
Bolje je koristiti i stare zimske gume, nego nove letnje. Zimske gume moraju se staviti na sva četiri točka, nije dovoljno staviti ih samo na pogonske.
Zimske gume imaju četiri puta veće prijanjanje i pet puta više šara od letnjih guma i neophodno ih je staviti na sva četri točka, poručila je v.d. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Jasmina Milošević. Ona je istakla da je bolje koristiti i stare zimske gume nego letnje, kao i da se zimske gume moraju menjati bar na pet godina.
Milošević je rekla na RTS-u da iako se putevi raščišćavaju još samo u planinskim predelima vozači zbog vlažnog kolovoza i moguće poledice moraju da prilagode vožnju uslovima na putu, da održavaju bezbedno odstojanje, voze odmorni i da ne voze pod dejstvom alkohola, da ne koče naglo, poštuju saobraćajne propise...
Ona kaže da svi u kolima moraju da budu vezani pojasem, a posebno deca.
"Zimska guma daje sigurnost, razlika je što bolje prijanjaju pošto su mnogo mekše. Postoji pogrešno mišljenje da zimske gume treba staviti samo na pogonske točkove, jer kada dođe do proklizavannja auto će izgubiti upravljivost", naglasila je Milošević.
Ona kaže i da je netačno da zimske gume povećavaju potrošnju goriva, pošto je upravo suprotno jer je kod letnjih guma kada se koriste po snegu i ledu potrebno mnogo više obrtaja motora.
Milošević ističe da je bolje koristiti dve ili tri godine staru zimsku gumu nego letnju.
Ona je objasnila da je maksimalna veličina koeficijenta prijanjanja za podlogu 1, što leti iznosi po suvom kolovozu od 0,85 do 0,92, po snegu sa zimskim gumama 0,5, a na ledu svega od 0,1 do 0,01.
Milošević zato savetuje da vozači treba kada voze po snegu i ledu što više da koče motorom odnosno prebacivanjem menjača u manji prenos.
"Preporučujemo defanzivnu vožnju koja pretpostavlja da vozač vozi tako da ima dovoljno vremena da odreaguje naku nepredviđenu sitauciju", naglasila je Milošević.
Ona je apelovala vozače da paze na pešake i đake, a pešacima savetuje da budu što vidljiviji.
Milošević kaže i da deca kada se sankaju treba da nose reflektujuće prsluke kako bi bili što vidljiviji vozačima.
Izvor: Tanjug.rs / Mondo.rs
Foto: arhiva
Imam 4 zimske sa oko 6 mm. Razmišljam, ako bih iduće sezone eventualno kupio samo dve nove, gde ih je pametnije staviti? Napred ili pozadi?
Verujem da "doktrina" kaže "pozadi", ali, ako ih koristim baš za sneg, planinu ( a inače ne divljam po drugim putevima ), zar nije bolje da ih stavim napred, na pogonske toćkove ?
moron
Napred.
Ti imaš fwd tako da nema dileme.
Čak i za rwd vozila savetuju bolje napred staviti.
Jer prednjim upravljaš.
A tebi su prednji i pogonski i upravljački.
P1
I na YT možeš naći prikaze testova na mokrom sa samo dve nove gume.
Po tim testvima, ako staviš nove gume napred, dupe sa lošijim gumama će ti "pobeći napolje" u krivini. I ode u tri lepe. A, ako su lošije gume napred, to ti se neće desiti.
Sve to samo na kiši.
Ali, ne znam kako se na snegu te stvari odvijaju. Da li je za vožnju po snegu tragedija da su ti napred nove gume sa 8-9 mm, a pozadi sa oko 5 mm?
moron
Ne verujem da ćeš ti naglo kočiti.
Elem, ako na rwd staviš bolje nazad, imaćeš trakciju ali ne i upravljanje.
Što znači kad dodješ do krivine, možeš da je "ispraviš".
Kod fwd, prednje i skreću i pogone auto.
Tako da ako imaš lošije napred, nećeš imati trakciju ni upravljanje.
Zadnje ti ne znače puno, posebno za fwd.
Prednje kočnice su uvek veće i jače koče.
Jer zadnje ako jače koče, dešava se to što si napisao i po suvom.
Probaj sa ručnom pa ćeš videti. :)
Tako je i kod motora.
Elem, ja bi svakako na tvom mestu bolje stavio napred.
A pozadi 5mm nije loše.
Pogotovo kad se uzme u obzir da ti voziš normalno, ne divljaš niti naglo kočiš.
Na snegu tebi zadnji točkovi ne igraju neku ulogu, već su samo "pomoćni".
Pomažu pri kočenju.
Prednji ti vrše sve.
Isto tako treba postaviti i gume, prema prioritetima.
Evo postaviću ti jedno pitanje koje će ti slikovito dati odgovor.
Da imaš dve zimske i dve letnje gume, koje bi gde stavio zimi ? :)
ogromna je razlika ako su prednje zimske a pozadi letnje na fwd. na kocenju ode zadnji kraj. Ako su te stare simske do 6 god starosti, sto bi stavio pozadi, sigurno nee biti problema
Jednom pao kasni sneg. U proleće. Imao sam već letnje gume. I zbog lenjosti na brzaka stavim samo zimske napred. Par puta sam se "okrenuo" pri potpuno blagom skretanju. Opasna kombinacija.
Jasmina ko Jasmina. Nikako da spomene ino najvaznije, a to je da zimska guma ne sme biti vozena leti; jer ako se samo jednom vozi leti onda vise nije zimska guma.
Danas vise od 50% vozaca u Srbiji MS pneumatike ne manjaju kada nastupe topli dani sto znaci da su jednako nebezbedni zimi kao da voze letnje pneumatike osrednjeg kvaliteta.
Zakonsku normu ispunjavaju i ne mogu biti kaznjeni, a realno su kegle na klizavom kolovozu.
Zbog nediscipline i nepismenosti vozaca, treba doneti zakon o zabrani koriscenja zimskih pneumatika van zimske sezone i taj zakon struktno sprovoditi.
Tek na takav nacin bi se ostvario smisao bezbednije voznje zimi.
Ne znam da li je sinoc neko vozio po iole ozbiljnijim uzbrdicama / nizbrdicama, ali ja sa sve 4 nove zimske renomirane gume morao sam ko po jajima, da bih sacuvao goli zivot, lik ispred mene sa Pasatom bukvalno je isao 2 na sat, morao da kocim, vec sam se video u njegovom dupetu. Uzasni uslovi za voznju sinoc..