
U kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija juče je startovala ovogodišnja proizvodnja svih verzija modela "fijat 500L". Proizvodni proces organizuje se u dve smene, tokom kojih iz fabrike izlazi do 450 gotovih automobila dnevno.
U poslovodstvu FCA Srbija kažu da je ovogodišnji proizvodni plan te kompanije na nivou onog iz 2016, kad je u kragujevačkoj fabrici, prema zvaničnoj informaciji, proizvedeno oko 85.000 automobila.
Nezvanično se saznaje da će tokom ove godine kupcima na evropskim i severnoameričkim tržištima da bude ponuđen i redizajnirani model "fijata 500L", a "veliki fića" na tržištu bi trebalo da se pojavi do sredine godine.
Prethodno će svetskoj i domaćoj javnosti biti predstavljen na nekom od međunarodnih sajmova automobila. Najverovatnije na predstojećem (martovskom) Salonu automobila u Ženevi, koji slovi za najznačajniju planetarnu sajamsku manifestaciju tog tipa, a na kojem je, u martu 2012., svetsku premijeru imao i tada najnoviji Fijatov model - "fijat 500L".
Izvor: Danas.rs
Foto: Autoblog.rs
Važno da prodaja dobro ide inače nebi zvali obe smene po ovoj hladnoći. Fabrika je klimatizovana ali nisu svi radnici iz Kragujevca. Ovaj restilizovani 500L je dobar i taman stize na vreme. Sreca sto se 500L ne prodaje dobro u SAD inace bi pobedom Trampa pukli kao sto ce puci fiatova fabrika u Meksiku kad Tramp poveca poreze na uvoz automobila.
B.M, kao ide prodaja dobro, kad FCA sa 500L je umanjila za 25% u prošloj godini, a svi drugi proizvođači uglavnom iskazali rast prodaje u Evropi?
A kad dođe sredina godine onda će biti u septembru...na kraju biće taman kada ugovor istekne. :)
Još malo pa će prodaja da ode na 50 odsto od projektovanog za ovaj model, a 25 odsto od onog što je još davno obećano ugovorom ako se iko seća?
To je cena napuštanja onog što danas ide najbolje, a to su automobili marki poput Dacie, Škode i Lade.
Ako se ništa ne preduzme po pitanju privatizacije Zastava Automobila pitanje je da li ćemo uopšte imati proizvodnju automobila?
Zastava Automobili imaju zemlju dovoljnu za gradnju još jedne fabrike automobla. Nadam se da će da se što pre rasplete čvor oko te firme i ista ponudi na međunarodnom tenderu kao prilika za otvaranje nove fabrike.
Prošlo je vreme nikakvih automobila. Ni svetsko tržište neće svašta. Za stabilan ekonomski uspon Srbije potrebna je fabrika sa odskočnom daskom u vidu domaćeg tržišta, a kasnije kako se bude širila proizvodnja, plasman u izvoz. Ni Dacia danas ne zavisi od domaćeg tržišta s obzirom da čisto sumnjam da Rumunija može da kupi preko 550 hiljada automobila godišnje kolika je prodaja Dacije bila 2015 godine. Ovo sve govori da Zastava nije trebala da ide u stečaj već u modernzaciju kao što je Dacia kada je došao Renault.