home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Oštra predizborna obećanja novog predsednika Amerike usmerena na automobilsku industriju dobijaju epilog. Predsednik SAD Donald Tramp za danas je zakazao radni doručak sa direktorima GM, Forda, Tesle i FCA.

Naime, Predsednik Tramp je u ozbiljnoj nameri da prisili američke automobilske gigante da u Americi proizvode više vozila i zaposle više radnika. Za uzvrat obećava smanjivanje poreza svim koji proizvodnju vrate u Ameriku a kao kontra meru za neposlušne najavljuje čak 35% više carine i poreze na "američke" automobile koji se uvoze.

Ukoliko Markione ne pronađe zajednički jezik sa Trampom, pod velikim znakom pitanja je i dalji plasman Fiata 500L u Americi.

Trampov portparol Šon Spajser rekao je da se Tramp raduje doručku gde će čuti ideje o tome "šta može zajednički da se uradi kako bi se omogućilo više poslova automobilskoj industriji".

Izvor: Vrelegume.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / FCA Srbija



čitanja : 1612



Komentari

Haha.
I Putin i Tramp troluju 500L. :)
Ali Tramp ovo pametno radi, što se tiče autoindustrije.
Tako se radi a ne kao naši što mažu masne guske.

Autor P1 24 Jan 2017, 13:51

Tako se ne radi.Protekcionizam vodi u sunovrat americku ekonomiju.Svetske ekonomije su medjusobno povezane i medjusobni sporazumi o medjusobnoj slobodnoj trgovini i kretanju ljudi su od zapada napravili to sto danas jeste.I od Kine i od USA.Ako neko misli da je sad trenutak da zastiti svoj proizvod tako sto ce mu uvesti nekakvu protekciju, najblaze receno je glup.Uglavnom je imbecil.To se tako upravo ne radi ceo istocni blok je dokazao da je to glupost.Kina je dokazala da je to glupost.SFRJ je dokazala da je to glupost.Latinska amerika je dokazala da je to glupost. On ce od USA napraviti Kinu, ali Kinu sedamdesetih.

Autor Predrag 24 Jan 2017, 14:28

@ Predrag

Ovo je dobra politika ako si dovoljno velik i u jako velikoj ekspanziji sa domaćim tržištem. SAD ne zadovoljava oba uvjeta. Kine npr. je. I zato Kina može tražiti JV 50-50 sa stranom firmom u Kini za automobile ako ne želiš 25% carine. Nisam siguran da SAD to može pogotovo što su prisutni na svim kontinentima.

No mislim da je ovo pomalo senzacionalistička vijest. Trump je sada rekao da će biti carina na sve one koji postojeća radna mjesta odnose iz SAD-a.

Autor N.N. 24 Jan 2017, 14:36

Jel treba da pusti i motiviše da sele fabrike iz USA u Meksiko ?!
Pa valjda treba da radi u interesu USA a ne Meksika.
On hoće da ih spreči da sele fabrike u Meksiko, a ko neće, porezom će nadomestiti odlazak.
A Kinu je ojačalo upravo to što su svi preselili proizvodnju tamo, umesto da rade u svojim državama.
Tramp će ojačati Ameriku a ne oslabiti.
A šta je zapad, debt union.
EU je kolonija koja nema suverenitet, pa se razbija izbeglicama.
Britanija izašla, a najbogatije države u Evropi nisu u uniji, kao što su Švajcarska i Norveška.
Grci dužni i ružni, a nisu jedini u uniji.
Izgleda da su Britanci glupi i imbecili...

Autor P1 24 Jan 2017, 14:39

Na americkom trzistu se proda cak 3% od ukupne prodaje 500 L, tako da nema zime...

Autor carobnjak 24 Jan 2017, 15:18

carobnjak
neki dan si tvrdio kao je 500L postigao veliki uspeh na tržištu SAD. kako su količine 500L "baš velike" i kako je dobro prihvaćen.
Evo, danas pevaš drugu pesmu.
Kako vetar duva pevaš pesmu Fijatića
Rekoh neki dan da si nedosledan i ....

Autor oktopod 24 Jan 2017, 17:16

Tramp moze ovako da tera neko vreme al ce na kraju da izjede sva go**a koja je izasrao, što reče neko.

Autor B.M 24 Jan 2017, 18:30

Oma kao kontra meru prodajem svog forda i kupujem 500L!

