home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Da li je moguće da popravka lakšeg oštećenja na vozilu kao što je Tesla Model S može da izađe čitavih 30.000 dolara, te da na kraju, osiguravajuća kuća proglasi “otpis” jer im je neisplativo da finansiraju popravku!?

Iako su električni automobili sve prisutniji na ulicama razvijenih država, a ponekog možemo videti i na srpskim putevima, izgleda da veliki problem još uvek predstavlja sama eksploatacija, tačnije, nepredviđene situacije kao što su udesi, odnosno popravke takvih vozila.

Iz Amerike nam stiže informacija baš o jednom takvom slučaju, kada se vlasnik Tesla Model S 85, nakon oštećenja zadnjeg levog blatobrana, levih putničkih vrata, probušene „gume“ i oštećene „felne“, suočio sa „otpisom“ vozila, odnosno proglašenom totalnom štetom!

Ako se pitate kako, pa, kada je vlasnik ostavio svoje vozilo u ovlašćenom Tesla servisu (limarijskoj radionici), izvršena je procena (cena delova i radnih sati), pa poslata osiguravajućoj kući Ameriprise, da bi dan posle stigla odluka od strane Ameriprise o proglašenju totalne štete!

Naime, u osiguravajućoj kući su procenili da je popravka od ukupno 30.000 dolara plus porez (10.000 dolara za delove i neverovatnih 20.000 dolara za „ruke“!) neisplativa i neprihvatljiva, pa su radije proglasili „otpis“ vozila. Ako se pitate odakle ta astronomska cifra za popravku, priznajemo da smo i mi začuđeni, uprkos činjenici da je Tesla zaista prilično „egzotičan“ i da nema puno sertifikovanih servisa za njega, čak ni u SAD.

Po nekima, moguće je da je prilikom udesa, došlo i do većih, strukturalnih oštećenja podvozja, a popravka aluminijumskih konstrukcija nije nimalo jeftina. No, u celoj priči verovatno dosta ima i do same osiguravajuće kuće, koja baš nema najbolju reputaciju. U svakom slučaju, još jednom se pokazalo da je jedna priča kupiti sofisticiran, luksuzni automobil, a sasvim druga održavati ga, čak i u zemljama koje su vodeće kada je reč o ekonomiji.

Izvor: Topspeed.telegraf.rs

Foto: Gas2.org



čitanja : 3103



Komentari

prica je stara vise od 2 godine ... ali to je za telegraf veliki napredak
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/owning-a-tesla-is-awesome-until-you-get-into-an-accident.39325/

Autor mile antena 24 Jan 2017, 06:50

O "totalnoj šteti" sam ja i juče govorio. Ko vozi kola "na lizing" nema pojma sa kakvim se rizikom suočava ukoliko dodje do oštećenja vozila koje bude proglašeno za "totalnu štetu". U tom slučaju je "pukao kao zvečka".
Sve što je korisnik do tog dana platio - platio je ( makar platio ukupno i 99% nabavne cene kola ), posle proglašenja "totalne štete" on dobija "šipak". Ugovora za ubuduće nema, "ostatak" ( "skršena kola", makar i neznatno skršena ) idu lizing firmi, kao i "isplata obeštećenja" od osiguranja.
A njemu ...

Autor moron 24 Jan 2017, 10:20

moron
Setih se tebe i onoga juče što si pisao, čitajući vest.
"Fina" je ta računica. Kao da je sistem osmislio Marinko Magla...
Barem "ne moraš" da brineš jer si "osiguran" i plaćaš...

Autor P1 24 Jan 2017, 13:14

P1
Ko je Marinko Magla?

Autor carobnjak 24 Jan 2017, 15:20

carobnjak
Državni posao. ;)

Autor P1 24 Jan 2017, 15:55

Relno lizing na papiru možda zna i zvučati dobro ali evo i ovaj slučaj kako praksa pokazuje drugačije.
Dok si god u raljama financijskih i osiguravajućih kuća , teško šta dobrog možeš očekivati.

