
Nezavisna organizacija za ispitivanje bezbednosti vozila EuroNCAP je objavila izveštaj o prvoj seriji crash testova u ovoj godini, a na testu su bili Ford Mustang i Volvo S90 / V90.
Očekivano, Volvo S90 i V90 su ocenjeni sa maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost.

Neočekivano, Fordov sportski model Mustang je sa standardnim paketom opreme osvojio samo 2 zvezdice.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Više informacija na sajtu Euroncap.com (kliknite na ime automobila za više detalja):
mile
Molim da izneseš odbranu ...
Ubio ga fiat Tipo iz Turske sa 3(opciono 4) zvezdice ...
auuuuu ford ovako nisko pao jos sa mustangom morat ce opravka da se radi...
Budimo realni , ja bih se radije našao za volanom ovog Mustanga nego bilo kog kompakta ili gradskog vozila sa 5 zvjezdica.
Pa nije niko ćorav da vidi da putnički prostor ne samo da nije deformisan , nego zona gužvanja se nije ni približila putničkom prostoru...
Svi Ncap testovi se manjaju iz godine u godinu i nisu uporedivi testovi sa testovima od prethodne godine. Procentualno, bezbednost karoserije sve manje utice na ukupan zbir i ocenu. Sigurno je bezbedan sa aspekta konstrukcije kokpita, ali verovatno nema ni jedan od milion elektronskih dodataka koji sprečavaju da nezgoda nastane, nego da te pasivno spasavaju kad se ona događa.
Ne vidim šta je ovde problem. Nije se ništa više gužvao od većine testiranih da bi dobio tako nisku ocenu. Možda četvorka zato što ja nešto ne vidim, ali dvojka...
Djordje
Drugim rečima, jedno su 5 zvezdica kod S klase, a drugo 5 zvezdica kod Pola recimo. :)
Hm..znam da su im kamioni sto se tice bezbjednosti apsolutno nula.Al ovo je vec iznenadjenje...
Ovo sa Mustangom pokazuje koliko je bezveze NCAP sistem.
To je pokazalo i testiranje evropskih perjanica u malo drugačijem testu.
Oću reći, da je ova globalizacija dojadila i Bogu i narodu, da se sve boduje nekim fiktivnim bezveznim bodovima, da su se prave vednosti izgubile i da sve kineski miriše.
pa, sad.... nebi se složio, da je sve ok, jer se na oko nije zgužvao više od ostalih... osetno niži postotak zaštite i kod vozača i kod djeteta znači, da se na putnike prenela puno veća sila sudara iako samkbina nije deformirana...
a za to, da na konačnu ocjenu bezbednosti sve više utječe količina elektronskih pomagala, se slažem, da je već pomalo bez veze...
@moron,
sta mislis kad bi se tipo direktno sudario sa mustangom ciji vozac/putnici bi bolje prosao?
koliko ja vidim najveci razlog lose ocene je to sto nema million elektricnih pomagala.
Pogledajte vi i "boje lutke" kod mustanga, zadnji putnik je "crven" u grudnom košu, butinama i vratu.
Crvena boja na lutkama je veoma retka za videti.
Tu je on baš gadno "pao", a zbog nedostatka gedžeta.
Pardon, ne "Tu je on baš gadno "pao", a zbog nedostatka gedžeta.", več Tu je on baš gadno "pao", a NE zbog nedostatka gedžeta.
mile antena
Pogledaj koja kola u testovima 2015-2017 imaju "crvene" testne lutke. Ja se ne sećam da sam ih video ( ne kažem da ih nema, ali, ja se ne sećam ).
Evo gde je pao Amer: "However, the rear seat passenger slipped under the lap portion of the seatbelt (a phenomenon
known as 'submarining') and the score for the knee, femur and pelvis body region was penalised and protection was rated as poor.
Protection of the chest was also rated as poor as the rear seatbelt (which has neither pre-tensioners nor load-limiters) showed an
excessively high tensile force in the test. Dummy readings of head deceleration indicated weak protection of the head for the rear
passenger"
Veci automobil ne znaci istovremeno i bezbedniji
https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
A što se tiče putnika na zadnjem sjedištu u ovakvom tipu (2+2) vozila i sigurnostih istih, samim sjedanjem na zadnja sjedišta rizikuje se potencijalno nagnječenje a kamoli prilikom kolizije.
Uglavnom , lično bih prije bio za volanom ovog Mustanga sa dvije zvijezdice prilikom sudara nego npr. sa Cliom sa 5 zvjezdica.
@moron,
mustangova zadnja sedista su tu samo radi reda ako se desi 1-2 godisnje da ti trebaju. ja ne pamtim kad sam video vise od 2 osobe u mustangu
Djordje
U tim trenutcima Clia 4 bez trunke razmisljanja.
https://youtu.be/svJcLEIc_QE
mile antena
Ja se slažem sa tobom da se ova kola uglavnom voze kao dvosed, ali, kako vidim, svesno su malo diletantski rešili "pitanje" zadnjih sigurnosnih pojaseva. Ne znam koliko su tačno centi time uštedeli po svakom vozilu, ali, ne znam da li je baš vredelo.
