
Već četvrtu godinu zaredom Mazda beleži dvocifreni rast prodaje na Starom kontinentu. Tokom 2016. godine japanski proizvođač je prodao skoro 240.000 vozila, što je rast od 12% u odnosu na 2015. godinu. Ovim rezultatom Mazda drži učešće u tržištu automobila od 1,5 %.
U skladu sa SUV trendom, najprodavaniji Mazdini automobili u Evropi bili su CX-5 i CX-3. Manji od dva pomenuta SUV-a je uz Mazdu MX-5 zabeležio više nego dvostruki rast prodaje u odnosu na rezultate iz 2015. godine.

Najveći rast prodaje Mazda je imala u Portugalu, neverovatnih 80%, potom Italiji 53%, Irskoj 35%, u Belgiji 26%, dok je rast od oko 20 procenata zabeležen i u Češkoj, Sloveniji, Španiji, Švedskoj, Mađarskoj, Poljskoj, Finskoj i Francuskoj. Jednocifren rast prodaje (9%) bio je u Nemačkoj.
Martijn ten Brank, podpredsednik Mazde za prodaju u Evropi smatra da će 2017. godina biti još uspešnija za japanskog proizvođača obzirom da stiže nova generacija Mazde CX-5, modela koji je i doneo ovoliki uspeh u prethodnom periodu.
Japanci u Evropu na jesen 2017. godine dovoze i modele Mazda6 i Mazda3, a očekuje se Mazda MX-5 RF verzija.

Većina novih modela imaće G-Vectoring Control sistem koji su razvili japanski stručnjaci. Ovaj elektronski sistem omogućava lakše upravljanje vozilom, veći komfor i bolju bezbednost.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Mazda
Generalno, za moj ukus, trenutno nema "ružne mazde", ni spolja, ni iznutra.
Ako je dizajn presudan.
Ali, ako bih danas "bio prinudjen" da izaberem mazdu, ne znam koju bih odabrao. "Trenutno" (zbog velike dece) bih se lomio izmedju šestice karavan (drugi nivo) i CX-5 (prvi nivo). Da njih nije, trojka bi mi bila skroz ok (G120, drugi nivo).
"Japanci u Evropu na jesen 2017. godine dovoze i modele Mazda6 i Mazda3" Zar ne ide nova trojka 2018?? I nova sestica i nova trojka 2017? Amazing...
@moron Slazem se sa apsolutno sa komentarom za Mazdin dizajn, s tim sto bih ja isao i dalje i rekao da su MX5, CX3, pa i trojka i sestica najelspi u svojim klasama...
Gledao sam CX5 nedavno i jedino prihvatljiv mi je 2.0 sa 165ks benzinac, ali enterijer je ipak zastareo, a nova stize u Avgustu, tako da ni 2,5K popusta (koji NIGDE ne oglasavaju) nije bas presudno, ali jeste vrlo primamljivo u globalu.
Sto se tice trojke, nudili su mi g100 iz 2015 sa 600+600 eur popusta, challenge paket. Zamislite, SAMO 1200 eur za dve godine stari automobil, doduse imaju dve polovne trojke na oglasima i vlasnici isto traze slicne sume, ali zaista smesna politika.
Sto se tice paketa ipak mi je prava mere ATTRACTION...
Mazda je uvek bila kvalitetan igrac,globalni ne a ovaj rast je samo rezultat upravo toga...Srbija se vodi na nivou statisticke greske, uopste, na nivou auto industrije.Tako da prilagodjavanje Mazde nasem trzistu je smesno komentarisati...ko zna zna ko nezna neka kupuje WV....
Meni ova CX3 uopste nije lepa - vidi prvu sliku!
Nezgrapna sa malenom kabinom a velikim nosem, i tockovima 2-3 broja vecim za malecnu karoseriju, ne ide to...
3 i 6 jesu lepo dizajnirane, dok je cx5 zreo za zamenu.
P.S. na stranu Mazdin neosporan kvalitet i dizajn koji je diskutabilan, ali je nedopustivo da su najskuplje u svojim segmentima!
