima Vladimira Putina, kragujevački "veliki fića" trebalo je da se nađe, najpre na ruskom, a potom i na ostalim tržištima bivših sovjetskih republika koje sada čine Evroazijsku ekonomsku uniju (EEU), do kraja 2013. Rok je, međutim prolongiran, najpre na 2014, pa na 2015, a zatim za kraj maja 2016. godine... Iz ove perspektive posmatrano, preciznije, posle probijanja još jednog roka za okončanje pregovora o proširenju Sporazuma o slobodnoj trgovini između Srbije i Ruske Federacije, moglo bi se zaključiti da ova svojevrsna saga o bescarinsmom plasmanu "fijata 500L" na evroazijska tržišta, sve više podseća na neku latinoameričku sapunicu čiji se kraj ne nazire.
Sve je, reklo bi se, očitije da je priča o povlašćenom statusu "fijata 500L" još jedan od pokazatelja u kom pravcu ide Srbija - ide ka Uniji, ali ne Evropskoj, nego onoj Evroazijskoj. Tome u prilog govori i prošlonedeljni ugovor premijera Aleksandra Vučića i ruskog ministra odbrane, Sergeja Šojgua, o donaciji ruskih aviona, tenkova i borbenih oklopnih vozila Vojsci Srbije. U Kragujevcu, koji je još od 1853. godine centar vojne industrije, dobro je znano da se ozbiljni kupoprodajni ugovori, kad je vojno naoružanje u pitanju, kakav je ovaj koji su verifikovali Šojgu i Vučić, sklapaju između država koje pripadaju istom političkom (i vojnom) bloku. Podsećanja radi, ubedljivo najveći kupac Zastavinog pešadijskog naoržanja, u vreme Titove SFRJ, bile su države članice Pokreta nesvstanih. Rusija je, početkom prethodne decenije, kad je Srbija otvoreno zagovarala put evro-integracija, stopirala izvoz Zastavinog pešadijskog naoružanja u Jermeniju, koja je tada bila u ruskoj interesnoj sferi, da bi od skora postala deo Evroazijske ekonomske unije. O nesrazmeri između evroazijskih tržišta, sa oko 200 miliona stanovnika, i srpskog od oko sedam miliona ljudi, te između cena "fijata 500L", koji i bez carine teško da može da bude jeftiniji od 15.000 evra, i znatno jeftinijih ruskih vozila, kao i o posledicama takvog poslovnog aranžmana sa Rusima po domaći automobilski sektor, naš list je upozoravao u više navrata, ali bez ikakvog odjeka.
Princip reciprociteta
Ako Rusi i njihovi evro-azijski partnetri pihvate da se spisak domaćih proizvoda obuhvaćenih Sporazumom o slobodnoj trgovini između Srbije i Ruske Federacije, pored sireva, šećera, cigareta i živinskog mesa, proširi i automobilom "fijat 500L", onda će to, najverovatnije, biti u kontekstu sve ubrzanijeg približavanja Srbije Evroaziskoj ekonomskoj uniji. S druge strane, nema nikakve dileme da će i druga strana, kao što je, ustalom, već i najavljeno imati svoje zahteve u vezi prošrenja tog Sporazuma. Izvesno je, takođe, da će jedan od ključnih zahteva biti onaj koji se odnosi na bescarinski režim ruskih automobila na srpskom tržištu.
Izvor: Danas.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
"Društvo, počev od fiskalne 2013. godine, profitabilno posluje. Međutim, za petogodišnji period od 1. januara 2011. do 31. decembra 2015., ukupni neto profit FCA iznosi 74.959.000 dinara (preko 600 hiljada evra), odnosno u proseku oko 120 hiljada evra godišnje. Prilično skroman rezultat ... Neto dobit FCA za 2015. godinu je za 90.000.000 dinara (oko 740 hiljada evra) manja od prihoda koji su stigli od subvencija."
http://www.vrelegume.rs/test/analiza-fiat-chrysler-automobili-srbija/
Država dobar drug FCA Srbije
Konačno, da se pozabavimo i državnim podsticajima koje je Društvo koristilo i koristi a koje je aktuelna Vlada Republike Srbije nasledila po ugovoru. FCA je tokom prethodnih godina, dobio u gotovini od države iznos od 9.317.173.000 dinara (oko 76,3 miliona evra) za pokriće odliva za komunalne usluge i zamenu krova, remedijaciju životne sredine i spoljašnju infrastrukturu za „Supplier park“.
Dalje, naša država je obezbedila povoljnosti prilikom zaduženja Društva kod Evropske investicione banke (garant je za dve tranše od ukupnog iznosa kredita od 500 miliona evra), čime je Društvu snizila troškove zaduživanja za iznos od 6.135.326.000 dinara (oko 50,2 miliona evra). Država će podržati Društvo u maksimalnom iznosu od 75 miliona evra u sprovođenju plana restrukturiranja imovine, uz neke uslove koje Društvo treba da ispuni. Nema detaljnijih opisa šta ovaj plan restrukturiranja podrazumeva.