Autor rasa 24 Jan 2017, 18:57

Oktopod
Ne haluciniraj, SAD nisam ni pominjao.
Ajde dokazi kad si tako hrabar? :)

Autor carobnjak 24 Jan 2017, 19:09

Oktopod
Mani se ti bloga, vodi racuna o autoputevima.
Posle ove zime mogu komotno da se menjaju gornji slojevi s obzirom na kvalitet! :)))

Autor carobnjak 24 Jan 2017, 19:23

B.M
Vaš proizvod 500L se ne sviđa ni Trampu ni Putinu, u Evropi nema prođu, sem Italije.
Ostaje da probate u Africi, kao safari vozilo :))

carobnjak
carobnjak, vidiš šta znači nedoslednost, da ne koristim težu reč, za tebe.
Ko vozi VW, i bolje auto, i putevi su mu OK. Biće da je problem do Fijata. Zato je bio B.M navalio da se napravi autoput do Kragojevca, jer 500L može da se "rastrese" za tih 30km lošijeg puta, pa da mušterije reklamiraju Šumadinca.

Autor oktopod 24 Jan 2017, 20:24

Ti sto voze vw njima ni ne treba put,to je vw,to ide preko oranja covjece heheh... sa sve plugom i tanjuracom heheh..

Autor Renault Terminator 24 Jan 2017, 20:27

Oktopod
Ne vidim sta znaci, moraces vise da se potrudis, mozes ti to! :)

Autor carobnjak 24 Jan 2017, 20:30

O 500L vise niko i ne razmislja jer svi cekamo novi model, tako da prodaja u Americi il Rusiji vise nije ni bitna.

Autor B.M 24 Jan 2017, 23:04

B.M.
Misliš na restajling 500L ?
Hoće li i njega probati da šalju u USA i RU ? :)
Zašto kod nas ne mogu da se doplate ovakve svetlosne grupe kao za USA model ?
Mogu li u EU ?
Dosta bolje izgleda USA model.
Možda će restajling zapravo biti USA verzija ? :)

Autor P1 24 Jan 2017, 23:24

U doba Reganove administracije mi smo izvozili Yugo. U to doba naš proizvod je zapošljavao i Amerikance koji su imali pune ruke posla s obzirom da se Yugo u Americi jedno vreme prodavao "kao lud", a i jedan deo Yuga se izrađivao u Americi (krov od Yuga Cabria). S obzirom da je Republikanac ponovo na vlasti u SAD-u i s obzrom da se pojavljuje ponovo prostor (ustvari on je već tu unazad 9-10 godina) za plasman za jeftinih vozila ideja o povratku Yuga (u vidu sasvim novog proizvoda podrazumeva se) još aktuelnija nego pre 2 godine i još više aktuelnija nego u doba kada sam prv put počeo da pišem na ovom portalu i biće još aktuelnija.

Da konkurencija nije mirovala dok Zastava Automobili ne rade govori podatak da na tržištu postoji Toyota Aygo i Škoda Citigo (Yugo klasa).

Kineski Zotye (koji je nastao 2005) imao je 2007 prodaju od 28 hljada i 577 automobila dok 2015 godine 223 hiljade i 327 automobila.

https://en.wikipedia.org/wiki/Zotye_Auto

Dok mi strahujemo šta će biti sa već propalim i suviše liberalnim FIAT-om u Kragujevcu, da smo 2008 napravili dobar potez danas nebi morali da cvikamo na svaku negativnu vest koja se dešava negde tamo daleko.

Bilo bi nam bolje da iskoristimo što više prisutnost velikih kompanija kroz proizvođače auto-delova za uvođenje još jednog proizvođača automobila jer nema smisla da samo sedišta i univerzalni delovi (poput akumulatora, brisača za prozore itd.) budu uključeni u domaći proizvod pored tolikog broja proizvođača auto-delova prisutnih danas u Srbiji.