Da se razumemo. Ja sam komentarisao dizajn i šta bih odbrao kada bih birao mazdu.
Ali, ne verujem da bih je kupio. Još vučem "japanske traume" (kako one iz detinjstva, tako one i iz perioda posle nastupanja punoletsva ) i mislim da tu leka za mene nema. Suviše je veliki strah u meni da bih ja dugoročno (jer svaka kola vozim godinama) tu u nekom trenutku bio dobro ošišan. To što je šoferka za trojku navodno 90.000 dinara (tako je neko pisao na B92), možda i može da se preboli (ako platite kasko od barem 5% vrednosti vozila svake godine),ali mnoge "potrošne stvari" osiguranje (po isteku garancije) pokriti neće.I tu nastane "jadac" sa mazdom. Zamenskih delova nema, originali često dosta koštaju (npr. elementi vešanja,diskovi, kvačila. amortizeri (pogledajte uostalo na sajtu mazde tamo naznačene cene za kvačila i sl. za mazde od pre 10 godina), dugo se nekada čekaju.
Što ne znači da za mnoge mazda nije savršeno vozilo. Naprotiv. Veliki broj ljudi će sit i srećan da se navoza.
Pre bih "preporučio" suzuki, jer je on, mada često nesporno ružan kao lopov, barem jeftiniji u nabavci (i bez "pedigrea" koji vuče mazda, što mnogima znači), pa u startu može da se ostavi sa strane neki novac za kasnije potencijalno šišanje.
A iako je kupiti neću, to nije razlog da ne kažem da je meni lepa.
CX3 mi je ubedljivo najlepsi mali automobil, a za carobnjaka necu nista da kazem, samo cu ga pitati sta vozi :PPPP Salim se, ali stvarno gde od svih nadje CX3 da kudis :)
Sve sa Mazdom izgleda lepo, ali izgleda da korozija ostaje ključni problem - i dalje.
J4ZZER
ajde budi iskren, pogledaj prvu fotku pa opisi sta vidis? :)
carobnjak
Na prvoj slici je primer kako bi terbal oda izgleda idealan dizajn jednog sportski nastrojenog SUV-a.
Tebi se malo dizajn u glavi pobrkao, zbog stalnog navikavanja na 500L look.
I mile antena ima sličan problem, tamo u Ameikama....
Oktopod
Cek malo, sa velikim nosem, bunkerom pozadi i tockovima tri broja vecim???
Da li ti znas da pozadi mogu sesti samo deca iz nizih razreda?
A kosta kao Mazda 6?
Ti to odobravas?
Ovo je auto za cerkin 18.rodjendan ili sponzoruse za "od kafica do kafica", ne vidim trecu namenu, al izvinte!
P.S. pri tome ne smatram da je 500L lep automobil, meni je ok s obzirom koliko je funkcionalan, kvalitetan i jeftin! :)
carobnjak
Kakve veze ima dizajn jednog automobila sa brojem onih koji mogu sesti u njega.
Ti si izneo primedbu na dizajn.
Oktopod
ne samo na dizajn, procitaj pazljivije!
CX3 kosta skoro isto kao Trojka koja je prakticnija, veca, i bolje reci normalniji automobil.
Stvarno ne vidim razlog za CX3 ako je vec izbor preskupa Mazda!
Stoji da CX3 iz profila ima mravojed surlu tako da mi i nije nešto privlačna.
CX5 je tu puno ozbiljnija priča ali mi je šestica i dalje najbolji izbor kod Mazde.
CX-3 najlepše izgleda od naored 3/4
Uživo je svakako daleko lepša, ja nisam ni obraćao pažnju na nju dok je nisam video uživo.
http://www.leonardsmotors.ie/imglib/leonardsmotors2014/Mazda/2015-Mazda-CX-3-010-e1416373565928-630x420.jpg
http://www.adrientambay.fr/wp-content/uploads/2016/03/Mazda_CX_3.jpg
Poz