Još je manje obelodanjeno na temu jednokratne i bespovratne tranše od 50 miliona evra, koje je država uplatila Društvu u skladu sa pomenutim ugovorom. Pored toga, država je dala ili preuzela obavezu da uplati na račun FCA Srbija, iznos od 110.197.000 dinara (oko 900 hiljada evra) za funkcionisanje FCA trening akademije. Država je takođe finansirala i program otkupa „staro za novo“ (u iznosu od 1.000 evra po vozilu), kao što je i preuzela obavezu da u narednih 10 godina refundira nadoknadu obaveznih socijalnih doprinosa.
FCA je tokom 2015. godine, dobio državne subvencije u ukupnom iznosu od 600.000.000 dinara (oko 4,9 miliona evra), a tokom 2014. godine 1.888.078.000 dinara (oko 15,5 miliona evra).
Ostvarena dobit zahvaljujući državnim podsticajima
Neto dobit FCA za 2015. godinu je za 90.000.000 dinara (oko 740 hiljada evra) manja od prihoda koji su stigli od subvencija. Najkraće, da državnih subvencija nije bilo, FCA bi zabeležilo toliki gubitak.
Znači Srbija finansira propali projekat iliti Titanik, "super"...
Umesto da ulaže u sopstvenu privredu. Posle se čudimo zašto nam je tako.
-Takođe, da je finansijski položaj FCA Srbije daleko od sjajnog govori i alarmantna činjenica da su kratkoročne obaveze Društva čak oko tri puta veće od obrtne (kratkoročne) imovine, što ugrožava likvidnost i povećava opasnost od nemogućnosti da Društvo nastavi sa poslovanjem.
Pročitajte zaključak:
I na kraju možda i najvažnije. Iako nas je mnogo koštao, FCA Srbija treba gledati i kao prvi korak ka otvaranju prema novim investicijama FCA Italije kao i drugim velikim investitorima u automobilskoj industriji, gde smo sada partner koji ima mnogo više šta da ponudi, nego pre osam godina kada je dogovor napravljen.
Ko da sam ja pisao:)
A tek ovo: A evo podataka koji prikazuju da je Fiat 500L vrlo kvaliteat proizvod! Naime, troškovi popravki u garantnom roku su apsolutno minorni. Procenat je znatno ispod 1 promil prihoda od prodaje.
Konačno da zapušimo usta onima koji tvrde da nije kvalitetan automobil.
B.M
To što ti zoveš "rekla kazala istraživanje" je analiza koju je radio ovlašćeni revizor ( imaš na dnu članka i ime revizora i naziv revizorske kuće ), a na bazi javno dostupnih podataka ( objavljenih godišnjih finanijskih izveštaja FAS-a koji su registrovani kod APR-a ).
Stručnije ne može da se analizira. A ni crnje da sledi od onoga što je izneto.
Koliko je država MILIONA uložila da bi ta zajednička firma do sada ostvarila dobit od svega 600.000 EUR-a?
Da nije tužno, bilo bi smešno ...
To je sjajan rezultat, kad se ulozi u fabriku i opremu milijardu i po evra, dobit se moze očekivati najmanje za nekoliko godina.
A o rekla kazala istrazivanju sam pisao na drugoj temi, o misljenju amerikanaca, a ne ovde. Očito si se izgubio.
Sapunice na kraju imaju sretan kraj. Tu se ova beskonačna saga zvana FCAS razlikuje od španskih sapunica.
FCAS je master-komplikacija nekadaašnje komplikacije.
Da država ne srlja kao guska u magli, nebi smo došli u ovu situaciju.
Nije problem što je država jedan od dioničara već je problem što se čitavo ovo vreme država ponaša kao da je ona većinski vlasnik FCAS-a i to tako što je finansirala investitora i to tako da je zbog toga se i zadužila.
Država još od 1990 nema šta da traži u automobilskoj industriji ako se neće ponašati u skladu sa tržišnim principima. Ne može država da finansira privatnika, a da firma bude većinski privatna. To nigde nema na svetu, samo u Srbiji. Ne može država da pronalazi nova tržišta, ako firma nije državna. FCAS nije Zastava Automobili pa da država traži tržišta. Čak ni Zastava nije tražila, u doba socijalizma, nova tržišta, već su ljudi dolazili ovde na osnovu svojih nekih projekcija (kao Malkom Brklin koji je došao u tadašnju Jugoslaviju u potrazi za jeftinim automobilom za plasman u Americi). FIAT je tržišna firma. Ako oni ne mogu da prodaju svoj proizvod, onda zašto bi država, kojoj komercijala nije posao, bila uspešnija od mnoštvo FIAT-ovih menadžera?
