home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nakon niza promena u predlogu, 1. januara 2017. na snagu će u Hrvatskoj stupiti novi Zakon o posebnom porezu na motorna vozila. Prema njemu bi većina automobila trebalo da poskupi, a za koliko zavisiće od modela i starosti vozila.

Poseban porez, utvrđivaće se na osnovu prodajne cene vozila i emisije CO2, što bi, očekuje se, trebalo da doprinese većoj kupovini ekološki prihvatljivih vozila.

Novi propisi donose više cene polovnih i novih vozila. Iako je vozni park u Hrvatskoj prosečno stariji od 13 godina, neke računice pokazuju da se izmenama zakona upravo išlo u prilog kupovini polovnjaka.

Računica uključuje procenjenu vrednosti automobila, emisiju CO2, a treba platiti i PDV i godišnji porez za vozilo mlađe od 10 godina. Tako bi jeftiniji model starije generacije vozila, pogotovo onaj sa slabijim motorom, mogao da poskupi i nekoliko hiljada kuna.

Posebni porez najviše će povećati cene luksuznim vozilima, a neki će biti skuplji za šest ili više hiljada evra. To je, smatraju trgovci, zbog loše računice države. Ne treba kažnjavati ljude ako imaju novca, nego im treba omogućiti da kupe taj automobil jer na nekim skupim modelima država već zaradi više od 500.000 kuna, smatraju.

Postoji još jedna "inovacija". Godišnji porez na vozila plaćaće se pri registraciji, a ne kad stigne uplatnica. Dakle, pri registraciji vozila mlađeg od 10 godina građani će morati da imaju i novac za porez.

I na kraju, još jedno poskupljenje vlasnici automobila osetće od septembra 2017., kada će se ispuštanje CO2 računati prema još strožim kriterijumima.

Izvor: Hrt.hr / B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs / Jutarnji.hr



čitanja : 789



Komentari

CO2 farsa - izgovor za naplatu poreza ( na budale ).
Čeka se samo, kada će i ljudima da ga obračunaju, biljkama i životinjama...

Autor P1 26 Dec 2016, 21:49