
Najtraženiji brendovi na velikom uporednom testu! Ko ima najviše zadovoljnih kupaca? Kako se slažu višegodišnji kvalitet i pouzdanost? Tradicionalno, „Auto Bild“ i ove godine donosi rezultate istraživanja o najpouzdanijim automobilima koji se prodaju na evropskom tržištu.
Koliko su automobili dobri sa godinama zavisi od njihovog renomea, odnosno porekla i održavanja. "Auto Bildov" čuveni „Izveštaj o kvalitetu“ može da posluži kao smernica pri izboru.
Izveštaj je, u stvari, rigorozno ocenjivanje, koje se sastoji iz sedam segmenata: ANKETE (obuhvatila je 8.570 ispitanika. Glavno pitanje: Kako ocenjujete kvalitet proizvođača vašeg automobila na skali od 1 do 10?), SKENERA OPOZIVA I POPRVAKI AUTOMOBILA (koji su se problemi manifestovali? Da li su uticali na bezbednost? Koliko automobila je ugroženo? Koliko su servisi bili efikasni u otklanjanju? Kakav je bio tretman vlasnika? Da li su pravilno i detaljno informisali vlasnike o problemu?), TÜV IZVEŠTAJA (koji su rezultati tehničkog pregleda vozila u Nemačkoj. U kakvom su stanju kočioni i upravljački sistem, svetla, da li ima korozije na testiranim vozilima? Testirano 224 različitih modela, ukupno 8,8 miliona vozila!), SUPERTESTA (test na 100.000 kilometara uz stalnu promenu vozača i putovanje širom Evrope. Na kraju testa, automobil se rastavlja na delove i svaki se detaljno proverava na defekte i trošenje. Da li su performanse do kraja testa izmenjene? Da li se nešto pokvarilo tokom testa? Koliko je koštalo?), PISMA ČITALACA (u proseku godišnje u centralu „Auto Bilda“ stiže više od 8.000 pisama čitalaca. Veliki broj ih je od čitalaca koji imaju probleme sa svojim automobilom. Najviše žalbi ima na nepredviđene kvarove i uslugu u zvaničnom servisu), ISTRAŽIVANJA USLUGE U SERVISU (uz pomoć organizacije "DEKRA", centrala „Auto Bilda“ ispituje uslugu u zvaničnim servisima. Poznati automobil se anonimno predaje u servis nakon čega se utvrđuje koliko je kvarova u servisu otkriveno i šta je sve na vozilu urađeno) i GARANCIJE (kakvu zaštitu od skupih kvarova vlasniku pruža garancija proizvođača? Ovo je oblast u kojoj vladaju južnokorejski proizvođači, za njima slede Japanci, a daleko iza njih su evropski brendovi)…
Na osnovu ovih parametara, dobijena je konačna lista za 2016. godinu. Ona izgleda ovako:
Mesto Brend Ocena
1 Hyundai 2,14
Mazda 2,14
3 Mini 2,33
4 Kia 2,43
Toyota 2,43
6 Volvo 2,57
7 Mercedes 2,71
Opel 2,71
9 Nissan 2,86
10 Audi 3,0
BMW 3,0
Dačija 3,0
13 Ford 3,14
Renault 3,14
15 Peugeot 3,16
16 Fiat 3,2
17 Citroen 3,33
Seat 3,33
19 Škoda 3,43
VW 3,43
Opširnije o karakteristikama svakog brenda, plasmanima iz prethodnih godina i kakav je poredak brendova na osnovu glasanja vlasnika, možete pronaći u aktuelnom, 152. broju magazina "Auto Bild" za teritoriju Srbije i Crne Gore, koji se nalazi u prodaji.
Izvor: Mojauto.rs
Ne, znaci da je toliko losa da nije mogla da stane na listu prvih 20.
Verujem da će nakon pregleda ove liste vlasnici Golfova masovno da krenu u zamenu svojih ljubimaca za Sandero. To su te čuvene liste...
Honda se fuzionisala sa Hyundai-jem, sad se zovu Hondai, ono na prvom mestu je štamparska greška, prva je Honda svakako.. :)
Liste prave ljudi, a ljudi stalno greše.
Po JD Power Mini je negde na samom dnu, a Peugeot i Škoda na vrhu.
Po Driver Power Škoda ubedljivo na vrhu.
Svojevremeno, po ADAC i TUV Opel bio na dnu, dok je po DEKRA Astra bula ubedljivo najkvalitetnija.
Ovakvi tekstovi mogu biti pomalo indikativni, tamo gde se poklapaju, i u zavisnosti od korišćenih parametara, načina ocenjivanja, kakav sivonja ih je vozio, gde ih je vozio.. A u svakom slučaju su zabavni. Negde u rangu šta su danas ručali Veljko i Anastasija.
Ipak, ne lezi vraže, juče čekam na semaforu u K. Miloša, šlep služba sa novim Tuaregom na "krkačama", neke američke tablice. Nov, a pokvaren.
Kad saberem utiske sa nekim prilično pouzdanim iskustvima, VW i nije zaslužio da bude bolje plasiran. A šteta, vozila su mu baš "po mom ukusu"..
HONDA se toliko malo prodaje u Nemackoj da verovatno od ovih 8700 vlasnika nije bio dovoljan broj onih da oceni Hondu.
Od svega je najzanimljivije da je Dajčola bolja od Renola. To bi mu bio nepristrasan pokazatelj ozbiljnosti ovoga testa.
@Oktopod Pa Verovatno jer Dacia koristi vec isprobanu i proverenu tehnologiju (zastarelu), dok je Renault uveo dosta novina.
Ovo je lista u globalu ali ne treba generalizovati, kada bi gledali po fabrikama videli bi da ima dosta razlike. Na pr. nova fabrika u Kragujevcu svakako pravi kvalitetniji automobil od neke starije u Italiji koja je manje automatizovana.
I ja sam bio ubedjenja da je fijat pravi stajski djubar spram peugeota ...
FIAT bolji od Volkswagena, a sama Škoda bolje se prodaje od samog FIAT-a. :)))
Ako nekoga zanimaju rangliste ovog tipa, onda neka pogleda Dekrinu listu:
http://www.used-car-report.com/index.php?id=12&no_cache=1
koja je radjena na 100 puta vecem uzorku i ciji rezultati nisu povezani emotivnim vezama novopecenih vlasnika (uglavnom papana) i limenih sanduka.
... pa ce tako, odmah videti ko je ko i zasto su VW i Toyota najprodavaniji.
...a da je kojim slucajem rangirano po osnovu predjenih pola miliona kilometara razlika bi bila jos drasticnija. Tacnije, izmedju VWa i ostalih, bilo bi nekoliko mesta praznog prostora, ako je rec o evropskom tlu.
Ovo je glavni razlog zbog kojeg se ralikuju rezultati prodaje sa rezultatima izjava debelih americkih domacica.