Da su ove 3 godine iskorištene na pronalazak novog investitora u sektoru proizvodnje automobila, danas bismo imali još jednu fabriku i sigurno najmanje još jedan model automobila.
Ovako, 3 godine + još koju ćemo bezuspešno pokušavati da utrapimo par hiljada automobila koji uz to FIAT-u ne znače ništa, a ugovor ističe za 1-2 godine (taman dok se mi dogovorimo sa Rusima, ako se dogovorimo oko FIAT-a). Trba li spomenuti da čak i ako Rusi kažu još sutra DA, ko može da garantuje da će u toj brojci da se proda? Bilo bi bolje da država se što pre dogovori sa Rusijom oko uvoza jeftinh Lada. To je nama bitnije, a i nebi uništilo Renault, niti Nissan, pa čak ni Daciu. Prvo, Lada nije u cenovnoj klasi Renaulta i Nissan-a, drugo npr. Lada Granta, bez carine bi bila nekih 6000 evra dok Dacia košta 7-8 hiljada evra bez carine. Lada je jeftinija bez carine. Kao što je Škoda Fabia sparam Volkswagen Pola s tim da i jednima i drugima dobro ide, obe firme su na vrhu lestvice. Jednostavno, čak mislim da bi sa Ladom Renault u Srbiji zauzeo još veću tržišnu poziciju pošto Lada je malo gorštačkija od Dacie (tako mi se čini) kada je u pitanju tehnologija što omogućava nižu cenu. Kao Fabia sparam Pola. Oba modela dele mnogo toga zajedničkog s tim da je Fabia malo manje atraktivnija od Pola, odatle i niža cena.
Država treba da omogući uvoz jeftinh modernih Lada ili da pita Renault dali je za to da kupi Zastavu i pokrene proizvodnju jeftinih limunzina od 6000 evra u 10000 primeraka pa da policija, taksist i svi u Srbiji mogu doći do povoljnog automobila. Radna snaga postoji i to obučena da radi na sklapanju modernih automobila i to u količini od 1000 ljudi i to u jednoj lokalnoj sredini (u Kragujevcu), dakle ne raštrkanih po Srbiji.
Tu je sve, samo da država nađe adekvatnog proizvođača automobila koji bi radio u početku manju seriju automobila za domaće tržište, a kasnije kako proizvodnja raste neka nvestitor ide u osvajanje novih tj. starih tržišta.
Srbiji za početak treba model cene, kaao i veličine Grante Logana. Granta je jeftinija i prvi put je prikazana još pre nekoliko godina, dok Logan pre koju godinu. Zato je Granta jeftinja. Kada bi država našla investitora koji bi napravio model između ta dva modela pa da, ukoliko dođe i do uvoza Lada bez carine, da se može birati jeftina limunzina u tri slična, ali različita cenovna ranga. To bi između ostalog dovelo i do veće konkurencije s obzirom da ispod 7-8 hiljada evra nema novog automobila na domaćem tržištu, a u doba kada nije bilo krize najjeftiniji nov automobil je koštao čak samo 3500 evra što je paradoks. Sada treba što veća konkurencija da bude, s obzirom da ljudi gomilaju novac u bankama s obzirom da za jedno 75 posto ukupnog tržišta nema ništa što bi ih nateralo da kupe nov automobil. Pogledajmo tržište polovnjaka i sve će nam biti jasno da je ono što se desilo 2008 (kada je ugašena Zastava) bilo presipanje iz šupljeg u prazno.
Zašto spominjem Renault u kontekstu propale Zastave. Zatošto su isti zainteresovani za kupovinu brenda Moskvič koji je u istom stanju kao Zastava (samo ime na evidenciji privrednih subjekata pokazuje da ta firma još uvek postoji) s tim da je Moskvič ugašen pre Zastave. To sve znači da njih ne interesuje proizvodnja već ime pod kojim bi radili jeftine Renauulte za neko lokalno tržište za početak, a kasnije, kao Dacia što je danas jedan od najprodavnijih automobilskih marki u Evropi ili Lada koja se dobro prodaje u Nemačkoj. Država treba da se fokusira na Zastava Automobile jer bi to značila nova fabrika na osnovu nečega što već godinama ne postoji. To su nove mašine, nova fabrka, nova radna mesta.
Pustimo FIAT da ide svojim putem. Čim oni nemaju novi model u ponudi nakon svih ovih godina (8 godina otkako su ovde) meni je sve već jasno i samo čekam zvaničnu potvrdu nečega što već znam (FIAT - propast stoleća u Srbiji).
@zastava, jel sa tobom sve u redu? Stalno pominjes firmu Zastava Automobile koja nema nista, hala, masina, radnika..., a u stečaju zbog ogromnog duga. Daj ne lupetaj više, vidis da te niko ne shvata ozbiljno.
