home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija danas i u ponedeljak će, kako je na oglasnim tablama u firmi najavio fabrički ogranak Samostalnog sindikata, biti organizovani jednosatni štrajkovi upozorenja, dok je za utorak, zakazan početak totalne obustave rada.

Sindikat i zaposleni u FCA Srbija traže da se osnovna plata u kompaniji poveća sa sadašnjih oko 38.000 na 45.000 dinara, zatim isplatu dogovorenog bonusa za ovu i 2018. godinu, s tim što ovogodišnji bonus treba da bude u visini prosečne zarade u firmi. Traže i nadoknade na ime dodatnih troškova koje zaposleni imaju zbog dolaska na posao mimo standardnog radnog vremena kad nije organizovan javni prevoz.

Zahtevaju, nadalje, nov način organizovanja proizvodnje zarad eliminisanja situacija u kojima jedan radnik pored svog radi i poslove kolege ili koleginice koji su, zbog porodiljskog ili drugog bolovanja ili nekog drugog razloga, duže vremena odsutni iz firme. Radnici kao alternativu promeni načina organizovanja predlažu zapošljavanje novih radnika na mestima na kojima su zaposleni oni koji su duže odsutni sa posla.

Nezadovoljstvo zaposlenih u FCA Srbija, saznaje naš list, razgoreva se već mesecima, tačnije još od februara, kad je organizovan štrajk u kragujevačkoj fabrici najznačajnijeg Fijatovog komponentaša, kompanije Manjeti Mareli. Radnici Marelija, podsetimo, u februaru su se pobunili zbog malih plata, i nakon višednevne obustave rada uspeli su da izdejstvuju povećanje zarada. U kompaniji FCA Srbija tada nije bilo radničke pobune, ali je u međuvremenu formiran još jedan, odnosno Sindikat "UGS Nezavisnost".

Dosadašnji pregovori Samostalnog sindikata i menadžmenta FCA o zahtevima radnika nisu urodili plodom. Poslovodstvo kompanije nudi povećanje plata od tri odsto, i to samo za proizvodne radnike, dok bi činovničke zarade ostale iste. Sindikat i zaposleni ne pristaju na tu ponudu i danas organizuju prvi od dva najavljena štrajka upozorenja koji bi već u utorak mogli da prerastu u totalnu obustavu rada.

Izvor: Danas.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1541



Komentari

Srećno!

Autor moron 23 Jun 2017, 18:03

Bravo braco,apsolutno sam uz vas,istrajte i nedajte kozu svoju.

Autor Renault Terminator 23 Jun 2017, 18:03

Zasto sada
Vucic je mnogo uradio za Srbiju, ovo ce da demotivise FIAT
Pamet u glavu braco

Autor Kragujevac 23 Jun 2017, 19:21

Oooo Kragujevcu napaceni i Srpskom krvlju natolljeni grade,koga briga za Fiat,pa bitni je valjda nam je vise stalo do naseg covjeka mucenika,valjda treba da stanemo iza njega,odnosno bas Vucic da stane iza tih radnika i da ocita bukvicu Fiatu,da malo poboljsaju te plate.Koliko Fiat placa svoje radnike u Italiji?Jel ima nas radnik u Kragujevcu bar pola plate od kolege iz Italije?

Autor Renault Terminator 23 Jun 2017, 22:07

Pa gde bas da pokvare inauguranje, to Mu je hvala, stvarno sramota..

Autor Priapus 23 Jun 2017, 22:31

Plata u fiatu je 38500 bruto,a ne neto i oni traze 45000 bruto,to je velika razlika jer kad se oduzme od tog iznosa 30% nameta drzavi dodje se do cifre od 31500 neto,sto je presmesno za najveceg izvoznika u srbiji,a i obecanja su bila da ce plata biti 1000,pa na kraju 666 evra u 2016 godini,a mi sad primamo manje nego kad smo.krenuli da radimo zbog inflacije i rasta kursa evra,a radimo vise zbog tog wcm standarda gde je cilj da se smanje troskovi tako sto se povecava broj operacija radniku,a sa druge strane se ukidaju radna mesta,na osnovu tog standarda smo i dobili srebrni standard koji znaci da smo u top 30 fiatovih fabrika u svetu i nikako ne bih poredio nekog radnika u proizvodnji sa nekim ko sedi po ceo dan u drzavnoj upravi i prima 45000 a vecinu dana pije kafe i jos je njegovo preduzece gubitasko.