Autor Zastava 30 Jan 2017, 17:22

@Zastava,
koja crna visoka prodaja yuga u americi? prodavao se solidno samo 1987 kada je prodato oko 48,000 vozila jer je bio nevidjeno jeftin. kada su ljudi uvideli o kom krsu se radi i da je bolje kupiti dobar polovan auto umesto novog yuga prodaja je odmah pala. samo 2 godine kasnije (znaci 1989) prodaja je iznosila svega 10,000 vozila.
danasnji city automobili nemaju sta da traze u americi. gorivo je nevidjeno jeftino tako da ni ford fiesta nema prodaju u americi, a ne da bi imao yugo ... mislim, ti pricas o uspehu aygo ... zaboravljas da aygo ima toyotinu oznaku na haubi (iako nema mnogo toyote u njoj). ista stvar za skodu citygo koja ima vw iza sebe

Autor mile antena 30 Jan 2017, 19:10

RE: mile antena

Niko ne očekuje samostalnu proizvodnju, već u okviru neke velike kompanje kao samostalan brend tj. firma. Vremena samostalne proizvodnje su odavno prošla. Bez starca nema udarca. Škoda je jeftinija verzija Volkswagena. Zastava bi mogla da bude jeftinija verzija Škode baš kao što je Lada jeftiniija verzija Dacie (samo primer).

Autor Zastava 31 Jan 2017, 16:58

Znaci neki proizvodjac automobila ce doci u Srbiju i praviti novi brend od nekadasnje Zastave? A ni sa svojim ne zna sta ce. Kad god dodjem na ovaj blog uvek se nasmejem.

Autor B.M 31 Jan 2017, 20:14

B.M
Dobra konstatacija, da Fijat ne zna šta bi sa samim sobom, sa svojim brendom. Ponuda tog brenda je u najmanju ruku smešna, modeli koje nude nisu u standardu, to jeste predstavljaju parodiju na istoriju Fijata. Čak nemaju auto u B segmentu gde su nekad bili najveći proizvođač. Tipo je napravljen kao Turska investicija, to jeste opet auto za siromašna tržišta...
Zato Fijat ako ne zna šta bi sa samim sobom ,nek Zastavu ustupi nekom, Renou, PSA, Kinezma. Bilo kome, jer ovo nema smisla...

Autor Oktopod 31 Jan 2017, 21:08

"Znaci neki proizvodjac automobila ce doci u Srbiju i praviti novi brend od nekadasnje Zastave? A ni sa svojim ne zna sta ce. Kad god dodjem na ovaj blog uvek se nasmejem.

Autor B.M 31 Jan 2017, 20:14"

E u tome i jeste problem. Što nas zahvate takvi koji ni sami sa sobom ne znaju šta će, a još je gora naša država što iz očaja traži igrače samo da su najveći, a sve ostalo nije bitno. E upravo je to sve ostalo došlo na naplatu. Nije dovoljno samo biti velik već i imati ozbiljnu strategiju. Čak bi se zadovoljio i nekom boljom kineskom markom sa malom proizvodnjom s obzirom da Kinezi prvo počnu sa malom proizvodnjom (primer Zotye koji je počeo 2005 sa malom proizvodnjom, a samo 2 godine kasnije došao do 20-30 hiljada dok pre koju godinu dosegli su proizvodnju od preko 200000 automobila godišnje). I dok mi sve više progresivno nazadujemo sa FIAT-om, proizvođači poput već spomenutog kineskog su nas malo je reći prestigli i to proizvođači koji do juče nisu ni postojali. Srpskoj autoindustriji treba dinamičnija proizvodnja automobila. Neka firma koja će od malog proizvođača napraviti velikog proizvođača. Evropski proizvođači (osim Volkswagena, Renaulta i možda Peugeot-Citroena i još po kojeg, najverovatnije nemačkog proizvođača) su za to nesposobni. Danas zemlja najveći proizvođač automobila je upravo Kina koja proizvede više automobila i od Amerike. Treba nam neki kineski proizvođač koji bi kupio Zastavu i proizvodio jeftine automobile. Kinezi naprave automobil koji je kopija Mercedesa C klase i Volkswagen Passata i prodaju po ceni Dacie Logan. Tako rade Geely i Zotye. Treba nam takvo nešto. Nešto što će izgledati kao Lada Vesta, a koštati veoma prmamljivo za šire mase. Sa takvim modelom i za početak proizvodnjom od 10000 automobila godišnje imali bismo progresivnu industriju automobila koja bi u startu mogla direktno da zaposli 1000 radnika, a indirektno nekoliko puta vše i to sve za početak. Ko to od političara uspe da pronađe i pritom dovede u Srbiju taj je pravi lider, a ne nešto što je eksperimentalno pa ako uspe uspe, a ako ne, glava boleće. To nije proizvođač, a što se vidi i procentima udela domaćih komponenti na tom vozilu.

Autor Zastava 02 Feb 2017, 18:45