Dobijam utisak da ne treba nista da ulažemo, a sve da dobijemo. Što se kaže, da nam padne sneba. Onda bi zastava, moron i P1 bili zadovoljni. Čudim se kako takve stručnjake ne angažuju neke multinacionalne kompanije za menadžere!
"Vule" potpiši se slobodno. :)))
Nemoj da te admin opet upozorava ko prošli put. :)))
Zbog "stručnjaka" na vlasti koje ti podržavaš je Srbiji tako.
Nek dodje Fiat da mu Srbija finansira sve gubitke, ne samo za 500L.
Da ti i slični budete zadovoljni a država da bankrotira.
Da je drzava nesto uradila sa ostalim fabrikama iz autoindustrije pa i da kritikujemo Fiat. Ali sve su propale, a FCAS ostala jedina svetla tačka. Pomirite se da nemamo poima o autoindustriji, nije sramota priznati. Hvala Fiatu i za ovoliko, bez njega nebi imali ništa.
"@zastava, jel sa tobom sve u redu? Stalno pominjes firmu Zastava Automobile koja nema nista, hala, masina, radnika..., a u stečaju zbog ogromnog duga. Daj ne lupetaj više, vidis da te niko ne shvata ozbiljno.
Autor B.M 27 Dec 2016, 19:12"
Čim je stalno spominjem znači da problem još uvek nije rešen. Umesto da dočekamo privatizaciju Zastava Automobila dobilii smo FIAT koji ne zna šta će sa sobom, a ni privatizacija Zastava Automobila se nije desila kako je prvobitno trebalo da se desi. Ako je u stečaju to ne znači da se ne može privatizovati iz stečaja. Osim toga, novi zakon to dozvoljava i nadam se da će uskoro to i da se desi. Da će država da raspiše međunarodni tender za Zastavu jer sa FIAT-om više ne ide, vlasnik više ne dolazi u FCAS, država izbegava da ima bilo kakva posla sa tom fabrikom, a i uprva FCAS-a kao da nema veze sa centralom u FCAS-u.
Ko ume da čita između redova shvatiće da je FCAS najmanja fabrika u lancu fabrika FCA grupacije, a ujedno i najlošije stoji s obzirom da je iz godine u godinu sve manja potražnja i manji broj radnika, a i profit ili ga nema ili je skroman. Na to treba dodati i sve veću starost postojećih modela kao i sve manju cenu istih, kao i činjenicu da nema novog modela na vidiku, već samo restilizacije postojećeg, a to dolazi tek na proleće. To bi u najboljem slučaju održalo postojeći nivo proizvodnje. To sve govori da je, u najmanju ruku, budućnost FIAT-a u Srbiji (ne i same fabrke) već određena, samo se čeka istek ugovora pa da to bude i zvanično, a to je odlazak FIAT-a iz Srbije.
Kakav ugovor takav i investitor.
"Dobijam utisak da ne treba nista da ulažemo, a sve da dobijemo. Što se kaže, da nam padne sneba. Onda bi zastava, moron i P1 bili zadovoljni. Čudim se kako takve stručnjake ne angažuju neke multinacionalne kompanije za menadžere!
Autor Vule 28 Dec 2016, 14:33"
Za 500 miliona evra (koliko je država dala za FIAT u Kragujevcu i to najmanje toliko) mogli smo komotno da izgradimo 500 kilometara brzih cesta. Da, to je FIAT. Košta kao svemirski brod, a nema ništa značajno državi zauzvrat s obzirom da više niko ne spominje da sve te novce FIAT mora da opravda tako što će za 10 godina toliko da vrati državi naziad. Prošloi je 8 godina, sad će i 9-a, a FIAT jedva da je jedan deo uloženog uspeo da vrati pravom investitoru.
Država je uložila previše sredstava na FIAT, a dobila zauzvrat nešto malo.
P1 15:47
Verovatno moslis da sam to ja ali ovog puta zaista nisam ja!
Moj stav znas: ne odobravam nista sto je protiv zakona, zatamnjeni ugovor ne mogu komentarisati jer ni ja a niti bilo ko od nas ne zna tacno o cemu se radi,
Sto se tice 500L, sve najbolje, iz prve ruke! :)
Pozdrav
P.S.
zaboravih najbitniju stvar:
Ako je drzava stala iza tog ugovora onda se to moze staviti pod "zakon" i nama ostaje samo da kukamo...
carobnjak
Zatamnjivanje trošenja narodnih para je protiv-zakonito, jer da je tu nešto dobro, ne bi zatamnjivali već na sva zvona se dičili.
Medjutim znamo kako stoje stvari, Srbija pored svih davanja još pokriva i gubitke Fiata i njegovog poslovanja.
Blagoš nama...