Autor Mile 24 Jun 2017, 13:48

Plata 240 eura,Fiatov radnik proizvodnje u Italiji ne vjerujem da ima platu ispod 1200 eura,da mu ostane cisto kada se odbije porez.

Autor Renault Terminator 24 Jun 2017, 14:26

Da li štrajkuje i B.M ??? Nema ga odavno....
Dok dete ne zaplače, majka sise ne daje.

Autor oktopod 24 Jun 2017, 19:27

Oktopod

Hehe,on je vodja Samostalnog sindikata u FAC Srbija,na celu je kolone.

Autor Renault Terminator 24 Jun 2017, 19:38

Samo da vas podsetim na jednu anegdotu.
Formirala država neku agenciju ZZO(zavod za zaposljavanje i obrazovanje) da traži posao radnicima Zastave u vreme dok su se pravili stari modeli i često nije imalo posla. Kao radili bi bilo šta samo da zarade.
I tako ih jedne godine pošalju da beru maline(ko hoće) i vrate se skoro svi. Ko da radi ceo dan na suncu kad je lakše štrajkovati i tražiti veće plate.
A ovi su omanuli totalno, ne mogu se tražiti veće plate kad pada proizvodnja. Veći troškovi prevoza u redu. Malo im je 38000 početna plata?
Nek probaju brati maline za 2000 dnevno, bez dana odmora. Setite se u kojoj zemlji živite.

Autor B.M 26 Jun 2017, 04:18

ZZO je formiran u saradnji sa Aleksandrom Vlahovićem, koji je još mnogo toga uradio da uništi fabriku.

38.000 početna plata ...? Ako je 38.000 bruto, onda to nije cifra početne plate.

Je li treba ponovo da se prisetimo anegdote o februarskom štrajku u „Manjeti Mareliju“, kada su zbog jadnih 5.000 RSD slali administrativne radnike na traci da sastavljaju branike?

Ili je administracija trebala da se seti u kojoj zemlji živi?

Evropske vrednosti, nema šta.

Autor CaMIRO 26 Jun 2017, 08:26

B.M nas je učio kako će proizvonja novog 500L da se poveća.
A sad reče da opada....

Autor oktopod 26 Jun 2017, 08:45

Tokom sezone odmora uvek pada prodaja, nije to ništa čudno.

Lepo piše u tekstu, osnovna plata 38.000. Na tu platu idu dodaci, prevoz, regres, topli obrok ko ne uzima, trinaesta plata, a vidimo da radnici traže još neke. Jel treba i nacrtati?

A Vlahovića trebate poljubiti u dupe, jer je ne uništio nego sačuvao Zastavu, koja je trebalo tada da bude zatvorena. Po kom zakonu je napravljen ZZO? Po nikakvom, postoji biro rada koji traži posao, nego se odugovlačilo sa održavanjem Zastave u životu na sve moguće načine, dok je nisu utrapili Fiatu.

Mnogo bolje fabrike su zatvorene, u Kragujevcu je bilo najmanje nekoliko koje su bile su u mnogo boljem stanju od Zastave, a danas ne postoje. Nisu imale tu sreću da ih neko pogleda i za njih izmisli ZZO.

