home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Za razliku od električnih automobila, koji u poslednje vreme doživljavaju procvat na tržištu, tehnologije kao što je korišćenje gorivih ćelija ne zauzimaju mesto kakvo zaslužuju, pre svega zbog loše promocije. Zato su 13 velikih kompanija, koje zastupaju razvoj ove tehnologije, organizovale Savet, kako bi "pozicionirali vodonik kao jedno od ključnih rešenja".

Na listi osnivača "Vodonikovog saveta" su, između ostalih: "BMW grupa", Dajmler, Honda, Hjundai, Kavasaki, Šel, Total i Tojota, koja ulaže velike napore u promociju modela "mirai", koji za sada ne beleži neki veliki uspeh na tržištu.

Iznenađenje je pojava Šela i Totala, vodećih svetskih proizvođača fosilnih goriva, koji su svoj interes za pojavljivanje u Savetu pronašli u sve većoj pretnji od masovnog korišćenja električnih automobila. Ekspolatacija i prodaja gorivih ćelija je za njih manje-više sličan biznis od odosadašnjeg, pa otuda i želja da pomognu u popularizaciji.

Savet je prvi sastanak održao na Svetskom ekonomskom forumu u Davosu pre nekoliko dana, gde su potvrđene ambicije članova Saveta da ulažu u razvoj proizvoda sa pogonom na gorive ćelije, a plan je da su u sledećih pet godina zajednički u projekat uloži oko 10 milijardi evra.

Izvor: Mojauto.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Toyota



čitanja : 858



Komentari

Ako za propan-butan policija zahteva gomilu papira šta će za vodonik tražiti?

Autor Berik 22 Jan 2017, 14:37