P1
To ti je kao ono kad potpises neki ugovor sa bankom a ne citas ono sitnim slovima...:)
carobnjak
Neko ko je video onda ono pa poklušava da se švercuje i zavara trag. :)
A što se države tiče, iluzorno je govoriti.
Mnoge stvari rade na štetu naroda pa nikom ništa...
Nismo mi u situaciji da uslovljavamo bilo koga a najmanje Fiat. Nase je samo da ponudimo sto bolje uslove i nadamo se da ce prihvatiti. U Fiatu odlucuju o svemu, modelu, dizajnu, delovima radnicima, prodaji... Ako hoćemo OK, ako nećemo ima drugi i kraj priče. Ali treba biti optimista, pošto dajemo više od ostalih:)
Pojedini pisu da Fiat treba da ode. Sram vas bilo, znate li da su radnici pred otkazom dovodili i svoju decu u fabriku, i da su radnici Zastava kamiona trazili da rade bilo sta za Fiat samo da ne odu u stečaj. Jel treba jos nekoliko hiljada radnika da dobije otkaz zato sto nije dobar ugovor sa Fiatom?
B.M
Jeste da ti je posao a troluješ po medijima, al i si baš preterao.
Ja ću biti srećan kad fijat bude oteran iz Srbije, kad se pokrene arbitraža, i kad lihvari iz Italije plate svu štetu nanetu Srbiji.
Ojadili su Srbiju, uništili nam industriju automobila, zadužili nas neviđeno, svaki dan plaćamo njihove gubitke.
Jedini uspeh je vrtić i menza za radnike.
SRAMOTA!
kao i jadni automobil 500L koji prave u Srbiji, to jeste koji lepe i farbaju u Srbiji.
@Oktopod, s obzirom na gluposti koje si napisao verujem da si nesrećan. Šta ti znaš šta je državni ugovor, arbitraza, autoindustrija..Automobili se lepe? Znanje na nivou deteta predskolskog uzrasta.
Pustite coveka raspisao se, srecan je sto je njegov lider Mladjan sada sa brigom manje... zapravo i on i Sinbad su sasvim sigurno presrecni sto je najveci ekspert u oblasti ekonomije sada bez ikakve istrage protiv njega a koliko nas je samo unazadio...
Pa nije Dinkić mogao ništa sam da uradi, radilo se o velikom ulaganju iza koga je morala da stane država. Pregovore s Fiatom počela je još vlada Koštunice i tadašnji ministar Bubalo je išao da pregovara o vraćanju duga Zastave prema Fiatu, jer je postojala mogućnost da nas Fiat tuži. Zastava i pored prodaje nekih svojih objekata nije imala dovoljno novca da vrati dug, pa je drzava doplatila. Zatim smo kupili novu liniju i licencu za Punto Klasik. Dinkić se najvise sastajao sa menadžerima Fiata ali je na kraju sve morao da odobri Tadić. Znači za najzaslužnijeg za dolazak Fiata možemo označiti Tadića, setite se samo koliko je puta išao u Torino i obilazio fabriku. Preloman trenutak je bio izbijanje krize u autoindustriji kada je Fiat hteo da odustane od fabrike u Kragujevcu. Tada su napravljeni aneksi ugovora po kojima dajemo Fiatu nove povoljnosti i to se krije ali nema potrebe jer je to bilo logično u toj situaciji.
U vreme kad je potpisan memorandum o prodaji zastave automobila potpisan je i za prodaju Zastava kamiona Ivecu. Kamo sreće da smo i Iveku ponudili isto sto i Fiatu, sad bi u Kragujevcu imali i fabriku kamiona. Znači uopste nije pitanje jel smo trebali dati povoljnosti Fiatu, već zasto nismo dali i za Kamione? Zastava kamioni su danas u stečaju kao i mnoge druge firme koje smo imali najvise zbog takvih koji danas kritikuju Fiat. Kao nećemo nikom da poklanjamo, da oslobadjamo od poreza i sl. Budale, pa i to je bolje nego zatvoriti fabrike.
B.M
Da nas je Fiajt tužio za navodne stare dugove, ti troškovi bi bili stotinama puta manji od štete koji ima Srbija po ugovoru o uništenju Zastave i investiranju u FCA i subvencionisanju istih.
Lepo kaže naslov ove vesti "Ne nazire se kraj sapunice sa 500L"....
Koliki je plan proizvodnje FCA Srbija za 2017 godinu ?
50 000 komada 500L ?
25 000 manje nego 2016 godine?
:)
carobnjak
U 2016 je proizvedeno 15-20 000 komada 500L manje nego u 2015.
Očekujem isti ili još gori trend. Max 50 000 u 2017 godini.
Fiat je porpilicno promenio cenovnu politiku u SAD. To znaci il ida rasprodaju sve zalihe i povlace se, ili da zele da pridobiju trziste. Ovako su trebali od pocetka, ipak su oni novi brend.