Autor Đorđe 24 Jan 2017, 16:05

P1
Aham, ne pratim to.
Mi imali Marinka Magdu...:)

Autor carobnjak 24 Jan 2017, 16:12

@moron
Kome onda isplaćuju štetu, jedino ako se auto vodi na tebe ?
Malo je to zastrašujuće da korisnik ostane bez ičega.
Mada, ono što si objasnio, daje odgovor zašto su osiguranja "velikodušna" pa često proglase totalnu štetu iako nije.

Autor P1 25 Jan 2017, 12:50

P1
Pa, ako je vozilo "pod lizingom", kasko obeštećenje se isplati vlasniku vozila - lizing firmi. Lizing firma iz toga obično najpre pokrije preostalu lizing naknadu ( za budući period ). Ako iz tih para od osiguranja uspeju da u svojim "knjigama" potraživanje na ime lizing naknade dovedu "na nulu", eventualni višak para će ( ako su baš plemeniti, inače ne ) proslediti ranijem korisniku lizinga ( ali se to retko dešava, ne samo "višak", već i to "prosledjivanje" i to obično onda kada ne znaju kako da taj "višak" proknjiže, gde da ga "metu" ).
Kola koja su "totalno ošetećena" su ionako njihova, prodaće ih.
Korisnik lizinga kod proglašenja "totalne štete" dobija "onu stvar" ( jer je ugovor prestao "prevremeno", "propašću stvari", tako da nije ni došao i sitaciju da po isteku lizinga isplatom celokupne naknade postane vlasnik ).

Autor moron 25 Jan 2017, 13:49

moron
Znači neko ko "kupi" nov auto odnosno lizinguje, ako mu ga ukradu, ili bude totalna šteta, on ostaje bez obeštećenja za period koji je plaćao.
Godina, dve ili tri recimo.
Znači kao korisnik lizinga ti u stvari plaćaš kasko lizing kući, da oni budu pokriveni, a ne sebi.
Jedini izuzetak je ako imaš manje oštećenje pa to porave.
A možeš li ti, kao u ovom slučaju gore, što je evidentno da je daleko od totalne štete, da tražiš da ga ipak poprave.
Ili čak i da jeste "totalka".
Jer tako barem nastavljaš da koristiš predmet lizinga, a ovako ti samo daju bus-plus. :) Figurativno, ne daju ni to. :)
Onda je kredit mnogo bolji izbor, za onog ko hoće kasko a i ko neće jer nisi u obavezi.
Nisam znao za ovu lizing-kasko prevaru, ne daj Bože da ti zatreba kasko za totalku.
Odma da zapališ sveću učešću i plaćenim ratama. :)
Mislio sam da su korisnici lizinga osigurani u tom slučaju, ali šipak.
Još zamisli kako se oseća korisnik ovog gore auta, mnogo gore nego oni kojima je zaista totalka.

Autor P1 25 Jan 2017, 16:06

P1
Da, i "kradja vozila" pod finansijskim lizingom vodi istom problemu. Zamisli, imaš lizing na 3 godine ( 36 meseci ), plaćaš lizing i u 35. mesecu "ti" ukradu kola ( a kroz 35 mesečnih rata si već platio, recimo, "realno" 130% od nabavne cene tih kola ). "Pukao si"!
Lizing firmi će kasko da plati tržišnu cenu kola starog 35 meseci ( to je možda, lupam, 40-50% cene novih kola ). Jer su oni vlasnici. Tebi je ugovor o lizingu prestao "za ubuduće" tom "propašću stvari". Ti dobiješ "onu stvar". Lizing firmi odu pare od obeštećenja. Imaće veliki višak para ( onih 40-50% ). Ako znaju kako to da "proknjiže" pare od kaska, neće ti dati ni dinar. Ako su plementi ( što je retkost ), daće ti sve preko iznosa tvog duga "po kartici".

