
Kako prenosi Beta, većina zaposlenih u italijanskom preduzeću Manjeti Mareli u Kragujevcu, koje je dobavljač Fiat-Krajsler automobila Srbija, nastavila je štrajk zbog malih plata.
U Savezu samostalnih sindikata Kragujevca Beti je rečeno da u štrajku učestvuje 60 od 100 zaposlenih.
U sindikatu kažu da poslodavac ne želi da pregovara sa štrajkačima iako je štrajk organizovan po Zakonu o štrajku.
Plate u "Manjeti Mareliju" niže su nego u Fijatu i kod ostalih Fijatovih komponentaša u Kragujevcu, i bruto iznos je oko 32.000 dinara.
Izvor: Beta.rs
Sramotno malo. Jedva preko 20.000 neto, posle se cude iseljavanju i negativnoj stopi rađanja. I to su "srecnici" koji imaju posao u pitanju.
Zamolio bi afministratora da pogleda mail autoblog,poslata je informacija u vezi ove vesti
Pola radi - pola štrajkuje, nikad slozni ni oko čega. Isto je bilo i u Zastavi, počne strajk i cim se pojavi direktor pola pocnu ponovo da rade.
@ Renault Terminator
Evo ti moj primer, za januar 2017: doprinosi 14.932 din. a neto plata 24.807 din.
To ti je minimalac, jer sam ja sebe prijavio na minimalac a taj obračun mi šalje računovođa (privatnik sam, radim sam, proizvodna delatnost, mašinski sektor). Dakle, ono prvo MORAŠ uplatiti državi, a ovo drugo... i nije toliko bitno. E pa, zbog toga - ja odoh odavde. Selim se ove godine u Holandiju.
Ja
Hvala na odgovoru,zao mi je sto si se odlucio za taj potez,pretpostavljam da nemas vise opcija ovdje kada si se odlucio da napustis Srbiju.
Da me neko krivo ne shavti,da branim Marelli,ali moje neko misljenje je da Marelli ovdje opste nije kriv,kriva je nasa drzava,odnosno vlada sto je propisala tako malu minimalnu platu,Marelli placa samo onoliko koliko mora,koliko je munimalno po zakonu i mogu da se vade kao i sto hoce na to.Povecajte minimalnu zaradu i mi ce mo to da ispratimo.Radnici trebaju da strajkuju protiv drzave a ne protiv Marellia.Njih je drzava sjebala a ne Marelli.
Po mom krivi su i radnici jer uopšte rade za te pare. Ako niko ne bi hteo da radi za siću plate bi porasle (provereno u realnom životu).
Ali što bi se neko uopšte i plaćao ako postoje volonteri (koji se nadaju da će jednom raditi za pare)?
Nije problem u plati, nego u celom sistemu gde je celokupna maloprodaja podredjena monopolu, pa vecinsku dobit pribavlja monopolista, a ne proizvodjaci. To diktira visoke cene. Takodje, ne postoji prava drzavna intervencija u stabilnom razvoju trzista nekretnina. Kad ste zadnji put culi za plansko naselje sa uredjenom infrastrukturom i urbanistickim planom, gde bi pojedinci i pravna lica mogli da izgrade objekte? Isto vazi za industrijske zone. Nikad, do urbanizacije nismo stigli. Isto je i na polju energetike, ekologije, turizma... svega. Ove godine je prvi put uveden javni prevoz kroz turisticka naselja na obroncima Kopaonika. A ona postoje vise decenija.
Čisto sumnjam da im je plata 32.000 bruto, pobunili bi se oni odavno. Mozda se misli na neto platu? Ako u Fiatu radnik na traci ima blizu 40.000 tesko da bi oni radili za upola manje.
To je ta čuvena subvencija plata u okviru još čuvenijih subvencija. Magneti Mareli, kao i FCAS imaju radnu snagu koju plaća država što znači da oni imaju besplatnu radnu snagu i dok je god tako, zašto bi investitori marili za svoje radnike, kao i za sve drugo kada sve pokriva država. To su te investicije. Beda smo i takve investitore smo pustili na naše tržište. Nevolja nevolju privlači umesto da dovedemo ozbiljne igrače (kao što u komšiluku postoje Audi, Suzuki, Renault, Volkswagen, KIA, Hyndai...).