"P.S.
zaboravih najbitniju stvar:
Ako je drzava stala iza tog ugovora onda se to moze staviti pod "zakon" i nama ostaje samo da kukamo...
Autor carobnjak 28 Dec 2016, 17:27"
Samo kad bi još znali koji zakon pa da bude stvarno tako.
Zastava
Obrati paznju da pise "zakon"!
I prestani vise da kukas nego nam reci kako napreduje tvoj projekat - novi Yugo? :)))
"Nismo mi u situaciji da uslovljavamo bilo koga a najmanje Fiat. Nase je samo da ponudimo sto bolje uslove i nadamo se da ce prihvatiti. U Fiatu odlucuju o svemu, modelu, dizajnu, delovima radnicima, prodaji... Ako hoćemo OK, ako nećemo ima drugi i kraj priče. Ali treba biti optimista, pošto dajemo više od ostalih:)
Autor B.M 28 Dec 2016, 20:05"
Čim dajemo najbolje uslove onda smo i u situaciji da možemo ne da uslovljavamo, već da zaštitimo svoje interese, ako ih uopšte i imamo.
Na investitoru je sve, a nama je samo da lipšemo. :D
Prirodno je da FIAT odlučuje, njegova je firma, samo što nije i njihov kapital uložen u tu firmu.
Ako ćemo taljigati još koju godinu, onda je bolje da pitamo još danas FIAT koji su njihovi konkretni planovi za narednu godinu i godine koje slede u kontekstu FCAS-a. Ako nema nikakvog konkretnog odgovora, onda da se još danas pripremamo za novog investitora kao u slučaju Železare da ne gubimo džaba vreme.
Dajemo više od ostalih samo ništa što ozbiljne investitore interesuje ( a to je bolja tj. brža administracija na osnovu koje investitori mogu da dobije više nego što im država daje. To bi i državi uštedilo novaca jer nebi morala da forsira investicije parama da bi neko ovde došao, a i nebi morala da se zadužuje zbog toga). U kapitalzmu, vreme je novac. Ako za nešto treba puno vremena, a nije reč o ženskoj, onda od toga svi beže. I primer investtora koji je trebao da dođe u Kragujevac govori o tome.
"Pojedini pisu da Fiat treba da ode. Sram vas bilo, znate li da su radnici pred otkazom dovodili i svoju decu u fabriku, i da su radnici Zastava kamiona trazili da rade bilo sta za Fiat samo da ne odu u stečaj. Jel treba jos nekoliko hiljada radnika da dobije otkaz zato sto nije dobar ugovor sa Fiatom?
Autor B.M 28 Dec 2016, 20:13"
FIAT ne treba da ode, ako mene neko pita, ali ako oni sami tako hoće, ne vidim zašto ih sprečavati ako su podbacili u svojim prvobitnim projekcijama i to skoro za 4 puta (300000 automobila godišnje predviđeno ugovorom, a 85000 proizvedeno tj. sklopljeno ove godine).
Postoje i drugi investitori. Sad je najbolje vreme (bolje nego ikad dosad) da se priča o tome da je država godinama, pa čak i decenijama, odbijala investitore koje su hteli da ulože u Zastavu. Sad je vreme da se pokrene i ptanje Zastava Automobila kako nebismo došli upravo u ovu situaciju, da kad FAT ode (što je sve izvesnije), ode i čitava auto-industrija. Zato, još jedan proizvođač automobila u Srbiji bi nam dobro došao i to barem još jedan.
"Pa nije Dinkić mogao ništa sam da uradi, radilo se o velikom ulaganju iza koga je morala da stane država. Pregovore s Fiatom počela je još vlada Koštunice i tadašnji ministar Bubalo je išao da pregovara o vraćanju duga Zastave prema Fiatu, jer je postojala mogućnost da nas Fiat tuži. Zastava i pored prodaje nekih svojih objekata nije imala dovoljno novca da vrati dug, pa je drzava doplatila. Zatim smo kupili novu liniju i licencu za Punto Klasik. Dinkić se najvise sastajao sa menadžerima Fiata ali je na kraju sve morao da odobri Tadić. Znači za najzaslužnijeg za dolazak Fiata možemo označiti Tadića, setite se samo koliko je puta išao u Torino i obilazio fabriku. Preloman trenutak je bio izbijanje krize u autoindustriji kada je Fiat hteo da odustane od fabrike u Kragujevcu. Tada su napravljeni aneksi ugovora po kojima dajemo Fiatu nove povoljnosti i to se krije ali nema potrebe jer je to bilo logično u toj situaciji.
Autor B.M 29 Dec 2016, 10:03"
Ako je "bilo logično" u tadašnjoj situaciji, zašto i danas je jedan deo ugovora zatamnjen?
