
SEAT je zaključio 2016 godinu sa povećanom prodajom u četvrtoj godini za redom. Proizvođač je isporučio ukupno 410,200 vozila, što je 2.6% više nego u 2015. (400,000) i najbolji rezultat od 2007.
U poslednje četiri godine, SEAT prodaje je dostigla 27.8%, što predsatvlja 89,200 više vozile nego u 2012 (321,000). Nova SEAT Ateca je učestovala u SEAT isporukama. 24,200 jedinica, prvi SUV prodat od kada se pojavio na tržištu u julu. zahvaljujući uspešnom predstavljanju modela Ateca, SEAT isporuke su se u drugom polugodištu 2016 godine povećale za 5.3%.
Rezultati modela Ateca su komplementarni sa povećanjem prodaje modela SEAT Alhambra i SEAT Leon. Oba modela su zaključila 2016 godinu sa svojm najboljim rezulatima u istoriji. Na svoju 20 godišnjicu, prodaja minivana je napravila dvocifreno poboljšanje, povećanjem za 13.6% na 30,700 jedinica. U pogledu modela Leon, prodaja je povećana za 3.0% i dostigla je 165,000 vozila. To je najbolji rezultat modela Leon od kada je prvi put predstavljen 1999, i to je model koji se najviše prodaje. Dalje SEAT Ibiza na zalasku svoje četvrte generacije sa najvećim brojem prodaja zaključuje godinu sa 152,000 isporučenih vozila, što je malo slabiji rezultat nego 2015 godine (-0.9%).

SEAT predsednik Luca de Meo izrazio je svoje zadovoljstvo rezultatima. "Naša ofanziva je tek počela, i već sledeće godine je pokazala pozitivne rezulate. Predstavljanje modela Ateca omogućilo nam je da budemo optimistični po pitanju budućnosti: ona je već postala treći stub, a početak godine i njeno učešće su sve primetniji". Govoreći o 2017, Luca de Meo je rekao "sa obnovljenim modelom Leon, petom generacijom modela Ibiza i novim modelom Arona postavili smo sebi cilj da povećamo volumen prodaje. 2017. će biti specijalna godina za SEAT".
320,000 vozila je isporučeno u zapadnoj Evropi
SEAT prodaja u zapadnoj Evropi je dostigla 319,900 jedinica, 2.2% više nego u 2015 (312,800) zahvaljujući dobrom startu na tržitima kao što su Austria (+12.9%), Švedska (+31.3%) i Portugal (+17.0%). To je najbolji rezultat u regionu od 207. godine. SEAT je završio godinu sa pozitivnim bilansom u pet najvećih tržišta u Evropi. U Nemačkoj, najvećem tržištu naše marke, prodaja je povećana za 2.5% i dostigla je 90,000 jedinica, dok se Španija nalazi na drugom mestu sa 77,200 isporučenih vozila (+0.1%). Velika Britanija i Francuska, SEAT-ovo treće i četvrto tržište po veličini poboljšano je za 0.5% zaključujući 47,400 i 22,500 vozila respektivno, dok je povećanje od 3.9% u Italiji, sedmom po redu tržištu po veličini za SEAT sa ukupno 16,500 isporučenih vozila.
Istorijski rekord u Turskoj i Izraelu
Rast u Poljskoj (+22.0%), SEAT-ovom najvećem tržištu u regionu, kao i u Mađarskoj (+11.1%) doveli su SEAT prodaju u istočnoj Evropi do povećanja od 8.2% na 28,200 vehicles (2015: 26,100). Ovo su najbolji rezultati u regionu od 2008 godine. Dodatno SEAT je povećao prodaju u Češkoj Republici za 3.2%, gde je postigo najbolji rezultat u istoriji.
U 2016, SEAT je još jednom postavio novi rekord u Turskoj i Izraelu, šestom po redu tržištu po veličini za marku, povećanjem za 41.7% na 19,700 vozila, 5,800 više nego u 2015. U Izraelu, SEAT je porastao za 6.2% i zaključio ukupno 8,000 prodatih jedinica. Dodatno, u Meksiku, četvrtom tržištu po veličini za marku, SEAT prodaja je 24,500 vozila, 1.5% više nego prethodne godine.
SEAT je započeo svoje marketinške aktivnosti u Singapuru i Mauricijusu u 2016., dva nova tržišta koja se priključuju Moldaviji i Palestini a koja su otvorena 2015.
2017. će videti dalju ofanzivu SEAT-a, koja je već započela modelom Ateca. Ovog januara obnovljen model Leon koji će biti dostupan kod dilera, a pratiće ga Ibiza u prvih šest meseci i dogledno novi model SEAT Arona. Predstavljanje modela Ateca ima veoma pozitivan uticaj na broj isporuka, kao i na finansijske rezultate kompanije. U prvih devet meseci 2016 godine kompanija je ostvarila operativni profit od 137 miliona evra, rezultat koji je 11 puta veći nego profit ostvaren u istom periodu prošle godine.
Novosti u prodajnoj mreži
SEAT je zaključio 2016. godinu sa kompletnim renoviranjem 60% prodajne mreže ili više od 1,700 dilerskih objekata i salona sa novim korporativnim imidžom. Novi imidž predstavlja vezu SEAT-ovog korporativnog identiteta i dizajna i simbolizuje vrednosti kompanije, stvarajući otvoreno okruženje dobrodošlice.
PR saopštenje