Renola , što bi se reklo , bujrum ...
Ipak malo više vjerujem kad pri ovakvom testu ostane još pola metra zone gužvanja , nego da je već završila pod nogama.
odakle vam ideja da je 5 zvezdica kod S klase razlicito od 5 zvezdica kod Pola?Ili svi koji misle da su u Mustangu zasticeniji nego u Cliu?Zato sto je veci?Kada uzmete u obzir da je na primer jedan reno Modus iz 2004 tezak 1350 kila, a jedan za metar i kusur duzi i dosta siri Volvo karavan iz 1994 tezak 1600 kila onda je za pretpostaviti da je Modus u stvari cvrsci auto, pa dobijete ovo:
https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
Posto se danas vecina automobila pravi od limova iste debljine, (jer da nije tako S klasa bi bila teska 3 tona imajuci u vidu da Smart ima preko tonu) manji automobili imaju vecu krutost karoserije, imaju manji motor koji je inace bezbednosni problem br1 kod frontalnih sudara, a imaju i manju masu pa samim tim i manju inerciju, odnosno manje energije trose na zaustavljanje kod udarca u cvrstu prepreku, pa je lakse napraviti zone usporenja, onda je vrlo lako izvuci zakljucak da su veci i skupoceni premijumi bezbedniji samo zbog gadzeta inace sama cvrstina karoserije je na strani malih automobila verovali ili ne.
https://www.youtube.com/watch?v=v708z67ALww
Predrag , sve to lijepo zvuči u teoriji , praksa je sasvim nešto drugo...
Pa i iz ovog videa ,S klasa vs Smart ne moraš biti pametan da vidiš kakvu torturu imaju putnici u Smartu.
Iako je kabinski prostor ostao prilično kompkatan , sile zaustavljanja koje djeluju na putnike u Smartu su brutalne i više nego potencijalno smrtonosne , za razliku od onih u S klasi.
Jer S klasa je pokupila Smartovu kinetičku energiju kroz zone gužvanja i svojom masom nastavila da se kreće napred , dok je Smart brutalno zaustavljen i odbačen nazad a u tim momentima , potencijalno fatalne sile se umnogostručuju.
Tako da tih 5 zvjezdica mogu biti iste u Smartu i S klasi samo u ovim testiranjima tj. ovim default situacijama , kad automobil se sam uništava u "real life" situacijama u svakom slučaju bi bio za volanom w222 nego bilo kojim EuroNCAP odlikašem iz gradske ili kompaktne klase.
Predrage
Možda je na papiru isto ili bodovanju.
Ali u realnom životu, kad te pukne S klasa u Smartu, jasno je ko će grdje da prodje.
Djordje je sve lepo objasnio.
Nemoj porediti stara auta sa novima, to nije relevantno.
Pozz
Pa nije Djordje nista objasnio.Ako bolje npogledate snimak videcete da se smart i S klasa zaustavljaju u istom trenutku, sa tim da se smart nastavlja kretati i desno bocno.Uglavnom moja poenta je da velicina automobila ne igra apsolutno nikakvu ulogu u beybednosti automobila.Zona guzvanja nod samo 10 cm duzine moze jednako dobro usporiti delovanje sile kao i ona od 60 cm.Takodje automobil bez motora napred je bezbedniji od onog sa motorom ispod haube.Rezultati na primer poslednjeg Smarta i prethodne E klase se odnose na frontalni udar pri istim brzinama u cvrstu prepreku pokazuju prosto i jednostavno da ce vozac i suvozac izvesnije izvuci zivu glavu iz ovog malisana i manje ce biti povredjeni od onih u velikoj limuzini.Razlika je samo jedna generacija automobila.A stare i nove automobile poredim zato sto su u pitanju razlike od 10=12 godina i manje, a razlike u segmentima su 2 ili 3 segmenta, sa tim da je u slucaju Modus-Volvo testiran najbezbedniji ili jedan od najbezbednijih automobila e segmenta 90ih i najbezbedniji automobil b segmenta u 2004.To sto pricate su dokazane predrasude.
Predrag , uglavnom tavrljaš bezveze , postoji nešto što se zove zakon fizike , tako da je svaka rasprava suvišna...
Ne znam je li itko malo dublje analizirao ovaj test. OK, nema dobre sustave aktivne sigurnosti i tu gubi zvjezdice.
No ono što je zabrinjavajuće je rezultat za sigurnost odraslih putnika. Naime putnik na stražnjim sjedalima je izrazito ugrožen. Nije dovoljno dobar pojas, zračni jastuk ga ne štiti dovoljno dobro, a nasloni za glavu su općenito mogli biti bolje riješeni.
Recimo da se ovo sve može relativno riješiti ali i onda bi bio neki prosjek današnje industrije na EuroNCAP testu što se toga djela tiče.