
Izvršni direktori svetskih automobilskih kompanija su na velikom sajmu automobila u Detroitu izneli planove o ulaganjima u SAD, u pozadini napada novoizabranog američkog predsednika Donalda Trampa na proizvođače koji planiraju da grade fabrike u Meksiku.
Izvršni direktor Fiat Chryslera Sergio Marchionne izjavio je u ponedeljak da nesigurnost zbog Trampove trgovinske i poreske politike može navesti automobilske proizvođače da odlože ulaganja u Meksiko, pritom potvrdivši planove o otvaranju 2.000 novih radnih mesta u kompanijinim fabrikama u SAD-u. Ta kompanija je objavila da će uložiti milijardu dolara u modernizaciju fabrika u Ohaju i Mičigenu, najavivši i mogućnost seljenja proizvodnje Ram kamioneta iz Meksika u Mičigen.
U ponedeljak je i Ford potvrdio planove proizvodnje nove generacije Ranger kamioneta, kao i luksuznih terenaca Bronco u fabrici u Mičiganu. Tokom predsedničke kampanje, Tramp je kritikovao najavu kompanije da će proizvodnju Focusa preseliti u Meksiko. Prošle nedelje, Ford je odbacio prvobitne planove o ulaganju vrednom 1,6 milijardi dolara u proizvodnju Focusa u Meksiku, uz najavu da u fabriku u Mičigenu nameravaju da ulože 700 miliona dolara.
Izvršni direktori Forda, Fiat Chryslera i drugih proizvođača automobila izjavili su tokom razgovora s novinarima na sajmu automobila u Detroitu da su njihove odluke o ulaganjima vođene poslovnim motivima, a ne Trampovim komentarima. Većina velikih proizvođača automobila na američkom tržištu ima značajne proizvodne kapacitete u Meksiku, kao i složenu mrežu proizvodnje delova kojima snabdevaju svoje fabrike u SAD-u i time podstiču zapošljavanje i ulaganja u državama kao što su Ohajo i Mičigan.
Tramp je u ponedeljak putem Twittera pohvalio najnovije najave Forda i Fiat Chryslera.
"Konačno se dešava - Fiat Chrysler je upravo objavio planove o ulaganju milijardu dolara u fabrike u Mičigenu i Ohaju kao i zapošljavanje 2.000 radnika", napisao je Tramp. U sledećem saopštenju je dodao da je Ford prošle nedelje najavio da će umesto ulaganja u Meksiku investirati u širenje svoje fabrike u Mičigenu. "Hvala Fordu i Fiatu", stoji u saopštenju.
Trampova fokusiranost na poslove u američkoj automobilskoj industriji, kao i nesigurnost oko politika koje bi mogao da inauguriše, bile su glavne teme rasprava među predstavnicima auto industrije na godišnjem sajmu u Detroitu. Kompanije, kao što su General Motors, Honda Motor i Daimler AG, iskoristile su sajam kako bi naglasile svoje planove o ulaganjima u SAD.
Toyota Motor će u sledećih pet godina uložiti deset milijardi dolara u SAD, kao što je bio slučaj i u prethodnih pet godina, izjavio je u ponedeljak izvršni direktor Toyote za Severnu Ameriku Jim Lentz.
Honda je za 2018. najavila proizvodnju novog hibridnog modela automobila koji u svojoj liniji nema pandan u vozilima na benzinski pogon, a proizvodnja se planira u postojećim pogonima u SAD-u, dok je kompanija najavila i povećanje ulaganja u fabriku za sisteme prenosa u Džordžiji.
Izvršni direktor Daimlera Dieter Zetsche najavio je da taj nemački proizvođač automobila planira da uloži novih 1,3 milijardi dolara u širenje proizvodnje luksuznih sportskih terenaca u fabrici u Alabami.
Volkswagen AG je takođe objavio da u periodu od 2015. do 2019. u SAD-u planira da uloži sedam milijardi dolara. "Dvoumili smo se da li proizvoditi luksuzne terence na električni pogon u SAD-u ili Meksiku", izjavio je za Rojsters izvršni direktor kompanije za Severnu Ameriku Hinrich Woebcken.
Volkswagen ima fabriku u Meksiku već 50 godina, a kompanija ne planira seljenje proizvodnje i radnih mesta iz SAD-a u Meksiko.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs / Jeep
situacija nije bas tako crno-bela. sad i meksiko imaju bezcarinski ugovor, tako da ako bi trump uvek porez na automobile - pa morao bi i na sve drugo.
drugo, price da trump igra neku ulogu su smesne. vecina firma zeli da proizvodi manje automobile u meksiku jer je na njima profit minimalan. medjutim, zbog niskih cena goriva manji automobili se trenutno prodaju izuzetno lose. ford i dalje prebaciva proizvodnju focusa iz michigana u meksiko, samo je prodaja focusa daleko niza nego sto je bila prethodnih godina, pa mu ne treba nova fabrika u meksiku vec ce iskoristiti jednu od postojecih. a investicija od $700 miliona u fabriku u Michigan je odavno najavljena jer ce se tu proizvoditi bronco i ranger (takodje odavno najavljeno)