Autor moron 25 Jan 2017, 16:23

moron
Da, to je najgori scenario.
A najbezbolniji je da što pre korisnika strefi nezgoda, ako će već da ga strefi.
Ako si platio 35 rata recimo, ostala je jedna.
Ti njima duguješ samo jednu ratu ili plus otkup na kraju ako hoćeš da ga otkupiš, u zavinsosti od ugovora.
Ako je samo ta jedna rata, onda bi trebali ceo iznos koji su dobili od kaska da ti daju, umanjen za tu jednu ratu.
A može li korisnik da se pojavi ako duguje samo jednu ratu, i da zahteva taj "višak" ?
Znam da je sa njima rvanje oko para, a kad uzimaju pare onda su ljubazni. Čak se pretvaraju u mesje Poaroa, tražeći hiljadu i jednu začkoljicu, ne bi li izvrdali plaćanje. Naravno ovo prvenstveno mislim na fizička lica. Verovatno manje zatežu lizing firmi da isplate, vrana vrani oči ne vadi. :)

Autor P1 25 Jan 2017, 16:33

P1
za ovaj problem "totalne štete" sam prvi put čuo od jednog nesrećnika koji je negde kod Ovčar banje "stukao" Hyundai ("pod lizingom") star manje od 3 godine ( lizing je bio na 5). On kaže da šteta realno nije bila velika, ali je, zbog visokih troškova eventualne opravke u ovlaš. servisu, osiguranje proglasilo "totalnu štetu".
I on je skroz "pukao".
Molio je lizing firmu da mu barem "prepuste ostatak" ( tj. "stučena kola" ), ali su ga "oduvali". Tj, rekli su kao: "Možemo samo da ti ih tako oštećena prodamo po ceni koju je procenilo osiguranje i za koliko su nam umanjili novčano obeštećenje".
Lizing je tu domaćinski profitirao, a čovek samo što se nije ubio.
Retke su situacije kada lizing firma kod proglašene totalne štete pristane da se odrekne viška para ...

Autor moron 25 Jan 2017, 16:49

moron 16:49
Mnogo puta sam od laika čuo kako hvale kasko što galantno proglasi totalnu štetu i isplate pare.
Samo postoji jedna mala začkoljica, ne isplate tebi. :)
Dobro si mi proširio vidike, iako nisam pristalica lizinga ni kaska, sada je jasno da tu opciju treba preškrabati trajno.
I predočiti nekom prijatelju potencijalne opasnosti, ko bi da se zatrči "ko budala u kredit". :)
Ja sam do sada bio u zabludi da si "bezbedan", medjutim u goroj situaciji si nego da imaš štetu sa svojim autom.
A ljudi bezbrižni, ne razmišljaju računajući na kasko.
Koji je interes osiguravajućoj kući da umesto poravke iplati "totalku" ?

Autor P1 25 Jan 2017, 17:02

@P1 @moron
Ovde u CH nema sanse da se desi kao u slucaju kod morona. Licno znam dvojicu nasih koji su totalno polupali automobile koje 'lizinguju'. Prvi slupao u Srbiji, drugi ovde. Automobile kupili nove, kasko osigurani. Obojica dobili nove automobile. Ovaj iz Srb doneo slike, dokaze policije. Pritom nije ni platio dopremanje automobila. Ovde je 'osiguranje' obavezno za mnogo toga. Stan ne mozes da uzmes a da prvo ne platis osiguranje godisnje u slucaju 'nepogode'. Ja sam na 6 spratu, ja poplavu necu imati npr, ali moram da platim to. To placas drzavi, oni daj Boze da iskoriste 70% toga u 5 godina. Znate koje su te pare! Zato i imaju. Npr osiguranje koje placa svako ko ima preko 18, zdravstveno, nema za manje od 360 mesecno. Ali, ali...Ne mislis, to ti se podrazumeva i za inostranstvo, za bilo gde u svetu da se zadesis, da si kod lekara, sve pokrivaju. Lepo pise 'tout le monde' , za ceo svet. Da te ovde zadesi rak ili bilo sta, placaju. Zato ovde nema sms poruka za par hiljada evra da se lece deca kao u banana zemljama poput znamo kojih i jako sam srecan sto vise nisam tamo. Ima i ovde prevaranata, ali ne da nece da plate ili to, vec hoce da fi uvale skuplje i sve to. Ali malo bolje poznavanje jezika i nema tih problema. A, takvih ima jer imate silu ljudi koji zive ovde, a ne znaju francuski ili nemacki, mnoge odrade...

Autor dusan 26 Jan 2017, 00:13