Zašto je FIAT dobio Zastavinu fabriku automobila i to besplatno (tačnije za 1 evro) i još pritom 500 miliona evra od države i još pritom oslobođen je od svih poreza. Još kada dodamo i to da je 500 miliona evra Zastavinog duga ostalo na teret države, kao i sama Zastava koja još uvek nije privatizovana, ni ne čudi me zašto je ključni deo ugovora još uvek pod velom tajne. Nadam se da će taj misteriozni ugovor kad tad biti kompletno objavljen jer ne priliči ni FIAT-u da ga "razvače" ispod svakog članka o njegovom uspehu, a koji i jeste uspeh...da državi uzme pare i još pritom ponudi joj i dugove dok (i) trećina sve manje vredi.
"Zastava
Obrati paznju da pise "zakon"!
I prestani vise da kukas nego nam reci kako napreduje tvoj projekat - novi Yugo? :)))
Autor carobnjak 29 Dec 2016, 15:52"
Napreduje onako kako i FIAT 500l. :)))
Strpite se do proleća kada stize restilizovani 500L sa preko 1000 izmena. Verovatno će se produžiti proizvodnja ovog modela i posle roka, ne zaboravite da je Fiat radio kod nas i 25000 Punta godisnje u daleko lošijim uslovima. Pad prodaje 500L od 4% u odnosu na proslu godinu je mizeran, i sa padom od 10% godisnje mozemo ga prodavati još godinama.
B.M.
Pomesao si nesto. Nas koji ne radimo u Fiatu kao ti bas briga koliko ce imati izmena. Moze da ima i milijardu izmena i da bude spejs satl. Zanima nas kada ce da pocne da placa Srbiji poreze i doprinose kao svi ostali i kada ce Srbija da prestane da finansira njegove gubitke. A umesto toga bi trebala da zaradjuje... E to nas zanima. I da vrati Srbiji dve ili vise milijardi eur koliko je opljačkao.
A hvaliti se sa Fiatom ko da je to neki proizvod je komično.
Hah, Zabole Fiat sta P1 i jos par ovde misle. Ionako imaju dosta posla oko rekonstrukcije i novog modela..
A sve sto nije jasno u vezi poreza obrati se poreskoj inspekciji Kragujevca, mislim da je na trecem spratu. Sve to lepo njima objasni. Samo nemoj biti mnogo opširan i pominjati pljačku i vraćanje para kao ovde mogli bi pozvati bolnicu. Odeljenje psihijatrije puno je takvih :)
Ili još bolje tužite Fiat ili Srbiju:) Sto bi gubili vreme sa inspekciojom, daću vam adresu Fiata pa ga tuzite za pljacku, prevaru ili sta već. Ili Srbiju, imate Tadića, Dinkića i ostale.
Problem je u tome što nista ne znate, sam trkeljati po nekom blogu il forumu.
B.M.
Naravno, Fiat je pljaškaš i pustoši Srbiju, tako se i ponašaju, slično poput tebe.
Da je ovo prava država, Fiat ne bi mogao da vršlja ovde i mulja, a ni ti onda ne bi imao posao bota.
Ovako si ti još bahat za sendvič, e to je tuga.
Mogli su barem nekog malo kulturnijeg bota da uposle.
Ajde oni da se ponašaju tako, ali ti što si se jeftino prodao, pa braniš interesa Fiata a ne Srbije, to je najtužnije.
Botovi su najjeftinija roba danas.
Doduše ne može svako da likuje pustošenju Srbije zarad 200 evra, treba biti posebna sorta...
Lepo sam ti napisao, prijavi inspekciji i tuži Fiat i državu, a možeš se žaliti i upravi vodovoda :)
Nema smisla da toliko se patiš oko toga.
B.M.
Ma samo ti otežavam posao bota, tj zagorčavam. :)
Ipak, Fiat je platio tebe, ali vidiš i sam koliko uspeha imaš u njihovoj promociji na blogu.
Fiat se ne oglašava, oni su svoje završili sa korumpiranim političarima i baš ih briga.
Unajmili su nekog bez dostojanstva poput tebe, da se zamlaćuje ćoravim poslom.
Možda ni nisi Srbin pa likuješ.
Ako jesi, tim još gore po tebe.
Srbija je nažalost kolonija EU i USA sa njihovim marionetama na vlasti, zato Fiat može da pustoši Srbiju.
Da je ovo suverena država, Fiat se ne bi ni trudio da dodje, jer zna da ne bi mogao da podmiti političare i opljačka državu za milijarde eura.
Ipak, ni taj tvoj posao nije lak, treba moći i živeti sa tim da se prodaš za sitnu lovu.
Još da likuješ što ti stranci pustoše državu, zaista treba biti specifična persona, slikovito rečeno poput želea.