Autor B.M 26 Jun 2017, 11:19

Još samo godinu i kusur dana i ćao. Vreme je da se povede računa o Zastavi koja sa sadašnjom fabrikom može da bude novo čudo nakon Škode, Dačije, a odnedavno i Lade. Treba nam novi investitor, da je veći od FIAT-a i da nema "boljke" kao isti. Isto što je bitno jeste da ne traži subvencije, barem ne velike, kao i sa jasnom klauzulom da to mora vratiti i propisati jasno do kada. Ono što je takođe bitno jesu dugoročni planovi. Tu ne mislim na 10 godina jer to je smejurija u auto-industriji, već na najmanje 20 godina i plan da se za to vreme dosegne prodaja od milion automobila godišnje, i više. Da nekoliko modela bude u ponudi puta 100000 po modelu. Da se ide u plasman u Srbiju, zatim region, zatim čitavu Evropu, zatim Ameriku, Kanadu, Rusiju, zatm u Kinu i Afiku, zatim u čitavi svet, ne samo u Ameriku i Evropu. Da se pokrene proizvodnja jeftinih automobila ili jeftinijih od najjeftinijih u grupi. Naravno, u početku bi Zastava bila jeftina, a kasnije bi krenuli i skuplji modeli. Tako bi se postepeno izgradila reputacija pouzdanog i traženog proizvođača automobila. Vraćamo se na početak. Reindustrijalizacija. Staro ime, staro nasleđe, a sve ostalo novo i mnogo razumljivije nego skupi jeftini ili jeftini skupi akvarijum na točkovima. Ili to ili da se nastavi sa politikom pravljenja majmuna od čoveka pošto domaća industrija se svela na rad šrafcigerom, dok smo u prošlosti, u vreme Zastave, čak imali pristup tehnologiji, kao i svoje inžinjere, dizajnere, konstruktore i pitali smo se za našu sudbinu, a danas i za plate mora da se smiluje onaj iz Italije, Holandije, Amerike ili odakle već. Dali smo FIAT-u previše načina kako da nas uništi. I Amerikanci daju subvencije, ali svojim investitorima da prave svoje automobile od svojih delova i prodaju ih svojim ljudima i uplaćuju pare u budžet svoje države. Mi ništa od ovog nemamo zato nam ijeste ovako kako jeste. Stanje: Tunguzija. FIAT-ovo maksimalno ozakonjeno potpuno bezakonje zahvaljući kontroverznom ugovoru. Došlo je do plata, to je samo deo priče zvane "truli" FIAT. Ujedno taj deo pokazuje koliko je FIAT štetan za Srbiju. Kad ne mogu veće plate da daju, a milijardu evra FCAS ima prihoda, dok prijašnjih godina i više. Vreme je da se "potegne" privatizacija "Zastava Automobila" čim istekne ugovor jer ovako više ne može. Nemam ništa protiv FIAT-a, ali za.rali su ga do nepopravljivosti. Jedini izlaz iz ove situacije jeste da se tiho preko noći povuku kao svojevremeno Amerikanci iz Železare, za 1 evro, kako si i bili došli, a mi da nađemo nekog sa biznis planom sličnim Škodi, Dačiji ili Ladi jer to je "naša grupa". Ne možemo sa malim platama da radimo skupe automobile. Možeo samo jeftinije. Paradoks je taj da oni koji rade jeftinije automobile imaju veću platu od nas jer imaju više posla, a da pritom nisu toliko i opterećeni jer imaju veći stepen automatizacije, a opet imaju veliki broj uposlenih zatošto imaju jako puno posla. Mi u FCAS-u imamo sve manju proizvodnju i mali je stepen automatizacije, kao i male plate. Negde je to moralo da pukne. Uslovi u FIAT-u su neizdrživi. Nije ni čudo zašto su ih svojevremeno Italijani najurili iz Italije pa oni došli kod nas gde je sve na izvolite, bez ikakve čvrste obaveze za povratom uloženog u razumnom roku. Plata u fabrici automobila od 230 evra, ja mislim da toga više nema ni u Kini. Što je najgore, sve su to radnici koji su trebali da zamene starije po radionicama, garažama i servisima širom Srbije. FIAT je preuzeo samo tehničare u svetu autoindustrije. To nije nikakva nova vrednost. To su mogli i u Africi da urade. A za uzvrat za tih 2000 tehničara ostavili su bez posla najmanje 10000 ljudi, među njima i inžinjere. Bez reindustrijalizacije "Zastava Automobila" samo ćemo još dublje da tonemo jer sa FIAT-om nema šanse da dostignemo ugovorenih 300000 automobila. FCAS je prošle godine bio na preko 80000. To nije ni 220000 (Zastavin rekord), a ugovor još malo pa ističe. Ključne reči za spas auto-industrije naredne godine jesu novi investitor i privatizacija "Zastava Automobila".

Autor Zastava 04 Jul 2017, 21:46