Mada možda si iz neke grupacije koja mrzi Srbe i Srbiju, onda je razumljivo što likuješ.
Ali je opet sramota biti bot za 200e i sendviče...
Autor B.M 30 Dec 2016, 08:30
"Strpite se do proleća kada stize restilizovani 500L sa preko 1000 izmena."
Jel se ovde računaju i drugačiji šrafovi, novi tip lepka i pop nintni?
Žalim, ali sa trolerima ne bih da ulazim u dijalog. Vidi se da vas ne zanima 500L nego pisete da bi provocirali.
B.M.
Ima li negde dostupan "spisak" bar osnovnih izmena 500L pri redizajnu?
Zaista me interesuje.
B.M.
Razumljivo je da je tebi provokacije pominjanje plaćanja poreza i dažbina tvog poslodavca.
Vrlo je neprijatna ta tema tebi i tvom poslodavcu.
Verovatno na sam pomen plaćanja tih obaveza podrugljivo odmahujete rukom u stilu "ko je lud to da plaća".
Da smo neka država Dinkić, Tadić i odgovorni bi bili uhapšeni a Fiat da nadoknadi štetu, sa kamatama.
Ali ne može kad je Dinkić savetnik premijera, a eto ga i Bogoljub stiže. Samo još Jezdu i Dafinu da okupi veliki vodja...
Kolka ti je plata BM ?
Trebali bi da ti daju 10k e mesecno koliko botujes.
Samo se bojim da je ipak cifra od oko 200e u pitanju. Uz sendvice...
@Moron, nema spiska izmena ali će ih biti dosta i obuhvatiće sve varijante 500L.. Branici, svetla, sedista,instrument tabla, radio, unapredjena elektronika..Redizajn je uradjen profesionalno i svakako će poboljšati prodaju. Ko je naumio da kupi nek sačeka malo i dobiće mnogo bolji auto.
B.M
Redizajnirani su uvek tehnički bolji i opremljeniji autmobil od neredizajniranih.
Glupo možda da pitam, ta "nova sedišta", šta je novo? Samo materijali ili nešto anatomski i ergonomski ?
Možda bih u trenutku neke alkoholisanosti mogao moja dva trenutna "djubra" da zamenim za jedan redizajnirani produženi "djubar" :)
Moron
Kolika je razlika u redovnom sevisu izmedju 1.6 MJ i 1.6 HDI?
carobnjak
Ne bih znao baš precizno reći, sigurno je u ovlašćenom jeftinije za 1,6 MJ (mislim da sam platio oko 12.000, ali bez filtera goriva (on može valjda 45 kkm), dok na HDI uglavnom sam u garaži radim redovne servise ( prošli put sam ulje 5W-30 i sve filtere platio oko 9.000 ), a u "Veranu" sam plaćao, kako kada (u perodu od 2004. pa ovamo ), 150-180 eura ulje i sve filtere (stim da za vozila starija od pet godina u ovlašćenom danas košta oko 10.000 ako koriste odobrene filtere i ulje, verovatno nižeg kvaliteta, a oko 13.500 ako koriste sve kao za nova kola ( te sam cene dobio letos, u ovl. servisu "Auto Nena Still", gde sam radio servis klime (3.000)).
@B.M. Jesi ti isti što je pisao ovo pre 2-3 godine?
"Grupa Zastava vozila je nepostojeca firma i trebalo je ukinuti cim je Fiat kupio zastavu. Bas ce neko ozbiljan ulagati u nju kad nema nista nego prodaje maglu.. A Korman pripada i seljacima i tamo ne moze nista da se gradi, dok ne izplate njima koliko traze. A to ce biti nikad. Za Riplija jeste da ih jos placa drzava.: http://www.zastava-automobili.com/sr/zastava.htm
Autor B.M. 29 Avg 2014, 13:33"
@moron, sedista biti u vise dezena i sa ergonomskim promenama, da sto vise budu prilagodjenja putnicima. A sto se tiče promene dimenzija nisam merio. Obzirom da ih radi J.C, iz Kragujevca nece biti problema.
@Jimmy, posao sa Fiatom pratim od početka i teško da neko zna više od mene. To o Korman polju sam tacno napisao, da od toga neće biti nista. Kao i da je Zastavu trebalo ugasiti a otisla je u stečaj tek ove godine. Znam i neke pikanterije, na pr. generalnom direktoru Zastava automobila Radojevicu je pozlilo kada je saznao da će dobiti otkaz, jer se nadao da će ostati da radi za Fiat. Novi direktor iz Fiata Di Stefano je koristio Floridu, jer je Talijanima neshvatljivo da direktor svoje fabrike automobila vozi automobil drugog proizvodjača. A isto je bilo i sa ostalim rukovodiocima, a po takvim sitnicama se najbolje vidi koliko smo bili zaostali.